To ani ne, píšu ve svém článku že se občas zablýskne, ale poté to většinou odumře. Na Tobacco.cz byla první prezentace značky Mars v červenci 1999 :-)
Právě firma Reemtsma (výrobce značky West) je se svými webovými prezetacemi v Česku na špičce (mezi tabákovými velmocemi), byť jsou prezentované výhradně přes třetí osoby.
Neměl byste prosím někde v archívu ony bannery na West pro mou sbírku tabákové reklamy?
To není v žádném případě tím, že byste byli tak dobří a vzorní nekuřáci, ale protože tabákové firmy na Internet prostě nechtějí - viz např. můj článek právě tento týden na www.Tobacco.cz.
To by to pan Semetkovský musel přepočítat na plné úvazky. Předpokládám, že těch 90 lidí v iDnes také nejsou všechno plné úvazky. Kdybychom měli třeba na Lupě počítat našich 130 autorů do našeho týmu, asi bychom patřili k nejméně produktivním na webu, ale ono je to trochu jinak, že.
Otázkou také je, jestli se dá srovnat příjem vydavatelství a titulu. Například Lupa nemá vlastní obchodní oddělení, ale dělí se o něj s ostatními tituly iinfa -- pak je třeba při pokusu o srovnání titulů potřeba zjistit, jak velký úvazek Lupa v tomto oddělení využívá...
Pokud vezmeme těch 10 lidí v Tvujdům za půlúvazky, pak srovnání 30 médií iDnes--Mobil a jednoho média Tvujdům vypadá trochu jinak: iDnes--Mobil (75 MKč / 90 zaměstnanců =) 833.333 Kč/zaměstnanec versus Tvujdům (10 MKč / 9 zaměstnanců =) 1.111.111 Kč/zaměstnanec. Takový rozdíl v tom nevidím, a to opravdu počítám s 90 plnými úvazky a 30 tituly v iDnes--Mobil (některé tituly jsou ovšem obchody apod., kdo by tam kupoval reklamu...).
Neberte ten výpočet příliš vážně, chci jen ukázat, že přepočítávat příjem v inzerci na produktivitu práce, je poněkud složitější, než jen prosté dělení.
A to se, pánové, stále ještě držíme tak dobře, že nemusíme brát reklamu na kuřivo. I když myslím, že tabákový průmysl by rád nějakých těch 30 MKc pro web obetoval -- ono je to v celkovem jejich bažetu prd. Schválně: kdo to odstartuje. :-))
No, než Mafra koupila MM, měl Mobil obrat cca 18 MKč, mně to tedy nepřijde málo, zvláště když zvážím, že do toho objemu Mafra nezapočítala reklamu pro MF Dnes, což kdyby se mělo brát do důsledků, mohli bychom považovat za barter (ale není, protože to je v rámci jednoho vydavatelství :-).
Jak se to vezme a záleží na metodice zahrnování businessu. Existují tu určité směrnice, takže například bartery a další "vylepšovadla bez efektu" se nezahrnují, stejně tak z prodeje zboží jen marže atd.
V obrovském businessu, o tom bych nemluvil - celý český internet není moc velký business :) Tuším, že inzerce je srovnatelná s reklamou v kinech :)
Obrat je jedna vec a produktivita druha. 90 osob = 70 mil je spatny vysledek. Pomer 1:1 je prumer. Napriklad nas TVUJDUM.CZ udelal za inzerci on-line 10 mil. Kc. Jadro tvori 4 osoby, ostatni team 10 lidi. Utracet zahranicni penize umi kazdy...
No, v tom případě si snadno spočítáš, že iDNES má obrat zhruba 15x takový. Je to málo? To můžeš říct, až si vyzkoušíš, jak je snadné ho vyprodukovat a až ho porovnáš s obratem iDNES v té době :)
Stejne tak jako vy v iDnes i v Grafice horecne pocitame jak velky kolac na Internetu je a kolik z nej kdo ukusuje. Tech 70MKc mi opravdu prijde malo uz z toho pohledu, ze iDnes spojuje jak obecna media, tak i ta specializovana....
Čau Petře,
určitě víš, jak velký reklamní koláč na českém internetu je a dokážeš si spočítat, kolik z něj iDNES ukusuje a kolik z něj ještě teoreticky ukusovat může. Že menší specializované servery mohou vydělat částku, která je vyšší než poměr návštěvnosti obou médií, je tedy zcela logické.
BTW: ta reakce měla být reklamou pro budoucího potencionálního investora Grafiky On-line? :o)))
To ma cely konglomerat iDNES vc. cele Mobilmedie obrat v inzerci opravdu jen 75 milionu Kc? Je ta informace spravna? Vzdyt jen servery typu Grafika On-line maji rocni obrat na inzerci (bez bartru) v radech cca 5 milionu Kc.