Lupa degraduje cim dal tim vic. Clanek o nicem. Autorovo prirovnani nezobrazene reklamy ke kradezi je absurdni. Kdyz ho domyslime do dusledku, budeme muset za zlodeje povazovat kazdeho, kdo si behem TV reklamy uprostred sveho oblibeneho poradu odskoci na zachod :)
To není přesné, vy přeci v TV reklamu neblokujete, jen ji nevidíte a v konečném důsledku i když jste dannou reklamu v TV v tu chvíli neviděl, jste započítán, jako kdybyste ji shlédl, kdežto pokud blokujete na internetu, nedojde k jejímu zobrazení vůbec, imprese se prostě nezapočítá a tím provozovateli snižujete reklamní výkon jeho media, pokud se jedná o způsob prodeje na imprese.
to je přesné. přepnutí televizního kanálu při reklamě je principielně úplně to samé jako použití adBlocku. tak jako tak nedojde ke shlédnutí reklamy. to že televize není schopna efektivně měřit impresi, je problém televize nikoliv webu.
Máte pravdu, ale trochu bych to otočil, to že je web schopen přesně měřit imprese, kliky atd., je z hlediska výše reklamních příjmů jeho největší problém. V novinách nikdo neřeší efektivitu kampaně, inzerát tam vyšel, tudíž ho viděli všichni, v televizi to samé... Na internetu by ale všichni chtěli maximální efekt za minimální peníze a to je jeho největší problém.
ať to otočíte jakkoliv, to že někdo je schopen něco udělat lépe přece není problém!
je snad efektivita webové reklamy (proti které autor glosy dost svérázně bojuje) problémem? pro inzerenta ani pro zákazníka rozhodně ne. problémem je jen pro médium, které by rádo inzerenta oškubalo bez ohledu na to, co přinesla reklama inzerentovi.
Tady vám budu odporovat, kdo z největšich reklamních zadavatelů na internetu nakupuje bannery na konverze?? Internetové obchody zcela jistě, ale myslíte že O2 nakupuje na konverze bannerovou reklamu?? Nebo ČSOB, Škoda, Nokia... Většina největších serverů v ČR prodává bannerovou reklamu na imprese, nebo na období.
Tihle ale budují značku! Tam je situace naprosto jíná, oni prostě jen "vypalují" logo do mozků, a mají naprosto megalomanské rozpočty, v kterých jim o konverze prvoplánově ani nejde.
To si je třeba uvědomit. Každý normální projekt, se zadává do reklamky, nebo třeba do SEO, aby se zvedl počet zakázek a podle toho se vše nastavuje, upravuje a i měří úspěšnost projektu.
Byly tady, platby za:
* imprese
* klik
* unikátní klik
* klik až na formulář s objednáním
* objednání
* a teď začínají být i za doručení zboží :)
A sleduje se účinnost kampaňe přímo na podíl doručeného a zaplaceného zboží
Předchozí "etapy" (platby za imprese atd.) tady byly z historických důvodů, že to bylo technicky jednodušší...
Pokud má dnes na serveru někdo reklamu, a je placen za imprese, tak může zkončit třemi způsoby:
1) největší pravděpodobnost - cena jeho lidí je větší, a tím dostává směšné peníze oproti tomu, co si lidé objednají
2) cena jeho lidí je stejná, jak je nastavena cena za impresi (klik, atd.), toto má skoro nulovou pravděpodobnost.
3) cena jeho lidi je menší, a zadavatel po určitém období zruší reklamu
Takže kdo je placen za imprese na tom ve skutečnosti vždy prodělá (pokud si inzerent hlídá přínos obchodů, a není to někdo typu IBM, který jen "vypaluje" značku).
>Tam je situace naprosto jíná, oni prostě jen "vypalují" logo do mozků, a mají naprosto megalomanské rozpočty, v kterých jim o konverze prvoplánově ani nejde.
Mate pocit ze to delaji z lasky k vydavatelum? Jesne ze jim jde o prodej!
2) tihle velcí hráči mají "zainvestováno" ve své značce obrovské množství peněz z minulých. Takže jim jde o "udržovací" poplatek. IBM atd... Takže jen dál vypalují svoji značku do mozků. Jsou to takové molovhy, že i infrastruktura v nich je tak složítá, že na podobný model, jaký je dnes běžný, to je platba za konverze kašlou. A vše vyhodnocují jen kvartálně jako celek. Tedy tohle je blbost co jsem napsal, jasně že vyhodnocují, ale ne tak pozorně, jako začínající podnikatel, který váží kam dát každou tisícikorunu.
Napadá tě ještě něco jiného, proč velké firmy si můžou dovolit imprese. Mě jen to, že jsou velké, určují vývoj a tak mají i větší marži (menší musí konkurovat zejména nižšími cenami oproti větším) a tak velcí to dělají hromadně impresemi a clicky třeba.