To nikdo nevylučuje jen se upozornuje že se tu vaří mlha o tom kdo na televizní vysílání sleduje. Z pohledu podnikatelských subjektů mohou být důležité jiné věkové a ekonomické skupiny. A nekvalitní průzkum může nedostatek potencionálnich zákazníků maskovat . A cena za minutu reklamy vůbec nebude odpovídat.
Já bych to zas tak nevylučoval... Naše domácnost sice je pod průměrem, nicméně když se to nasčítá, tak se to k 2h/denně na osobu blížit bude dost. Naopak najdete spoustu lidí (důchodci, nezaměstnaní, ženy v domácnosti...), kteří tohle číslo jasně přesahují a bez problémů se dostanou třeba na 6h denně (a někteří i více).
Když se to zprůměruje přes celou populaci, tak mi 3 hodiny přijdou jako naprosto reálné číslo, ty nyní avizované "skoro 4" bych si také netroufl vyloučit.
Protože mají strach být sami. Samota je vůbec tabu téma a každý má pocit, že se musí nějak okamžitě řešit. Vem si jako příklad ten americký film Trosečník s Tomem Hanksem. Tam je absolutně nesmyslně předpokládáno, že kdyby člověk zůstal pár let sám na pustém ostrově, tak by měl dvě možnosti. Buď se zbláznit a nebo si vyrobit panáka, který bude vypadat jako člověk. To je absolutní nesmysl. Normálně by si zvyknul být sám. A spíše než s panákem by si povídal sám se sebou. Ale to nemůžeš ve filmu ukázat, protože je to bláznivé chování. Ale ve skutečnosti psycholog ti na internetu napíše, že je to naprosto normální.
Myslím, že vaše poslední souvětí naprosto dokonale vystihuje, proč je výsledek toho průzkumu tak důležitý.
K výše diskutovaným 4 hodinám u televize denně - já tomu číslu věřím. Co máme v rodině důchodce, tak se lecčíms liší, ale jedno mají společné - televize u nich běží od rána do noci. Jsou i takoví, co jdou na zahrádku a přenosnou televizi si postaví do okna. Takže pro zadavatele reklamy je to vlastně dobrá zpráva - ta nejlépe manipulovatelná cílová skupina kouká mnohem víc než je průměr, můžete odvysílat víc reklam na zázračné hrnce jen za 999 Kč, cena platí jen 15 minut, objednejte ihned.
A podle mně to manipuluje s pojmy tedy spojuje pojmy . Koukat na televizi neznamená sledovat televizi .
Potřebuji velké nové zobrazovalo = pořídím televizi zní příjmač , koupím novou velký televizní přímač = koupi minimálně HDready = pokud jí zapnu kupodivu du koukat na HD.... celé to je nebudeli pršet nezmokneme.
Ono to je hlavně podle mně PR pro zadavatele reklamy, které má vyvolat představu že lidé koukají na klasické televizní vysílání=je stále cenná minuta reklamy.
"Diváci starší patnácti let sledují televize průměrně tři hodiny a 45 minut denně, tedy o 31 minut déle, než tomu bylo před deseti lety."
Asi žiji na jiné planetě, ale nikoho ve svém okolí kdo by sledoval TV skoro 4 h denně neznám. Pokud tedy nemyslí sledování vypnuté TV placky ;) nebo používání TV jako monitoru pro konzumaci multimediálního obsahu a internetu.
To se, ale asi dá od průzkumu - ATO - Asociace televizních organizací čekat. ):