Prisel ke mne agent Netboxu, ale vyprovodil jsem ho ze dveri neb mam UPC. Asi chteji rozsirovat pokryti, ale v oblastech s UPC asi moc lidi nenalakaji.
to: astray
Ty nechces levnejsi a rychlejsi internet? Ja muzu posoudit obe spolecnosti. UPC ma predrazeny omezeny intenet, ale prevazne jim to jede bez poruch. Netbox ma trochu vic vypadku (snad je to jen tim ze se teprve rozjizdi). Ale ceny maji neprekonatelne. Kdyz mi jel internet hure (upload jel jen na 1/3) a ja ho reklamoval, tak mi vratili vsechny penize za dobu kdy to spatne jelo. To bych se od UPC nikdy nedockal. S UPC jsem mel neustale problemy s placenim - radi si strhli z uctu vic nez meli, a pak jsem z nich ty penize musel doslova dolovat. Vraceni zalohy se taky neobeslo bez nekolika urgenci.
Jinak dovolat se na holine netboxu chce nekdy opravdu pevne nervy.
UPC chtelo 500 Kc instalacni poplatek za modem (uz si nepamatuju jestli je vratny). Za to mam 1024/128 za nejakych 780 Kc mesicne. Netbox 2200 Kc instalacni poplatek a 1057 Kc za 2048/256. Jelikoz Netbox download 1024 nenabizi a 320 uz je moc pomale, je pro me vyhodnejsi UPC.
To mate pravdu, datove limity mohou byt dulezite! Pro mne je ovsem dulezitejsi spolehlivost. Kdybych mel doma oba, asi bych si poridil jeste nejnizsi pausal od toho druheho jako zalohu.
Dovolim si reagovat, za 3099,- dostanete linku 2048/256 bez datovych limitu, smlouva na dobu neurcitou. Soucasti smouvy je garance 24 mesicu, ze se cena bez DPH nezvedne. Jestlize ano, poplatek vam bude vracen. Mesicni platba dela 565,- s DPH.
Soucasti je sluzba Datovy okruh v ramci site Netbox 10 Mbit/s (sice to nejede optimalne, ale to tu nebudeme resit), lze vypnout.
UPC: za 1,- dostanu linku 2048/256, datove limity 20 GB mesice. Mesicni platba 1224,- s DPH. Datove okruhy nejsou.
U nizsich tarifu je samozrejme netbox trochu vedle...(hlavne ta smlouva na 2 roky)
Soused mel UPC, takze jsem porovnavali. (Así pred 1 mesicem) Ping byl v prumeru o 30-40% horsi u UPC.
Jinak za dobu 1,5 roku u netboxu, snad jeden vypadek. Obcas se pracuje na paterni siti, vetsinou v noci, ale nekdy jim to blbne az do odpoledne. Obcas znamena 1 den za 3 mesice.
Mam 2,5 Mbit, tzn 320 kB/s, rychlost stabilne v poho...
Jsem z Kamenneho vrchu, verim ze se to lisi lokalita od lokality.
Toto jsou moje osobni zkusenosti, neni to reklama!!!!
No, pravda...Tedy soused se svym PC, Duron 750 Mhz pres kabel UPC, ja s notebookem Acer 2,4 ghz celeron, pres wifi k routeru u me v byte s netboxem. Oba win XP. Ve stejnou dobu, seznam, idnes, lupa, atd. ruzne velke pakety. Vzdy netbox lepsi.
Ano, souhlasim ze to neni idealni, ale rozdil byl vesmes vsude onech 30-40%. V posledni dobe ovsem netbox trochu zlobi...:-(
U Netboxu jsou opravdu výhodné jenom tzv. "Gold" tarify (downstream v Mbit/s), kde za zřizovací poplatek 3800,- (bez dvouleté smlouvy) získáte rychlou linku bez datového omezení s měsíčním paušálem jako u nejnižšího tarifu Basic (320/64 kbit/s), který je konkurencí UPC Chello Easy 256/64 (5GB limit) za 555,- měsíčně.
Zásadní problém je v podpisu dvouleté smlouvy u Netboxu, kteréžto období si firma SmartComp a.s. vykládá tak, že máte nárok jenom platit a koukat na to, jak novým zákazníkům za stejné peníze poskytují lepší služby (rychlejší linky). UPC "stačí" smlouva na půl roku, navíc zvyšuje rychlosti plošně a jednotně všem zákazníkům na síti.
A spolehlivost (bez výpadků) také není zanedbatelným faktorem.
nejedna se o PR clanek, jedna se o reportaz z konference, cilem ucasti na konferenci nebylo lakat klienty, cilem prezentace byl popis behu zivota na DC.
- ani nahodou mel jsem tu cest si pri studiu po dobu nekolika mesicu privydelavat u firmy mediaservis a tato zkusenst mne dozivotne odradila od jakkychkoliv dalsich pokusu o podobnou byt jen prilezitostnou praci. Jedine co mi to dalo je urcite pochopeni pro lidi sedici v callcentrech.
Presne tak. Parkrat jsem mel moznost nachomytnout se k helpline zejmena v dobe prazdnin kdy kolegove byly na dovolenych. Ono to vypada zdanlive jako pekne zamestnani. Sedet a hovorit s lidmi. No a prave s lidmi je ta potiz. Lide nevolaji na helpline kvuli tomu aby neco vyresili. Lide chteji nekoho servat, ukazat ze jsou chytrejsi apod. Zkratka lidove reseno lecit si mindraky.
