U nás se moc kartou neplatí a proto jsou poplatky vysoké, aby stále více obchodníků váhalo s nasazením a lidi museli stejně pořád nosit hromady hotovosti a tak ani neměli potřebu platit kartou, když už tu hotovost v peněžence mají. Naprosto logické, já je chápu :)
Na druhou stranu já kartu nepoužívám a rozšiřování toho vše zdražujícího systému nefandím.
Platba kartou trvala dlouho tak možná v době, kdy měl obchodník terminál připojený přes dial-up a na druhé straně bylo obsazeno, dneska to je taky pár sekund. A určitě je rychlejší platba bezkontaktní kartou, kdy ve chvíli, kdy terminál pípne už vracím kartu do peněženky a odcházím.
Zatímco paní přede mnou byla u kasy přes půl minuty jenom než sebrala mince z pultu (kam jí je vysype pokladní, ačkoliv paní má nastavenou dlaň), otevřela kapsičku na mince, tu pečlivě zavřela, otevřela peněženku do části pro bankovky, ty se jí šprajcnou, etc. etc. ;-)
Mohl bych oponovat - paní vytáhla kartu, nevěděla, kam ji vložit, když jí to pokladní ukázala, nemohla se trefit, když se trefila, byla karta obráceně; to už značně znervózněla a nemohla si vzpomenout na PIN, někam pro něj lezla a pak se ještě překlepla ... :-).
To je samozřejmě extrém, ale jak jsem psal výše, podle vlastní zkušenosti platba kartou spíše trvá déle nežli hotovostní.
Co se modemování týče, mám zkušenost (ovšem už značně zaprášenou) ze zámoří. Platba kartou v trafice trvala tak 10 sekund, modem zavrzal, prakticky okamžitě se chytil na protistranu a bylo to. U Člověk byl (resp. je :-) zvyklý, že než běžné modemy navážou spojení, dost dlouho na sebe popiskují; tam to asi měli nastaveno natvrdo.
ok muze se stat pani platila v tom obchode kartou evidentne poprve... ale jak pak by ta sama pani dlouho platila kdyby poprve dostala do ruky penezenku? vsadim se ze jeste dele, nez by prisla na to kde ma drobne, kde papirove, nez by si ty penize poradne prohledla, kam se strkaji, kolik jich k zaplaceni potrebuje, atd... urcite by ji to trvalo dele ;)
Výjimky se najdou. Já třeba jednou zažil týpka, co chtěl zaplatit bezkontaktně. Jenže zjistil, že nemá na účtu dost peněz. Protože zboží chtěl, zahlásil, že si jen převede peníze z účtu na účet a začal z mobilu řádit v internetovém bankovnictví. Daná kasa se kvůli němu na hodně dlouho zastavila a obchod musel přechodně otevřít další.
Je třeba brát průměr a v tom vychází lépe platba hotovostí.
Jiste, pravni uprava pripousti svedecvi, scimz vas obchodnik muze poslat doprdele uplne stejne. Sem vazne zvedav, jak budete nasledne prokazovat, ze ste si onu vec skutecne koupil, kdyz od ni nemate doklad, a na ucte mate maximalne castku a ucet na ktery penize odesly. Staci kdyz pak obchodnik bude trvat na tom, ze ste si u nej toto nekoupil. Hodne stesti u soudu.
Ano, existuji taci, kteri doklad nepozaduji vubec, proste si overi to seriove cislo, a dal neresi. Jenze doklady se kupodivu neschovavaji proto, kdyz veci funguji, ale pro okamziky, kdy fungovat prestanou.
Když o dané věci nic nevíte, tak se raději nevyjadřujte, protože se jen ztrapňujete. Obchodník Vás sice může poslat do háje, ale bude to v rozporu se zákonem, takže stačí prodavači vysvětlit, jak se věci mají podle OZ a když stále neví, která bije, tak si zavolat vedoucího prodejny, a uvidíte, že jim to jako doklad postačí. Jinak by je mohla navštívit obchodní inspekce, protože by došlo k porušení zákona. Kdybyste někdy vylezl z jeskyně, tak byste věděl, že v IB se Vám zobrazí i název prodejce, datum uskutečnění obchodu (obchodník si tyto údaje může ověřit ve svém účetnictví, které má ze zákona povinnost vést)
Než tu začnete poučovat lidi před výstupem z jeskyně, vězte, že je na vás prokázat, že jste onu věc zakoupil zakoupil kde uplatňujete reklamaci, ale musíte prokázat i že to je ona věc , sér. číslo atd. Účetnictví obchodníka neslouží k tomu aby vám dělal archív nahrazující váš bordel v dokladech. Takovéto agresivní pitomce znající jen svá práva, vypoklonkuje každý prodejce, chováte-li se jako suverén, už když berete za kliku. Takového idiota zákazníka, je lepší přepustit konkurenci.
