Ano, ano, s čísly se čachruje nejen v tiskových zprávách, ale i třeba tady v diskuzích na Digizone. Asi musí těm PR agentům hodně platit, že? Kéž bych se toho taky jednou dožil. Jinak v anketě dávám hlas - primární zveřejňování 15+ a ve zkratce info o cílových skupinách pro stanice typu Nova, Cool atd.
Pokud by prezentace a zkreslování výsledků sledovanosti mělo jen ovlivňovat diváky, asi by se tím nikdo nezabýval. Pokud ale peoplemetry a statistiky rozdělují miliardy, potom je každý prostředek a způsob jejich, i účelové, interpretace dobrý.
Možná je momentální přetahovaná o další zdroj parametrů rozdělování zaviněná tím, že Nova přece jen ztrácí, což já osobně považuji za přirozený důsledek digitalizace TV a zablokování pokračování v průzkumech sledovanosti by mohlo dosavadní pravidla zmrazit a Nova by na tom jen vydělala. Statistiky a peoplemetry nelze zrušit. Kdo by potom určoval cenu reklamy, účinnost reklamy a kdo by po zhroucení trhu s reklamou financoval komerční TV? Nebo by nám měla stačit jen koncesionářskými poplatky financovaná ČT a zahraniční stanice?