Ta zkusenost mne poznamenala na cely zivot. Ze sluchatek se hodne casto ozyvaly skreky typu:,, Ten vas satelit mi rusi televizi, Ted mi to jede jenom 450(na 512 spoji agregovanym 1:10) ja vas zazaluju za poruseni smlouvy, Nejde mi internet(ve skutecnosti zavada na sitove karte) za to mate zodpovednost vy a musite mi to prijit nastavit! apod." A to je jeste slaby odvar. Ty nejhruznejsi zazitky pravdepodobne muj mozek vymazal driv, nez bych se z toho zcvoknul. Jeste ted kdyz si na to vzpomenu musim si na chvili sednout a uklidnit se. Jednou bylo vypeti a stres takove(a to jsem normalne flegmatik) ze jsem jednoho zakaznika poslal do onech mist. Opravdu jinak se nedalo. Stejne uz jsem mnel podanu vypoved ;-)
Na druhou stranu, pokud v call centru sedi "cvicene opice", ktere stejne problemu prd rozumi a nejsou schopny poradit ani s trivialitou, neni se cemu divit. S pripadnou radou typu "mate PC v zasuvce", nebo hodinove vysvetlovani ze neni problem s platnosti meho vcera generovaneho certifikatu, ale s platnosti certifikatu webu banky "to nevadi, tak dejte proste Ano".
BTW: Podobne zazitky mam z docasneho pusobeni ve fci reklamacniho technika "co ste mi to prodali za smejd, dyk to vubec nefunguje .... (pokracovani neni publikovatelne)", duvodem nefukncnosti PC byla jeho "odborna" domaci montaz, MB primo na plech (bez distancnich sloupku).
Funkce first level helpdesku opravdu neni nic jineho nez odfiltrovat otrapy, dat odpoved na standardni problemy typu nastaveni posty nebo obnoveni ztraceneho hesla a teprve komplikovanejsi problemy preposlat na prislusne oddeleni.
Urcite mate pravdu, bohuzel u mnoha firem pojem support konci na tom first levelu a dalsi jaxi neposkytuji... (a to bohuzel vcetne hoooodne velkych... - copak Vam nekdo na 800123456 prepojil nebo dal kontakt na kompetentniho cloveka?)
Ano jednou se mi to stalo. Potreboval jsem internet a nabizelo se ADSL. Ovsem nebyla zrizena (v byte byla jen cca 1,5 roku mrtva zasuvka) a chtel jsem vedet jestli v te lokalite pujde ADSL. Respektive podminoval jsem zrizeni telefonni linky funkcnosti ADSL, protoze jinak mi to bude k nicemu a vyhodil bych spoustu penez oknem. Nakonec me prepojili na nejakyho technika a ten mi rekl, ze mi to nikdo u Telecomu nerekne, ale ze v okoli 100 m je x linek a že na 100% z nich ADSL-ko jede. Nicméně mi nikdo nedal garanci, ze budu platit jen pokud mi pojede ADSL-ko, tak jsem sel jinam.
Rozumím trochu Vašim pohnutkám vůči telemarketingu, nicméně zcela určitě ne všude to musí nutně vypadat jako v Mediaservisu, ačkoliv tamní prostředí důvěrně neznám. Kdyby jste zkusil více míst, pak budete mít možná na věc jiný názor - nejen díky větší rozhledu a zkušenostem. Pohybuji se v oblasti kontaktních center více jak 5 let ( aktuálně ve společnosti Eficia Praha ) a dle mého názoru je to dnes velmi žádaná a efektivní služba - navíc i více komplexní než dříve ( vstupují do hry sms, mobilní komunikace, emailing, kompletní správa klientely). Dlé mého názoru může být pro někoho ta práce jistě náročná z hlediska stresových situací, které jak píšete díky Vaší zkušenosti zřejmě chápete, na druhou stranu však nabízí relativně fyzicky nenáročnou a zajímavou možnost práce založené na komunikaci ...
Brněnský Netbox má dvě "centra" pro záležitosti zákazníků - Dohledové centrum -DC (technická podpora zákazníků pro provoz na síti) a Zákaznické centrum - ZC (ostatní záležitosti).
Obě centra jsou "geniálně" napojena na jediné telefonní číslo 544 212 230. Zde na vás Netbox vychrlí svou reklamu (přesně po vzoru infolinek mobilních operátorů, které jsou ale provozovány pro volající bezplatně), dál už je to klasická "plechová huba" s mnoha volbami. Celý kámen úrazu je v tom, že od propojení na "ústřednu" Netboxu platíte připojení na linku a když telefon na DC nikdo nebere, po deseti minutách vám operátor spojení přeruší. Během této akce vám Netbox do zblbnutí přehrává hudbu a namluvený text: ...nezavěšujte prosím, operátoři nyní obsluhují klienty, kteří se dovolali před vámi, za okamžik budete spojeni... 16. února 2005 po výpadku sítě jsem se takto opakovaně nedovolal na DC Netboxu (začal jsem raději až ve 23:16 - abych se vyhnul čekání na přetíženém DC). Marné volání 23:16-23:26 (přerušeno operátorem po 10ti minutách) ... pokračovalo po půlnoci 17. února ... 0:30-0:34 ... 1:32-1:40 ... 2:20-2:21 ... 2:40-2:42 ... teprve až ve 3:00 operátor na DC telefon zvednul a problém nefunkčního připojení sítě po výpadku byl po vzájemné spolupráci vyřešen.
Ať firma zaměstnává kohokoliv, kdo je pro ni výhodný - je to jenom její věc, ale podobně promarněné a (zejména z mobilu) draze placené čekání na to, až na jediném (pro zákazníky dostupném) čísle Netboxu (ZC+DC) někdo zvedne telefon, je silně frustrujícím zážitkem, který služby Netboxu nejenom řádně prodraží, ale navíc zbytečně nutí zákazníky ztrácet čas vyčkáváním u telefonu bez naděje na rychlé vyřešení naléhavého technického problému.