No právě že ale reklama nesmí být klamavá, tj. nesmí být způsobilá uvést v omyl. I pravdivá reklama může být klamavá, tedy lživost není nutnou podmínkou klamavost. Zde uváděné rádoby logické úvahy o tom, co asi chtěli reklamou říct jsou tedy dost mimo:), neboť není ani tak podstatné, zda existuje zdůvodnitelný správný výklad reklamy, ale spíš, zda existuje pradvěpodobný nesprávný, v důsledku kterého je spotřebitel nebo soutěžitel poškozen...
Jedine misto kde lze zjistit co mluvci opravdu chtel je jeho hlava a tam nemame pristup. To, co mluvci rika ze chtel nemusi byt totozne s tim co opravdu chtel. Tedy neexistuje zadny spolehlivy zpusob jak zjistit jaky ucel mluvci svym sdelenim sledoval.
Jestlize nekdo inzeruje slevy a zamlci ze pred zavedenim slev schvalne, ucelove, zdrazil, takze po slevach je to stejne drahe jako pred zdrazenim, nelze. Opravdu jde o slevy. Presto me to svadi k domence, ze se snazi vzbudit dojem, ze je to levnejsi nez normalne. Nerikam, ze to tvrdi, rikam, ze kalkuluje s tim, ze jeho vyrok bude spatne pochopen.
Co chtěl oznamovatel říci?
Pokud budete chtít důkaz, tak se vychází z následujícího:
1. Co oznamovatel řekl o tom, že udělá?
2. Co oznamovatel udělal?
3. Oznamuje oznámení oznamovatele skutečnost, kterou udělal?
Pokud platí 3., potom je jasné, že oznamovatel výrokem 1. chtěl oznámit skutečnost 2.
A to i vpřípadě, že si někdo oznámení špatně vyložil. Oznamovatel nemá povinnost podávat informaci, pouze nesmí oznamovat nepravdu. Pokud by oznamovatel řekl: "T-System koupil Český Telecom",sdělení může být vyloženo způsobem: "ČR prodala ČTc" nebo "Německo prodalo T-System", a pokud platí alespoň jeden z výkladů, tak se také nejedná o nepravdu.
jistě se shodneme na tom, že reklama nesmí lhát. Co lze posoudit jako zmatení uživatele není moc dobře posouditelné. Uživatel si pohledem na plakát s autem, může myslet, že tu nahatou paní přidávají k autu jako dárek, nebo si může myslet, že při otevření krabice s pracím práškem, vyskočí králíček a začne si s ním povídat (to uvádím reklamy, které opravdu nikomu neslibujou, že se to stane).
Existují i takové, které sdělují, že při koupi určité kartičky budete mít tak silný hlas, že budou padat stromy nebo při napití určitého nápoje začnete létat - a přestože daly takový slib, nikdo se nenechal obelhat.
Nevím, neviděl jsem to nikdy napsané - pouze jsem to slyšel.
Vím jen jedno, není tam ani vysokorychlostně neomezený ani neomezeně vysokorychlostní.
Bohužel nevím, co je to rychlostní Internet - dokonce ani vysokorychlostní Internet. Rychlý internet (rychlá síť) bych chápal. Myslím, že v tomto je pěkná kulišárna.
Co znamená neomezený Internet, to také nevím. Asi to, že se k němu může připojit kdokoliv a publikovat cokoliv.
Ta reklama mne tudíž absolutně nemůže vytočit - je to stejný blábol jako "konvexní způsob vaření" (podobný nesmysl, ale také ve své podstatě pravda - vaří se v konvexním oblouku).
Aby ta reklama byla klamavá, museli by uvést, že se jedná o "připojení k internetu s vysokou rychlostí přenosu dat bez omezování rychlosti přenosu a množství přenesených dat".
Kdyz se tak ohanite logikou a matematikou. Jak chcete dokazat co chtel oznamovatel rict? Ja si spise myslim, ze reklamni sdeleni se konstruuji tak aby zasly az na samou hranici kde jeste nejsou napadnutelna jako lzi, ale kde uz lze uzivatele zmast.
Tady nejde o ani tak o spojky, ale spíš o přívlastky.
Telecom používám spojení vysokorychlsotní neomezený - přívlastek těsný, žádné slovo nelze vyspustit, matematicky: Internet je vysokorychlostní a zároveň neomezený. To samozřejmě není pravda a vždy, když vidím tu jejich reklamu, tak...
Správně by to ovšem mělo být: vysokorychlostní, neomezený - přívlastek volný, matematicky: Internet je vysokorychlostní nebo neomezený. Ale i tak by to trochu zavánělo reklamním trikem.
