co se tyce voip tak bych nerekl kvalitni
kolikrat se snazim zavolat z firemniho voip na support voip jednoho odkoupeneho operatora a spadne to pri uvodnim textu
nekdy tosame pri hovoru z mobilu ci pevne linky
kdyz vemu pocet hovoru mobil/mobil nebo pevna/pevna ci mobil / pevna tak pocet zkazenych hovoru sem mel vzdy mene nez voip / voip ci voip / neco
to co pisu je zalozene na mych zkusenostech - kazdy muze mit jine
Moje zkušenosti jsou přesně opačné, t. j. kvalita hovoru přes VoIP je mnohem lepší, než při volání z mobilu. Zřejmě to bude záviset na kvalitě internetového připjení, zejména rychlosti uploadu a agregaci (obojí je u velké části ISP dost hanebné) a ochotě ISP VoIP provoz podporovat.
Na odpovídajícím datovém připojení je hovor přes VoIP kvalitnější, než přes GSM. Ostatně, u dobrých GSM sítí se udává, že mají MOS (Mean Opinion Score) někde kolem 3,5 až 3,7. (Maximum hodnota MOS = 5). A pokud jde o tuzemský VoIP, tak například včera (28.12.2009) byla podle serveru http://www.xphonet.cz u 14 testovaných českých VoIP operátorů (748 testů)dosažena průměrná hodnota MOS = 4,35. Nejhorší operátor měl celodenní průměr 4,15 a nejlepší 4.40. To v obou případech prakticky odpovídá kvalitě velmi dobré až vynikající pevné linky.