Naprosto stejna zkusenost. Firemni politikou pod novym vedenim je zrejme lhani, coz v tomhle pripade drasticky zvedlo skody. Kdyby rovnou priznali co se deje, mohli zakaznici zacit vcas s disaster-recovery a netvrdit ze jsou jen drobne problemy na sitove infrastrukture. Navic nechali vsechny servery i v dobe kdy vedeli ze do nich tece pod proudem. Pokud by to vypnuli vcas, bylo by to jen mokry. Takhle se veskere kontakty kam se dostala voda zacaly obalovat ruznymi solemi a oxidy. Ikdyz se malou cast serveru po urputnem boji podarilo zapnout, spolehlive fungovat uz nebudou nikdy. Voda v serverovne - nejsou prvni ani posledni telehouse kterymu se to stalo, ale jsou prvni s tak tragickou kominikaci a zamernym lhanim, ktere akorat prodluzuje vypadek pro zakaznika ktery vcas nemohl zacit s obnovou - na me to pusobi jako zamerna sabotaz vlastnich zakazniku.
Casa nepusobi 10 let na trhu virtualizacnich sluzeb. To, ze nekdo umi dobre vec X, jeste neznamena, ze umi dobre i Y i presto, ze X prodava dohromady s Y.
Ja mam bohuzel vyhodu, ze v pripade poskytovatelu IP sluzeb si pamatuju prakticky vsechny od doby, kdy si koupili prvni smerovac.
Chapu, ze ne vsichni disponuji tim, ze na trhu pusobi 20 let (sakra to je doba), nicmene v pripade, ze se pohybuju na trhu, ktery neznam, tak se snazim odhadnout rizika a nespoleham na product sheety. Ne vzdycky se mi to podari odhadnout spravne, ale snazim se poucit z vlastnich chyb.
Souhlasim s tim, ze prodavac housek tohle resit nema. Ale je zrovnatak asi nestaci si vzit samotne IaaS reseni, ktere z principu jen nahrazuje fyzicke zelezo v urcite pozici a ma usetrit starosti o HW. Porad tu mame nejaky SW, ktery si prece ten prodavac housek take sam neresi. Bohuzel dnes je "trendy" mit z ICT infrastruktury slepovanku od vseho kousicek - kde se problematika neresi komplexne a casto leva ruka ani nevi, co dela prava.
Takže na tom přirovnání k nigerijskému dopisu opravdu trváte???
Pokud k nakupovné službě přidám svoje služby a prodávám jako celek, tak si musim prověřit nakupovanou službu detailněji, než když ji používám pro vlastní potřebu, kde jsou mi známa rizika, která podstupuju, pokud nakupovaná služba selže.
Ta analogie je hezka, lec od poskytovani IP sluzeb k poskytovani einfrastruktury je IMHO dal nez od motorky ke ctyrkolce.
Podobne nemam pocit, ze by casa mela za sebou 15 let super povesti v IP sluzbach (inu, kazdy nejak zacinal) - premyslim, zda je vubec na trhu nekdo z takovou povesti :-)
Takze to bude asi ten rozdilny pohled. Mozna si obecna podnikatelska verejnost mysli, ze poskytovani IP je totez co poskytovani nejakych komplexnich sluzeb VPS. Podobne uz jsem se potkal s tim, ze si spousta lidi mysli, ze poskytovani video sluzeb je totez, co poskytovani IP sluzeb.
Aha, takže firma, která provozuje víc než 10 let serverovnu si neumí představit, že to zařízení v ní může takovým způsobem selhat? To, co viděli a řešili se zákazníky, co u nich měli server během té doby, bylo kvůli tomu, že to ti zákazníci dělali blbě a oni mají know-how, jak to dělat dobře? Nezlobte se, ale jsem si jistý že know-how na to, že se zařízení kazí a jak se kazí a jak se obnovuje pak ze zálohy, měli. Pokud byste měl pravdu Vy, tedy, že si firma jako casablanca nemohla umět představit k čemu dojde, tak opravdu nelze v tomto oboru věřit nikdy ničemu.
Ok, jsem rád, že si začínáme rozumět. Zkrotit obchodníka si firma musí sama, já jako zákazník nenesu za jejich obchodníka zodpovědnost (protože to by byl zase Kocourkov, že ano?!), takže tohle dělení obchodník vs někdo jiný z firmy neberu, je alibistické. Firma těží z práce obchodníka, takže od něj nemůže dávat ruce pryč v situaci, kdy se ukáže, že sice přinesl spoustu zakázek, na kterých firma vydělala, ale lhal o tom, co nabízená služba opravdu poskytuje. (Nebavíme se teď konkrétně o casablance, mluvím obecně o vztahu obchodník zbytek firmy, jakékoliv i té Vaší).
Že se to tak obecně dělá, ještě neznamená, že je to v pořádku.
Resi se to z duvodu treba z politickych duvodu jako zabaveni infrastruktury statnim organem.
Vysvetlujte to zakaznikovi odnekud z tramtarie...
Nemusite delat nic spatneho. Staci jen kdyz si na vas nekdo ukaze ze je to ten co podporuje terorismus/prodava zakazane xy/siri zakazane xy/dela xy ktere je zakazane a hon na carodejnici muze zacit.
Pak se hodi mit zalohy v jinych statech ci na blize neurcenych mistech.
Mezi mene obvykle veci patri treba: revoluce,stavka zamestnancu, kradez paliva z dieselagregatu. A jak obhajis zasah vyssi moci zalezi na tve srajtofli. Have fun!
V tomto se nas postoj asi nelisi. Budu-li paranoidni, sva data a sluzby nebudu mit na jednom miste. Naopak, budu diverzifikovat - mezi vice sluzeb. Ale fakt nebudu spolehat na to, ze nahranim do cloudu docilim toho, ze data pred podobnym organem ochranim ;)
Spousta lidi si "cloud" vyklada tak, ze ten problem s diverzifikaci vyresi za ne. Ale ono to neni pravda...
Ona by to pravda byla, kdyby to byl cloud. Spousta lidi si neservisuje auto, proste proto, ze tomu nerozumi, pripadne ocekavaji (naivne samo), ze kdyz daji auto do servisu, tak ze tam sou lidi, kteri tomu rozumi (nejsou, v zadnem).
Stejne tak spousta lidi proste ocekava, ze pokud sva data/sluzby/... sveri firme, ktera se tim zabyva, ze se ta firma postara o jejich zajisteni.
A k tomu působení v oboru. Očividně máte rád analogie, nabídnu jednu, abyste snáze pochopil. Představte si firmu, která prodává 15 let motorky s 99% zárukou, že dojedete do cíle, pak začne prodávat čtyřkolky a začne na ně dávat 100% záruku. Když se zjistí, že je to blbost, protože někdo musel přespat někde v lese, protože se nedovolal asistonční službě tohoto prodejce, tak se bude obhajovat, že je problém v tom, že se jedná o čtyřkolku a s nima ona to neumí, protože 4 kola místo 2.
Tecie im voda na servre a oni neinformovali zakaznikov! Bohuzial sme nato prisli, az ked sme tam osobne prisli a to nam medzi tym vyskratovalo 15 servrov. Preco ked im tecie voda na servre, tak ich nechaju pod prudom? Maju vobec rozum?
Mame skodu za niekolko sto tisic.
Dakujeme!