Vlákno názorů k článku Buzzword 2.0 od fu - Zase jedno zamyšlení o ničem. Však je to...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 8. 2007 8:58

    fu (neregistrovaný)
    Zase jedno zamyšlení o ničem. Však je to uplně jedno jak se tomu říká, nechápu, že si tím ještě někdo láme hlavu.
  • 3. 8. 2007 9:03

    fu (neregistrovaný)
    Ještě jsem si jednou přečetl ten poslední odstavec a pokládám autora za masochistu, pokud dokáže napsat tak dlouhý text o tom, že to o čem píše nic není.

    (kolik vám platí ze slovo? asi málo, když píšete tohle . . . Lupa by se měla stydět, takle špatně platit své autory.
  • 3. 8. 2007 9:06

    anonymní
    Ano, je to o opravdu o ničem. Lupa by se mohla naučit používat mezinadpisy a obrázky, které text opticky udělají čitelnějším a kratším.
  • 3. 8. 2007 13:29

    pa3k (neregistrovaný)
    Nie je to o ničom - práve naopak - je dobré to povedať nahlas . Osobne v tom vidím tak trochu hrozbu, pretože napríklad manažéri firiem, ktorí rozhodujú o investíciách často nemajú schopnosti rozlíšiť, čo je HYPE a čo je skutočný trend. Je to samozrejme ich chyba o tom nepochybujem. Vzniká určité nadhodotenie očakávaní a to môže poškodiť alebo deformovať trh, čo sa dotkne všetkých vývojárov.

    Jeden klient sa na mňa nedávno obrátil so žiadosťou o vytvorenie technologického základu jedného ambiciózneho zahraničného komunitného portálu. Trval na presných detailoch a vedel presne čo chce. Proste z investičného a obchodného hľadiska si to riešil sám, odo mňa chcel len software. Spravil som mu teda webovú aplikáciu presne podľa požiadaviek - po technickej stránke bol spokojný. Lenže po čase mi došlo, že mal veľké oči a vyšlo najavo, že od portálu si sľuboval oveľa viac. Dôvodom boli z časti práve jeho neopodstatnene veľké očakávania z WEB 2.0 technológií a ich prínos. Čakal hlavne vyšší záujem a následný zisk z reklamy. Proste precenil buzzword a nechal sa nachytať, pretože jeho investičný zámer bol ovplyvnený bublinou WEB 2.0. Hype okolo tohto slova môže veľa ľudí (inak zdravo uvažujúcich) zmiasť. Ak by investičný zámer konzultoval aj s IT špecialistom, nemusel by ho WEB 2.0 buzzword pomýliť. WEB 2.0 je z môjho pohľadu pokus o podvod na klientoch a pokus ako ich prinútiť platiť. Preto je o tom IMHO dobré písať v tomto duchu. Vidím tu určitú podobnosť s dot.com bublinou - všetci vieme ako to popadlo keď to prasklo.
  • 3. 8. 2007 14:39

    Jan Rylich

    Máte pravdu, že je v podstatě jedno, jak se tomu říká. Pokud by se jednalo jen o to, jak to budou uživatelé nazývat, tak by to opravdu nestálo ani za řeč. Problém ale je, že "Web 2.0" už je široce rozšířený pojem, kterému lidé "věří" a se kterým už operují i velké firmy. Problém je v tom, že z té "hromady ničeho" se udělal fenomén, který je prezentován jako něco skvělého, nového a nesmírně důležitého, co musí všichni mít a hned si to nejlépe koupit.

    Ten delší text byl také záměr. O Webu 2.0 se už psalo všude možně, ale často se jednalo právě jen o pár řádků (byť s nějakým trefným komentářem). V tomto článku jsem se naopak pokusil shrnout více věcí, a postupně bod po bodu vyvrátit jednotlivé "úžasné Web 2.0 aspekty" a ukázat, že to skutečně není nic nového a převratného.

    Za slovo Lupa bohužel neplatí, takže poloviční článek by pro mě byl mnohem jednodušší, ale 'zbohatl' bych stejně :) Ale o to mi skutečně nešlo. Jinak obrázky jsem původně plánoval (třeba ten obrázek Web 1.0 vs 2.0 nebo jednu pěknou Web 2.0 ikonu under construction, ale nakonec jsem to opustil. Nechtěl jsem to pojmout úplně jako parodii, ale spíše vážnější zamyšlení nad tím podivným termínem.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).