Když se tak dívám na "Obchodní podmínky", obsahují dost nepříjemnou pasáž "Tyto obchodní podmínky se mohou měnit na základě jednostranného rozhodnutí provozovatele, s čímž členové vyjadřují svůj bezpodmínečný souhlas", navíc se o změně dozvědí zpravidla pozdě - jediná informovanost je zaručena zveřejněním na webu 5 dnů předem, a kdo každých 5 dnů se bude dívat, jestli se podmínky nezměnily?
"cena při prodeji barterem nemá být vyšší než při platbě v hotovosti" - to postrádá ekonomickou logiku, při platbě v hotovosti mám ihned k dispozici reálné peníze, zatímco při platbě přes bártr si musím teprve vybrat nějaké zboží, a ještě musím zaplatit provozovateli 6% provizi a státu DPH.
Navíc provizi musím zaplatit, i když z obchodu sejde.
Z OP není vůbec jasné, z jakého základu se provize vypočítává.
Zdá se mi trochu nešťastná formulace, že provize v hotovosti je splatná bezhotovostním převodem. Úrok z prodlení ve výši 182% ročně je nezvykle vysoký, 20x vyšší, než je jeho zákonná výše.
V případě reklamace nebo nesplnění služby není možné vrácení BKč - transakce jsou nevratné.
Vůbec doporučuji podrobně si přečíst obchodní podmínky na http://www.barter.cz/text/op.asp , člen je zcela vydán na milost a nemilost provozovateli, který může obchodní podmínky libovolně měnit, rušit členství a přitom nevyplatit zůstatek, zvýšit provizi atd. Takovéto smlouvy znám, jsou zpravidla z dílny určitých právníků, kteří se snaží získat maximum výhod a ochrany pro svého klienta. Na tom není nic neobvyklého, až na to, že v reálném životě přijde právník klienta se svým návrhem a výsledkem je přijatelný kompromis. Tady ale ne.
Za sebe můžu říct, že na podobný text obchodních podmínek bych přistoupil snad jen v případě, že by se jednalo o zavedenou seriózní firmu, která již dlouho existuje a z jejího dosavadního působení je zřejmé, že se chová férově a žádné ustanovení nezneužije.
Ve FAQ se mi zdá být podivný argument "šetříte koruny a nezatěžujete cash-flow vaší společnosti" Pravděpodobnější mi naopak připadá varianta, že mi koruny (reálné) ubudou, protože bude tržba uložena v BKč u Cpressu.
Naopak jako snad hlavní výhodu vidím možnost zprostředkování nabídky a poptávky.
Není mi ale jasná jedna věc - pokud se s někým dohodnu na tom, že on chce něco prodat a já chci něco koupit, proč bych mu nezaplatil rovnou? Vždyť mi může dodavatel dát slevu 6%, které by jinak zaplatil organizátorovi, a ještě dostane reálné peníze, které může hned utratit a nemusí čekat, až bude něco chtít za BKč a to něco by nikde jinde nekoupil laciněji. A být v pozici dodavatele, tak tuto výhodu ocením dokonce tak, že slevím cenu třeba i o 10-12%.
Ale pak bude barter.cz zprostředkovávat obchody zadarmo!?
V systému zatím snad není zaregistována kromě Computer Pressu skoro žádná jiná firma, nevím, jak to jde dohromady s tvrzením, že se již během prvních 4 dnů registrovalo 60 společností. Proč tyto firmy nejsou v systému vidět?
Docela mě šokuje to, že přihlašovací informace se přenášejí v nezabezpečeným kanálem v otevřené podobě.
Podotykam, ze obchodni podminky, ktere se mohou menit, kdyz nejakym zpusobem vejdou ve znamost, ma kazda banka, pojistovna etc. Jinak by se skutecne nedal delat zadny obchod.
Jde o to, jakým způsobem vejdou ve známost a co z toho pro zákazníka vyplývá. Vyvěšení 5 dní před platností na webu je poněkud šibeniční termín, zvlášť když výpovědní lhůta je 30 dní. A všechny neutracené BKč, i když znemenají zcela reálné Kč, si provozovatel ponechá.
Smlouvu se zakaznikem si mohou jednostrane dodatecne menit jen zmetci v kartelovych odvetvich, kde neni zadna skutecna soutez. Firmy v konkurencnich odvetvich takove svinstvo delat nemohou.
Navic teda v pojistovnictvi je aspon zmena podminek vazana na schvaleni statem, na rozdil od bank.
Plně s Vámi souhlasím, takto jednostranně nevýhodnou smlouvu snad nemůže žádný rozumný právník nechat svého klienta podepsat! Navíc zveřejnění změn ve smlouvě typu městských vyhlášek "na vývěsní ceduli města" mám opravdu nejraději, okolo naší radnice projdu tak jednou za půl roku maximálně. Je snad problém např. všem smluvním partnerům poslat e-mail se změnou smlouvy?