Mám stejný problém. Google mě stále vydírá tímto způsobem. Navíc se nemohu přihlásit k mailu ani na jiných vyhledávačích. Jsem uživatel Aukra a nejde mi přihlásit se k účtu. Píše mi, formulář expiroval, potvrďte znovu, opakovaně zadávám hesla, a nic. Jen na mě kouká nebo i mrká jedno maličké oko cookies z pole, kde zadávám heslo. Už toho mám dost, ale nevím co s tím.
Mohu tě ujistit, že to jde mnohem jednodušeji, bez JS, a nejde to prakticky blokovat, pokud má tedy být web zobrazený korektně. Veškerý sledovací obsah (identifikátory) přitom zůstává na webu třetích stran.
Na jeden způsob jsem přišel při vytváření vlastního filtru pro blokování obsahu třetích stran (webů), ale podrobnosti nebudu záměrně uvádět, možná tak ještě draho prodat ;-). Podle mne je již tento způsob stejně používán i když zatím jsem narazil jen na účely pravděpodobně odlišné od sledování uživatelů.
Podobných metod bude jistě více. Problémem (alespoň pro mne) by také bylo klidně i nesledování, ale reklama umístěná na vlastním webu. Prostě nastává doba, kdy se uživatelé budou muset stále častěji rozhodovat zada jim daný web vůbec stojí za navštěvování.
Je to skvela prilezitost pro google (kdo jiny), aby vytvoril standardizovane knihovny JS funkci, ktere si nainstalujeme na nas web a pres ktere umoznime tretim stranam cist a zapisovat cookie lokalne. Omezeni budeme jen limitem poctu a velikosti cookie pro jednu domenu - tusim to je 30 x 4kB, zalezi na prohlizeci.
Misto iframe s reklamou budeme volat funkci, ktera vygeneruje url pro iframe obsahujici v parametrech hodnoty nasich cookie pro tuto cizi domenu. Kdyz bude chtit reklama zapsat cookie, vytvori si ve svem iframe dalsi iframe, kde zavola "blank" stranku na nasi domene s parametry cookie ulozenymi opet v url...
Trosku se jen podrbeme pravou rukou za levym uchem...
Být vámi (tedy těmi co sledují uživatele) bych se vůbec ničeho neobával. Například, co se týká Internet Exploreru byl vývoj následující.
IE8 při standardním nastavení (... - střední - vyšší - vysoká - blokovat vše), ještě přinejmenším na úrovni těsně před "blokovat vše" (nevím už jak to měl IE8 označené) striktně blokoval cookies všech třetích stran.
Kdežto IE9 má poslední úroveň, kde nejsou ještě všechny cookies blokovány (vysoké omezení), nastavenu tak že blokuje cookies třetích stran jen v případě, že tyto weby nemají zásady zaručující ochranu osobních údajů.
Tyto pravidla jednak nikdo řádně nezkoumá, ani samotní uživatelé, a jednak nikdo pořádně nesleduje zda deklarovaná pravidla odpovídají zkutečnosti. V zásadě to je jádro nedávného problému cookies třetích stran, ve které byl napadán zejména Google.
Právě tato změna pravidel (k horšímu) donutila značnou část uživatelů IE9 buďto blokovat všechny cookies a povolovat jen výjimky pro žádané služby (pokud cookies nezneužívají), nebo se vrátit ke starému modelu třídění cookies vlastní/cizí, což většinou znamenalo také blokovat vše.
Pokud (což nevím) se v IE10 sitace opět stala trochu normální a uživatel může jednoduše blokovat cookies všech třetích stran/webů a nemusí složitě přemýšlet co se stane ani číst kvanta ujednání o svých právech a o nakládání s údaji, které o něm weby získávají (a jaké to vůbec jsou údaje, za jakým účelem).... je to jen dobře. Ale nestalo se nic zásadního, situce se pouze vrátila do stavu jakému odpovídala od IE6 do IE8.
když vidím ceny za inzerci, tak se kolikrát divím, že to inzerenti jsou u "cílené reklamy" ochotni platit. Jde o to, že inzertní služby podle informací o mně poměrně přesně cílí reklamu. Je tam ale jedno ale. Ony ji cílí neustále. Ať jdu kamkoliv, tak se mi rotují neustále reklamy na 4 servery. Z nich 2 každý den kontroluji, 1 cca týdně a ten poslední jen když tam něco potřebuji. A teď by mě zajímalo, proč a kolik vlastně provozovatelé těchto webů platí za to, že se mi reklama na jejich weby zobrazuje? Pochopil bych, kdyby se mi zobrazovaly dosud nenavštívené servery s podobnou tématikou, ale já opravdu do nekonečna vidím jen reklamy na deal extreme, farnell, mouser a ucsimply. Prostě na servery kde už jsem byl. Provozovatelé těchto serverů by zřejmě dost ušetřili, kdyby prohlížeč ztratil schopnost cílit jejich reklamu na mne.
Takže dost možná, že cookies pohřbí sami zadavatelé reklamy, až zjistí, co ta "zvýšená efektivita" vlastně znamená.
Řekl bych, že si za to inzertní společnosti můžou sami. Těžko se jim totiž věří, že mají snahu cílit reklamu, aby byla "užitečná", když 99% bannerů dokáže jenom rušit.
3rd-party cookies blokuji už dlouhou dobu, stejně jako 3rd-party javascript a iframy. Život je bez nich mnohem snazší a že někdo nemůže měřit statistiky mě vůbec netrápí.
No tak se z 3rd party cookies udělají 1st party cookies - třeba pro google analytics si správce udělá správný CNAME.
Takže identifikace znovu příchozího starého návštěvníka bude fungovat. Nebude fungovat pouze identifikace NAPŘÍČ mnoha weby, pomocí které třeba google zjišťuje vaše zájmy a facebook váš pohyb po webu. A to bude jen dobře.
Smutné je, že samotné blokování nebo zakazování cookies vůbec nic neřeší - zabývá se jedním konkrétním nástrojem, ale už ne podstatou problému nebo dokonce jeho příčinami. No tak prohlížeče zablokují third-party cookies. Co bude následovat? Reklamní a jiné sledovací sítě přejdou na alternativní způsoby sledování, ať už přes "Flash cookies", "Persistent storage" nebo přes techniky vyhodnocování hlaviček requestů ( http://www.pepak.net/bezpecnost/identifikace-browseru-i-bez-cookies/ ). A budeme přesně na stejném místě, jako teď, akorát že cookies si každý, komu na tom záleží, může zablokovat, zatímco třeba právě ty hlavičky se blokují pěkně blbě.