Jde o to, že celý svět je dnes přesycen reklamou, a tak budou vznikat podobné produkty na její blokování.
Já bych vám zase odpověděl, a co dává někomu právo si umístit na svůj pozemek agresivní reklmaní svítící a troubící baner a obtěžovat mě tím, když kolem něho projdu? Vám se to při chůzi na ulici nestává? Připadá mi, že člověk, který by se nad tím jen celý život "nadnášel", ani neexistuje, či existuje a musí brát na to nějaké silné prášky :).
Ty to vidíš moc černobíle. Mimochodem filozofie je pěkná věc, ale veskrze nepoučitelná a v životě nepraktická. To co je správně a co není správné a celé dějiny, píší vítězové. Život není o tom přemýšlet nad filozovickým dopadem AdBlocku. Ty kombinuješ filozofii a podnikání dohromady, což nikdy nešlo a nepůjde. Pokud se uživatelé (byť třeba všichni) rozhodnou pro AdBlock, tak se to vyhlásí jako standard a podnikatelé to budou brát jako naprosto normální, a o tom tě můžu ubezpečit. Jen vy filozofové se budete zaobírat tím, jestli když v potravinách koupím rohlík, tak tím někoho neumučím hlady, protože by si ten rohlík mohl koupit po mě a tímpádem by se tak nasytil a nemusel umřít. Prostě jste naprosto mimo mísu.
Člověče, vy jste demagog nejhrubšího zrna.
Uvědomte si, že i v případě, kdybych reklamu neblokoval, ze mě naprosto nic mít nebudete. Neklikal bych na ni a působila by právě opačně - danému výrobku či službě bych se pak v reálu najust vyhnul. A po krátké době bych ten Web přestal navštěvovat úplně.
Nabízejte kvalitní placený obsah a já vám milerád rozumnou částku zaplatím. Ale nenuťte mě, abych se díval na reklamní debility na vašem Webu dokonce i v případě, kdy jsem se na něj dostal např. přes nějaký odkaz, aniž bych po něm nějak toužil.
A máte pocit, že provozování velkého serveru, placení programátorů, grafiků, redaktorů je zadarmo? Mně naopak příměr s Mercedesem připadá OK, nebo jinak, přijdete do trafiky a noviny si přečtete tam, aniž byste za ně zaplatil?? To asi ne, no a na internetu platíte provozovateli tím, že tam máte reklamy.
Hodnota Google poklesla, protože lidi nechtějí klikat na reklamu. Já říkám:"No a co?"
Pokud Google(či libovolná jiná služba) zanikne proto, že lidi nechtějí konzumovat reklamu a nebude tady nic jiného místo něj, bude to naprosto vpořádku. To je trh, vážený. Podnikatelský záměr byl prostě postaven na nepevných základech a po službě není poptávka, nejsou - li uživatelé ochotni za ni normálně platit.
Je to tak prosté, že by to pochopilo dnes snad i 10 leté dítě.
Ano pokud by se reklama prodávala jen na prokliky... Ale ona se prodává i na počet shlédnutí, a ty skutečné peníze jsou právě v prodeji reklamy na časové období, nebo na imprese, nebo máte pocit, že třeba Škoda auto platí za internetovou reklamu jen v případě, že si na základě kliknutí na banner někdo klikne?
Ne, to se bavíme o zcela hypotetických pár STOKORUNÁCH ztráty. Ve skutečnosti se bavíme o tom, že inzerent dostal lepší službu, než kdyby si těch 20 000 lidí reklamu neblokovalo, ale nechávalo prostě zobrazovat aniž by jí efektivně vidělo.
Jedine pravo ktere mate je takovy server zavrit pro vsechny a vlezti jim na hrb TECKA.
Postavte se pred dum a vykrikujte ze vsichni kolemjdouci se chovaji neeticky a nemoralna protoze jim je uplne sumak, ze ma te na baraku reklamu. Asi vas odvezou do Bohnic.
Ale porád... Kolik stojí výroba 1 Mercedesu a kolik tratíte zablokováním 1 reklamy proti ztrátě z jednoho ukradeného Mercedesu.
Neobhajuju blokování, ale tohle přirovnání opravdu kulhá :-)
Ne, ztraty jsou nulove, sance ze nekdo z nich by na reklamu klikl (nebo nedejboze diky ni uskutecnil nejaky obchod) je takrka nulova. Naopak, provozovateli reklamniho systemu se ulehci zatez na serverech a prenosovych kapacitach o 'nezakazniky'.
