Máte pravdu, že je v podstatě jedno, jak se tomu říká. Pokud by se jednalo jen o to, jak to budou uživatelé nazývat, tak by to opravdu nestálo ani za řeč. Problém ale je, že "Web 2.0" už je široce rozšířený pojem, kterému lidé "věří" a se kterým už operují i velké firmy. Problém je v tom, že z té "hromady ničeho" se udělal fenomén, který je prezentován jako něco skvělého, nového a nesmírně důležitého, co musí všichni mít a hned si to nejlépe koupit.
Ten delší text byl také záměr. O Webu 2.0 se už psalo všude možně, ale často se jednalo právě jen o pár řádků (byť s nějakým trefným komentářem). V tomto článku jsem se naopak pokusil shrnout více věcí, a postupně bod po bodu vyvrátit jednotlivé "úžasné Web 2.0 aspekty" a ukázat, že to skutečně není nic nového a převratného.
Za slovo Lupa bohužel neplatí, takže poloviční článek by pro mě byl mnohem jednodušší, ale 'zbohatl' bych stejně :) Ale o to mi skutečně nešlo. Jinak obrázky jsem původně plánoval (třeba ten obrázek Web 1.0 vs 2.0 nebo jednu pěknou Web 2.0 ikonu under construction, ale nakonec jsem to opustil. Nechtěl jsem to pojmout úplně jako parodii, ale spíše vážnější zamyšlení nad tím podivným termínem.