Vlákno názorů k článku Casablanca INT druhý den v potížích: po zatopení serverů obnovuje data [AKTUALIZOVÁNO] od bajkal - Pokud delate web hosting, tak jste tak trochu...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 1. 2014 17:33

    bajkal (neregistrovaný)

    Pokud delate web hosting, tak jste tak trochu konkurence.
    To mi neprijde zrovna ciste...

  • 22. 1. 2014 17:48

    braqela (neregistrovaný)

    Co není čisté? Je tu popsaná osobní zkušenost, doporučeno obecně na co dát pozor, možnost osobní konzultace. Taxt akorát ukazuje, že stav jaký je, už byl hodně dávno předtím a nikdo nic s tím dosud neudělal.
    On nepíše, že oni fuj a a pojďte k nám. K jakému závěru kdo dospěje, je čistě na inteligenci každého soudruha.

  • 22. 1. 2014 23:02

    Martin Kalenda (neregistrovaný)

    my jsme taky konkurence a současně i jeden z největších zákazníků a co? Všichni z vedení vědí že i kdyby se potrhali není možné u nich mít nikdy více jak 60% serverů (jsou tam i historicky starší tj kdyby byl problém odvirtualizuje se to jinde dejme tomu z 4 hodinovým spožděním).

    jenže v case dlouhodobě podceňují rizika i když o nich vědí (voda byla snad ve všech sálech), UPS komplet zkolabovala taky několikrát. Myslím že jsme zákazníci přes 12 let možná i 16-17 let a prostě tento byznys vyžaduje neustále sypání peněz do technologie. Proto jsme taky v roce 2003 vzdali jakýkoliv pokus o to provozovat DC svépomocí i když jsme měli v casablance vlastní serverovnu.

    blokací je marketing veřím že technici by schválili instalaci "deštníku" ale neprojde to přes sales/marketing protože by to blbě vypadalo. to považuju za největší fail.

  • 22. 1. 2014 15:54

    Sleep (neregistrovaný)

    připojím svů názor, že to není první případ,kdy společností Casablanca INT pohnuly kontroverzní události.

    Prolití několika serverů vodou z rozbité klimatizace, kde došlo ke značnému zkrácení jejich životnosti, a po nějakém čase vypnutí obou nezávislých přívodů (měli jsme speciální vyžádání dvou nezávislých okruhů) do diskových polí, kde jsem během zálohování přišli nenávratně o část dat (poškození jak zdrojového, tak cílového filesystému) zapříčinilo v roce 2008 náš rázný odchod od společnosti Casablanca INT a vybudování datových clusterů zcela od začátku a především jinde.

    Důvody byly následující
    * chybná ochrana před podobnými škodami (špatné chlazení a zásadní chyby v procesech techniků) a vůbec fakt, že k podobnému incidentu může dojít
    * neinformování zákazníka, že došlo k havárii - že rackem protéká jakási tekutina a na serverech jsou louže jsme zjistili náhodou při osobní návštěvě.
    * následný problém s řešením škod a o vyčílslené částce, ketrá se tenkrát blížila 2 mil. korun, jsme si mohli nechat jen zdát (dostali jsme zanedbatelnou kompencaci v podobě slevy ,a i ta byla podmíněna odběrem dalších služeb).

    Od té doby si velmi vybíráme dodavatele služeb a než podepíšeme kontrakt, provádíme kontrolu faktů v dané smlouvě. Takto jsme se vyhnuli dalším serverovnám v Praze, kde byly nabízeny služby, které následně neodpovídaly realitě.

    Proto důrazně doporučuji jako jeden z faktorů při výběru nezahrnout pouze cenu,ale také kontorlu,co nastane, když ... Je také nutné se na tyto situace připravit vnitřní infrastrukturou, několika nezvislými linkami, online zálohou nejen dat,ale také produkčních technologií, tak aby výpadek jakékoliv části systému měl za následek minimální výpadek.

    Věřím, že drtivou většinu z Vás tato událost poučí propříště jako nás.

    Pokud má někdo zájem o podrobnosti, rád poskytnu osobní zkušenost.

    Michal Ceé
    Web4ce s.r.o.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).