Myslite ze existuje pripad, ze nekdo koupil "vysavac" zaplatil kartou a protoze nemel doklad tak obchodnik pri reklamaci tvrdil, ze vysavac koupil jinde? Neco co jako resite?
Ty absolutni rozpory v pozorovani toho co se deje a co jak funguje prikladam nejakym osobnostnim problemum reklamujicich, protoze existuji lide, kteri za 25 let nemeli ani jeden problem a pak existuji lide, co maji problem nekolikrat denne, tedy ne primo s reklamacemi, ale i se sluzbami, zamestnavatelem a jinde.
Tak pokud mam po kazdem nakupu nejaky kruty pribeh se spatnym koncem, tak budto bych mel skocit z mostu nebo se lecit. Toliko k dlouhemu vlaknu s tematem reklamaci.
Obchodnik jednoduse nebude reklamaci vubec resit, protoze mu nebylo dolozeno, ze prave tento vysavac byl zakoupen u nej. On v principu neni vubec povinen archivovat trebas prave ta seriova cisla, a je tudiz na kupujicim, aby dolozil doklad, nesouci nacionale obchodnika, se seriovym cislem daneho vyrobku.
Pripadne obchodnik (zcela opravnene a v souladu se zakonem) nauctuje nekolik tisic za dohledani dokladu.
Dobrý den, nedá mi to a musím se zeptat:
Co máte za vysavač, že je na něm sériové číslo a to je uvedeno i na dokladu?
Já se schválně podíval a nemám na faktuře za PC, televizi, domácí kino a jiné fičury násobně dražší než vysavač ani jedno seriové číslo a když přišel servisák opravovat pračku, tak taky seriové číslo nevyžadoval.
V jakém světě to žijete, kde se účtuje několik tisíc za dohledání dokladu a ještě to má oporu v zákoně?
Vy máte nejspíš nějaký mindrák, jinak to nevidím. Nechápu, co furt melete o nějakém sériovém čísle. Reklamoval jsem už desítky věcí, podotýkám, že vždy oprávněně a reklamace mi byla uznána, NIKDY prodejce nezajímalo SN. Třeba oblečení a potřeby do domácnosti těžko budou mít nějaké SN. Podle výpisu z účtu jsem reklamoval třeba boty v A3 sportu, tam mi sice prodavačka sdělila, že je třeba doklad o koupi, ale když si zavolala kolegyni, co reklamace vyřizuje, tak ta potvrdila, že výpis z účtu stačí. Ostatně většina prodejců to má napsané i ve vlastních obchodních podmínkách. A ČOI je povinna zabývat se každým podnětem...jinak tu jsou i jiné organizace (dtest apod.), ale to už je jsou spíše extrémní případy. Možná by Vám neuškodilo nastudovat si zákony...ale chápu, že si mermomocí musíte dokázat, že máte pravdu...i když je očividné, že vaříte z vody...
Pro něho, že nemusel chodit do bankomatu a vybírat předem přesnou částku nebo s nějakou rezervou větší a riskovat, že mu to někdo ukradne? Že to byla firemní karta? Mně trvá placení kartou kratší dobu, než hotově, tedy pokud mají rozumné připojení. Jo, zaplatit přesně 400 Kč jde lehce, ale když tankuju plnou, je to něco jako 1864.70, a to hotově už zabere víc času.
Pokud se nezadává pin (malé platby) a karta je bezkontaktní, tak je platba kartou většinou rychlejší, než platba hotovostí. S oblibou tak platím benzín např. u tygra (Pardubáci vědí) - jen nahlásím číslo stojanu, pípnu kartu a s lístkem v ruce během pár vteřin odcházím. Problém ale je, pokud má benzinka terminály z roku dva, to se celá fronta lidí za mnou může uzívat, to raději platím hotově.