Vlákno názorů k článku Budeme mít "novou Adu a bezpečné PHP?" od Ondřej Tučný - Ostatne mam pocit, ze si toto autori modFlexu...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 7. 2004 11:58

    Ondřej Tučný (neregistrovaný)
    Ostatne mam pocit, ze si toto autori modFlexu uvedomuji (neverim, ze by jim to nevadilo) a jiste pro ne nebude problem vymyslet a implementovat "doprovodny" sablonovaci jazyk pro modFlex (pokud srovname s JSP a servlety, maji ted v podstate hotovou tu servletovou cast, virtualni masinu pekne obesli no a ted uz jen zbyva vymyslet ten ekvivalent JSP).

    Máte naprostou pravdu. Uvědomujeme si to velmi dobře, ale modFLEX je ***BETA*** bez nároku na podporu X funkcí, po kterých v této diskusi všichni tak škytají. Nedělám si žádné iluze, že se z nás všichni posadí na zadek, budou na nás ohromeně koukat a PHP, Perlu, Pythonu, JSP, ASP a já nevím čeho všeho ještě se už ani nedotknout.

    Flex míří směrem, na který si PHP a spol. ambice nedělají - jsou to jinak zaměřené, skriptovací jazyky. modFlex je meziprodukt a my jsme rádi, že na něj máme reakce. Pokud tu jsou lidi, kteří mají konkrétní připomínky nebo dotazy k samotnému jazyku Flex, dost to oceníme a pomůže nám to v dalším vývoji.

    P.S. V tomto příspěvku jsem použil šestkrát tag <br>. Doufám, že tím teď něco neposeru ;-)
  • 15. 7. 2004 0:23

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    To, co popisujete u ASPX, nabízejí i různé šablonové systémy pro PHP.
  • 14. 7. 2004 17:43

    skl (neregistrovaný)
    Samozrejme souhlasim s tim, ze htmlhtml<?kod?>htmlhtml z PHP a JSP je mnohem prehlednejsi, pohodlnejsi a cistsi nez CGI nebo Flex. Jenom bych tomu nerikal "striktni oddeleni". Vzdyt i vy sam tomu rikate "michani" :-)

    Duslednejsi oddeleni umoznuje treba ASPX, kde sice porad muzeme psat htmlhtml<%kod%>htmlhtml, ale preferovana je moznost umistit kod do samostatneho souboru a do html vkladat jen zvlastni tagy jako <asp:label> a podobne, ktere ten oddeleny kod plni. Ma to vyhody (duslednejsi oddeleni, s sablonami lze pracovat nezavisle na kodu) i nevyhody (nekdy je takoveto oddeleni tezkopadne).

    A v prostredi Unixu jsem videl i jiny zpusob duslednnejsiho oddeleni - kod stranky byl ciste v Perlu a vytvarel XML. Toto XML bylo pote (jeste na strane serveru) transformovano XSLT sablonou na HTML kod, ktery se poslal prohlizeci. Vizaz stranky byla v te sablone, jeji obsah generoval ten Perlovy skript. Toto reseni ale rozhodne neni pro kazdeho, sam bych se mu zatim vyhnul.
  • 14. 7. 2004 13:40

    hujer (neregistrovaný)
    Ja myslim, ze je jasne, jak to puvodne autor myslel. Myslel tim to, ze v phpku si pohodlne napisete sablonu, do ktere vlozite vase dynamicke vypisy (tzn. oddeleni kodu a dat pomoci systemu napr. custom tagu jako v jsp to neni, ale muzete si udelat sablonu, ktera bude akorat do hmtl tagu na pozadovana mista vypisovat zadane udaje), coz ve Flexu nejde a priznam se, ze z predstavy "programovani" sablon pres write_line('tagyTadySamyTagy'); mi beha mraz po zadech.

    Zpet k autorovo prikladu - formatovani datumu snad nikdo nepovazuje za aplikacni kod - to je naopak zalezitosti prezentacni vrstvy.

    Pane "skl", co byste povazoval za striktni oddeleni? Pokud srovnate php, jsp a old-school CGI pristup, zjistite, ze pan "scolex" ma ve svem prispevku pravdu. PHP a JSP umoznuji michani html a vykonneho kodu (za vykonny si dosadte zobrazovaci, cunatka a mensi projekty snesou i aplikacni) pohodlnym escapovanim tam, kde je potreba. CGI aplikace fungovaly tak, ze server posilal do browseru standardni vystup binarni aplikace. A k tomu ma modFlex opravdu hodne blizko temi svymy write_line('...');

    Ostatne mam pocit, ze si toto autori modFlexu uvedomuji (neverim, ze by jim to nevadilo) a jiste pro ne nebude problem vymyslet a implementovat "doprovodny" sablonovaci jazyk pro modFlex (pokud srovname s JSP a servlety, maji ted v podstate hotovou tu servletovou cast, virtualni masinu pekne obesli no a ted uz jen zbyva vymyslet ten ekvivalent JSP).
  • 14. 7. 2004 10:55

    skl (neregistrovaný)
    Ja to ctu zase naopak - vetou "trend striktne oddelovat aplikacni data od prezencnich se jazyky vyhnul milovym obloukem" chtel autor rict "trend striktne oddelovat aplikacni data od prezencnich se jazyku (flex) vyhnul milovym obloukem". Ale pochybuju, ze htmlhtmlhtml<?kod?>htmlhtml se da povazovat za striktni oddeleni.
  • 14. 7. 2004 9:12

    Bedrich (neregistrovaný)
    At to ctu jak to ctu, tak pan "scolex" pise ze aplikacni a prezencni data NEJSOU v PHP striktne oddeleny ("jazyky se tomu vyhnuly milovym obloukem")
  • 14. 7. 2004 9:06

    Mormegil (neregistrovaný)
    Zpusobu htmlhtmlhtmlhtml<?program?>htmlhtmlhtml (narozdil od programprogramprogram"html"programprogram) rikate oddeleni aplikacnich dat od prezen(ta?)cnich? To jsou mi veci...
  • 13. 7. 2004 22:35

    scolex (neregistrovaný)
    kdyz jsem se poprve docetl o jazyku modFlex, vzbudil u me jistou zvedavost a zajem, ktery vsak prudce ochladl, po te, co jsem poprve spatril ukazkovy program.
    trend striktne oddelovat aplikacni data od prezencnich se jazyky vyhnul milovym obloukem. jeden z nejvaznejsi duvodu, proc je php a jsp natolik popularni, autorum jazyka modFlex zrejme nedosel a v pohodli prace se vraci k CGI.

    kouzlo toho, ze do hotove stranky vlozime pouze nekolik tagu je pryc. uvedu priklad na vypsani casu pri reloudu stranky:

    php
    <html>
    ...
    <body>
    <div><? print date ("G:i:s",time()); ?></div>
    ...
    </html>

    modFlex:
    write_line('<html>');
    ...
    write_line('<body>');
    write_line('<div>');
    write_line(get_time);
    write_line('</div>');
    ...
    write_line('</html>');
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).