No moje zkušenost je taková že MS a Google nikdy nezpůsobuje problémy svým zákazníkům, ale všem okolo. Vždycky sem řešil problém nejde nám poslat mail na X (365) a Y (gmail), vyreste to. A to si můžete jít stěžovat na lamparnu, protože z MS ani Google nevytahnete info proč vás zablokovali. Zkotrolujete 50 blacklistu na mxtoolbox, včetně UCE, všude čisto a přesto vás tihle dva blokuji. I když třeba víte že došlo ke spamovani, a už jste to vyřešili (typický unik hesla z klientského počítače), tak není kde se odvolat, omluvit se, požádat o výmaz. To už i to blbé UCE je lepší, protože aspoň víte na čem ste. Neslyšel jsem o jediném zákazníkovi MS a Google, který by to že mu nechodí maily řešil s MS nebo Googlem. Vždycky to musí řešit ten kdo jim chce něco poslat.
Není to spíš naopak, že Microsoft neuváženým použitím blacklistu způsobil problém svým zákazníkům? To že příjemce odmítne převzít poštu (ať již se vymlouvá na cokoli) je snad jeho problém,
Nikdo Microsoftu nebrání sestavovat si vlastní blacklisty (což pokud vím dělají, ale jsou možná ještě horší kvality než ty "zdarma" poskytované) a vše pečlivě ověřovat.
Obecně je těžké a pracné dělat ty blacklisty kvalitní. Ale vybrat si k blokaci blacklist kde se objevují celé AS (nebo přidělené rozsahy) namísto konkrétních hříšníků je dle mne velký nerozum.