Vlákno názorů k článku Budou free-maily placené? od Martin Kopta - Budete se divit, milý WWW, ale ten článek...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 1. 9. 2002 5:22

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Budete se divit, milý WWW, ale ten článek i s těmi kurzívami (jsou to spíš citace), jsem psal já, takže ty výhrady už půl roku promyšlené mám. Coca-Coly na firemní faktuře se nebojím, firma vám ji strhne z platu.

    To ostatní je jen věcí dohody mezi dvěma (resp. jedním a třemi) obchodními subjekty. Při platbě kreditkou platíte tuším kolem 5 % z toho, co u vás zákazník utratí, bance; je to hodně, ale také to není překážkou toho, aby si firmy pořizovaly čtečky karet a uzavíraly smlouvy s bankami. Pokud se to vyplatí Jiřímu Pallasovi (pochybuji, že by nezadané sponzoroval), vyplatí se to i u dalších podobných druhů "zboží".

    (Mimochodem, jak jste dospěl k tomu, že spamuju diskuse? V posledních třech měsících mám naopak čas, že se kvůli práci skoro nedostanu na Internet. Jestli mě jen nemáte rád, klidně to napište a podepište se, zlobit se nebudu, ale budu vědět, koho nemám otravovat.)
  • 30. 8. 2002 22:15

    WWW (neregistrovaný)
    Staci se misto spamovani ruznych diskusi (zrejme nevybourena energie - asi malo prace) trosku zamyslet a na par duvodu se i za 5 minut da prijit. (Napoveda: operator, mobilni telefon, platebni system, expresne, obchod, provize, technologie, smlouvy, rentabilita...) Dokonce i v tom linkovanem clanecku jsou nektere duvody uvedeny. (Napoveda: kurziva) Trosku mysleni a ubylo by diveni.
  • 30. 8. 2002 22:05

    Libor Nováček (neregistrovaný)
    Průměrně vyčůraný český zaměstnanec by si pak nabíjel SMSkami z pracovního telefonu svůj Q- či Monetka- účet.
    Mobilní operátoři by nedělaly prostředníka za hubičku a vzhledem k tomu, že SMSka může přijít až na cca tři koruny, bylo by složité přepočítávání odeslané SMS na něco, co připomíná reálné peníze a je s nimi konvertibilní. U informace holt ze zákazníka operátora A získáte sumu a, od B získáte sumu b, zaplatí se informace, ale není nutné přepočítávání na peníze, stačí to brát souhrnně jako provizi od providera za dobu x a počet y poskytnutých informací/jednotek služby a to dávat do účetnictví.

    Proč se moc neujal projekt s placením v automatu na Colu u Paegasu? Já bych si tipnul, že se cola objevovala moc na firemních fakturách.
  • 30. 8. 2002 4:05

    Martin Kopta (neregistrovaný)

    > musí fungovat jednoduchý platební kanál
    > s rychlou reakční dobou

    Docela rozumným platebním rozhraním, které reálně využívá například Seznamka.cz (viz zde článek M-komerce --- další šance pro servery?) je zpoplatnění přes SMS. Odezva se pak počítá v řádu sekund, maximálně minut. Mobilní telefon má více lidí než příspup na Internet. Takže bych řekl, že problém není v neexistenci rozšířeného platebního rozhraní.

    Divím se, že Villusion nebo CP online ještě nezavedli do svých platebních systémů možnost expresně je doplnit přes mobil. To by pak byla cesta i pro ad hoc nákupy.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).