Protože jsou prozatím těsně před hranicí určující jakou míru reklamy jsme ochotni strpět za kvalitu jejich obsahu.
Čím kvalitnější obsah, tím více reklamy je ochotem zákazník strpět. Za velmi kvalitní obsah je pak ochoten i zaplatit. Ale jakmile kvantita a agresivita reklamy začne být v nepoměru s kvalitou obsahu, pak jde zákonitě server do kytek a AdBlock je jenom jedním způsobem z mnoha, jak mu pomoct do věčných lovišť.
Je reklama a reklama :) Na dobrou reklamu rád kliknu, abych se něco dozvěděl. Na řvoucí a blikající bublinky a kecy o lepších tarifech nebo levných půjčkách, které mi zasahují do muziky na pozadí taky kliknu, ale abych ji zablokoval :)
Používejte rozumné reklamy a budeme klikat, ale nemůžete si myslet, že kvůli často pochybné kvalitě obsahu budeme lačně hltat megové flashe přes půl stránky.
Prostě je potřeba najít tu správnou míru, je to otázka nabídky a poptávky.
Tak, do autora už jsem se pokusil strefit, teď si vyberu vás. Nevěřím tomu, že by lidi byli ochotní platit za obsah, když krádež softwaru, hudby, filmů, fotek a podobně málokdo považuje za krádež, a tudíž velké množství lidí si neumí představit, že by za takové produkty (resp. licence na ně) měli platit.
Takhle akcionáři "chudnou" a "bohatnou" každou sekundu.
Spíš, než ze zaobírat něčím tak pomíjivým, jako je cena akcie, či blokování reklamy, bychom se zde měli bavit o nových reklamních formátech.
Google uspěl proto, že na svou dobu měl silně podprůměrnou reklamu. Takže nyní je čas opustit banery, flashe, textové linky a vymyslet ještě něco méně agresivního.
Toto celé je debata o rozbitém hrnku mléka, který ve skutečnosti ani neexistuje, a jen debata o jeho ceně je na měsíc.
To vše jen proto, že účinnost reklamy není objektivně měřitelná. Proto se platí ukrutné peníze za reklamu v TV, kterou shlédne x milionů lidí, ale kolik je skutečný zisk, tj. kolik lidí si produkt zakoupí právě na základě shlédnuté reklamy nikdy nikdo nespočítá.
Za těch 25+ let, co se kolem počítačů pohybuji jsem já osobně např. od firmy IBM měl jednu jedinou myš a že reklam jsem viděl :-). A že by IBM neudělalo zakázku pro třeba banku na základě zablokovaných reklam na netu? ;-) Tady je IBM v čisté ztrátě, reklamky v ukrutném zisku.
Za prvé bych chtěl poděkovat všem diskutujícím za zajímavé podměty v diskusi.
Pokud jde o postižené, pak si nemyslím, že by nějaký provozovatel serveru měl problém s jistou mírou filantropie. Za druhé diskuse vedená myšlenkovým modelem stavějícím na tom, když oni něco dělají, pak má etika je ochotna něco připustit je velice pochybná a nejsem si vědom toho, že by takový etický rámec nějaký filosofický systém vůbec kdy zavedl.
Onen problém myšlenky je v následujícím - pokud prodává firma Mercedes předražená auta, pak mnoho lidí nepodpoří myšlenku, že mám právo jeho cenu blokovat a odjet s ním bez placení. A to je přesně onen příklad, kterým se zde někteří uhánějí, jen se záměnou objektů.
Mě o peníze z reklamy nejde a nemohu býti ani flustrován, že jich mám málo - na žádném svém webu reklamu, která by byla výnosná nemám a ani to neplánuji.
Samozřejmě glosa by měla vzbuzovat polemiku a je dobře, že je vedena. A nakonec jen otázka: Proč máme touhu navštěvovat servery, které se k nám chovají tak strašně?
Pane Černý, nezlobte se, ale jak vás výše někdo obvinil z demagogie, obávám se, že měl pravdu, když blokování reklam srovnáváte s krádeží mercedesu.
Servery mají spoustu možností, jak vydělat, jde jenom o to, aby jejich provozovatelé přestali spoléhat na pohodlný klasický model a vymysleli nějaké jiné obchodní modely.
Co se týče blokování, myslím, že je to tak akorát na akademickou diskusi na odborných serverech, 90 procent lidí netuší, že je něco takového vůbec možné, a pokud, takových 95 procent z nich to nebude umět zařídit.
