Zhruba rok jsem využíval GPRS připojení k internetu. Bylo spolehlivé, ale pomalé. Zlákán rychlostí jsem si pořídil CDMA. Musím říci, že jsem zklamán a s největší pravděpodobností využiju 14-ti denní lhůty na vrácení služby a modemu.
Rychlost je sice solidní (max. jsem dosáhl 650 a minimálně 40 !!! kbit/s), ale kvalita je mizerná. Náhlá změna rychlosti je zcela běžná. Večer je období nejhorší - rychlost většinou pod 150 kbit/s. Před pár dny mi modem napsal asi na hodinu Není signál.
Nevím, ale myslím si, že to za cca 1050 Kč s DPH nestojí. To raději pomalé a spolehlivé GPRS za 830 Kč s DPH a 60-ti minutama na volání.
Ta samá zkušenost. GPRS je relativně (vzhledem k rychlosti) drahé, ale spolehlivé, mám ho skoro 2 roky. CDMA jsem vyzkoušel a budu vracet. ADSL zatím bez šance a ti 3 šmudlové co v dosahu poskytují WiFi připojení (všichni nakupují od Nextry) nejsou schopni garantovat dostupnost (je hezký, že to běhá celkem rychle, ale výpadky v řádu hodin či celé víkendy jsou pravidlem).
No vidíte, já jsem přešel z GPRS na CDMA v listopadu a jsem velice spokojený.
Samozřejmě mne také postihly problémy s dostupností některých serverů a služeb, ale na infolince jsem se setkal s maximálně slušným, erudovaným a ochotným jednáním.
Nevím, jestli jste si toho všimli, ale Eurotel problémy ve svým sítích řeší docela promptně - aspoň podle mých zkušeností.
Také jsem přešel z GPRS na CDMA a také jsem byl stižen problémy s nedostupností stránek. Na infolince jsem se sice setkal se slušností a ochotou, ale to bylo všechno. Jestli je infolinka od toho, aby se znepokojený zákazník vykecal (místo fackovacího panáka), pak funguje perfektne.
Asi mám lepší zkušenosti. Když jsem používal GPRS, tak byly případné problémy vyřešeny do hodiny po zavolání na infolinku.
V souvislosti s CDMA jsem ji kontaktoval třikrát - v listopadu jsem díky spolupráci s operátorem identifikoval závadu na kabelu. V lednu jsem volal kvůli dlouhodobějšímu poklesu rychlosti po lednových výpadcích; operátor mne požádal o půlhodinový intenzivní datový přenos a rychlost se od té doby citelně zvýšila. Naposledy jsem volal kvůli nepřístupnosti některých stránek a služeb - konzultace mi pomohla mj. identifikovat problémy s IM (Miranda, migroval jsem poté na Trilian) a firewallem (po upgradu na vyšší verzi občas zapomínal definovaná pravidla). A na všechny dříve nedostupné stránky i služby se již také dostanu.
Proto tvrdím, že mi infolinka pokaždé skutečně ponohla.
No, pokud jste zjistil nedostupnost některých stránek včera odpoledne, zavolal jste na ET a večer se již mohl všude připojit, vůbec se Vašemu optimismu nedivím. Já jim o tomto problému volal hned v úterý 1.2.2005 ráno, ještě v pátek mi bylo doporučováno odvirování počítače, neboť "na síti CDMA je vše v pořádku" a problém byl vyřešen až 9.2.2005 večer.
Mějte se.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).