A jak dobře víme, v češtině lze spojku nebo nahradit prostou čárkou - v češtině lze spojku a nahradit prostou čárkou. Pokud má být význam věty jasně chápaný jako !AND!, doporučuje se používat spojky !a zároveň!, případně !i!. Pokud má být význam jasně chápaný jako !OR!, doporučuje se používat spojky !a nebo!. Ovšem důležitý je kontext a základy matematických dovedností, které jsou učivem mateřské školy. (Klasický příklad z MŠ: na silnici jsou 4 autíčka. První červené, druhé zelené, třetí žluté a ve čtvrtém sedí červ. Je žluté autíčko za červeným? Je červené před červem? Které autíčko je těsně za žlutým?)
Příspěvek je trochu mimo, ale alespoň může uživatele poučit, co není klamavá reklama. Takové chápání mi připomíná jednoho mého velice arogantního známého: Jistý výrobce majonézy vyrobil poloviční skleničky s nápisem: "O 5 korun levnější ,než velká sklenička". 250g sklenička tak stála 20 Kč a 125g sklenička stála 15 Kč. Můj známý vehementně tvrdil, že ty ceny jsou popletené a špatně (malá sklenička měla stát podle jeho vysvětlení 7,50 Kč), a přestože uznal přesný matematicko logický význam reklamního sdělení, tvrdil, že to tak sice matematicky je, ale výrobce tím nápisem myslel, že stejný obsah je o 5 Kč levnější.
A takto to dopadá u mnoha jiných. Jasné reklamní sdělení, vyjadřující přesně to, co oznamovatel chce říct si mnozí vysvětlují: "ale on to myslí jinak".
To ano, já vím. Jen jsem chtěl říct, že není jenom telecom a upozornit na alternativce. Myslím, že všichni to mají i levnější.... Je dobré podívat se na www.dsl.cz tam je článek o Adsl srovnávací rychlosti a vybrat si:-)
No sice tim nedavam penize Telecomu primo, ale vetsina penez zaplacenych za ADSL u Telekomu stejne skonci, poskytovatele pripojeni musi za kazdeho z nas uhradit VO cenu.
Pokud nevěříte telekomu, můžete si také adsl pořídit přes nějakého alternativního operátora... Rychlosti jsou srovnatelné, ale alespoň můžete cítit zadostiučinění, že nedáváte peníze telekomu. :)
Ovsem Telecom pri uvadeni na trh prezentoval jako vysokorychlostni neomezene(neomezeny objem prenesenych dat) pripojeni i u ADSL a jak to s tou neomezenosti dopadlo ve skutecnosti? Jelikoz se jedna v podstate o stejnou firmu, nevidim duvod zase prehnane verit jejich prohlasenim.
Tím příspěvkem jsem chtěl říct, že pravděpodobně nebudou zavedeny objemy přenesených dat (například 10 GB a konec), protože Eurotel prezentuje CDMA jako neomezené (neomezený objem přenesených dat). Je možné, že bude zavedeno FUP nebo v horším případě něco ve stylu Data Expressu, čili omezování rychlosti po určitém objemu přenesných dat (v podstatě taky FUP).
Zavedení limitů je nepravděpodobné, je to přece jenom neomezený Internet. FUP už je pravděpodobnější, případně ET zavede něco jako Žluťák na Internet Expressu.
mam 3 týdny ADSL EXPRESS a běhá to docela otřesně. V neděli večer je tak silný přetížení, že se mi občas stránky ani nenačtou. Nejsem z toho moc nadšený. Jen pro představu.
Jenze jakou tam mate rychlost ze. Ono je strasne snadne nabizet linku o kapacite 33.6/9 kbit/s bez jakychkoliv omezeni.
Kdyz se podivam na ty grafy RTT, tak bych rekl ze jsou celkem zajimave, uzke hrdlo je na shaperu a ne v posledni mili, kde bych ho cekal. Pritom shaper musi s temi par desitkami uzivatelu ted bezet uplne naprazdno, tedy bez nejake fronty paketu, ktera by zpusobila zpozdeni.
No chvili bude trvat nez masinerie zlutych prejede fungujici procesy u modrych :-)) nicmene take bych se obaval, ze ve snaze "nekonkurovat" se nejake limiticky objevi ...
Podle me to Eurotel ale trochu lepe zakamufluje v PR - co byste rekli takovymu terminu "FAIR USER POLICE" ????
No u nás teď akorát ADSL zavedli ale stejne vaham co zvolit, zda ADSL nebo EDE. U ADSL mi proste vadi ty limity na stahovani. A proste telecomu uz moc neverim. Bohuzel Eurotel pod nej taky spadl.