Mám řešení pro všechny - co kdybychom založili nějaký veřejnoprávní server a platili mu nějaké koncesionářské poplatky? Nemusel by mít reklamu, ale jak víme, on by stejně nakonec reklamu měl a zveřejňoval by věci, které by nám stejně většinou nebyly k užitku.
Zkuste web českého rozhlasu či televize - za ně koncesionářské poplatky platíme. Netvrdím, nemohou vydělávat jinak, stejně jako netvrdím, že si Mercedes nemůže vydělat jinak. Nejde o akademickou diskusi, ale o reálný problém - hodnota Google po této zprávě klesla v přepočtu na akcie asi o čtyři miliardu USD., jinak řečeno její akcionáři nevedli akademickou debatu, ale zchudli. Jde o podobu intrnetu jako takového.
Ktorý paragraf? Môžete byť konkrétny? Aká je vynútiteľnosť toho práva? Sťahovanie nelegálneho obsahu má oporu v zákone. Keď idem cez reklamu v televízii na WC môžem byť za to postihnutý pokutou, alebo aj trestom odňatia slobody?
S tím mercedesem by bylo přesnější, kdyby ho firma dávala zadarmo, jen přes přední sklo by přes 3/4 plochy šly reklamy. "Zodpovědný uživatel reklamy" by auto,s ohledem na vlastní zdraví, nepoužíval, a ti "zlí" by se snažili té reklamy zbavit, aby se z toho nezbláznili.
Reklamu beru, pokud odpovídá orientaci stánek (stránky o elektronice - reklama na elektroniku, stránky o autech - reklama na auta apod.) Když bude reklama více vázána na předmět vyhledávání, asi tolik vadit nebude. Když se chci dovědět, co zase vyváděli naši politici a místo toho se mi nutí auta, fotoaparáty, dovolené atd. atd., tak mě to po půl roce už na.ere a musím to řešit. Pokud ale to, že nesleduji reklamu povede k tomu, že mi kroky našich politiků zůstanou utajeny, bude to tragédie, ale budu se muset naučit žít bez nich.
Spousta lidi plati, a rada, ale rozumne castky. Nebo mate pocit, ze se v posledni dobe ve velkem piradi DVD za 30-50Kc ? Nepirati, protoze za tu cenu si jich kazdy koupi dle libosti.
Kdyz bude web s hodnotnym obsahem stat ruzumne penize, tak se najde dost lidi ochotnych zaplatit. Ale za blaboly nikdo platit nebude.
Osobne se zivim mimo jine taky vytvarenim autorskych del. A rozhodne nemam pocit, ze bych mel za neco dostat zaplaceno 2x, 3x ... 1000x. Zakaznik si objedna, ja vytvorim, zakaznik zaplati a dal at uz si stim dela co chce. A ze pak trebas me dilo proda za 1000nasobek toho, co jsem dostal ja ? Moje blbost, mel sem si rict vic. Kdyz se totez tyka hmotnych veci, tak se nad tim taky nikdo nepozastavuje.
Naopak, povazuji za lupictvi a piratsvi napriklad poplatky z medii.
Blabolite a lzete si do kapsy. Jedine pravo, ktere mate, je servery s Vami neprijemnou reklamou necist. Tecka. Vsechno ostatni je minimalne neeticke. Tecka. Veskera tvrzeni o tom, ze "kdyby bylo reklamy mene" nebo "kvalitni obsah si rad zaplatim" jsou jen vymluvy a neni problem je operativne menit, jak se Vam bude hodit. Tecka. Tecka.
Software nekradu, filmy nekradu, hudbu nekradu. Jsem ochoten zaplatit za kvalitní obsah. Nechci být otravován reklamou a urážen srovnáváním se zlodějem, který krade rohlíky, používám - li pomůcky pro pohyb po Webu, které mně usnadňují získávání informací. Tečka. Nemáme co řešit.
Mimochodem - vy jste se nikdy nedostal na nějaký web např. přes odkaz aniž byste věděl jak to tam vypadá ? I v tom případě mě budete obviňovat, že jsem tam šel z černých úmyslů ?
Akcionáři sice zchudli, 4 miliardy USD je velká částka, ale je teda třeba říci, jak také akcionáři předtím zbohatli, když akcie Googlu vystoupali z nějakých (nepamatuji si přesně) 100 USD na zmíněných 490 USD za kus. Je to prostě business :)