Tak tak, moje slova. Skylinku se nelíbí jak někteří podejci karty rozdávají za tuto cenu, ale dělat se s tím dá asi houby. Byly nějaké úvahy o prodeji karet jen spolehlivým firmám, které budou cenu držet, protože s nulovým rabatem na kartách klesne ochota firem takové zboží nabízet, ale nakonec se od toho ustoupilo, protože konkurence by toho využila.
Takoví podejci si neuvědomují, že tímto podrážením ceny to dojde zase tam, kde už to dlouho bylo a to, že marže na kartě bude +/- 5% !!! (velké prachy ve sklad zásobách a houby z toho).
Oni nechápou asi ani základní matematiku, že když mám marži 100kč a srazím ji na desetinu (10kč) tak místo 1ks musím prodat 10x tolik. Jestli si někdo myslí, že toho opravdu prodá tolik, tak NO Coment, další věc, jak dlouho mu to vydrží?
Osobně nejsem závislý na prodeji samostatných karet, takže cenu nepodrážím, karty prodávám převážně v kompletech, je fakt, že zde ta cena také není plná, ale to je vyváženo prodejem souvisejícího zboží.
Moji zákazníci mi za kartu zaplatí doporučenou cenu a pokud se jedná o jimi nezaviněné drobnosti typu přeladění přijímače při změně parametrů, zjistění problémů při příjmu atd. mohu jim takové služby poskytnout zdarma a to včetně cesty k nim domů. Rovněž za ně řeším případné problémy při reklamaci atd. Prostě zavolají a já přijedu. A nepřipadám si jako jediný v republice, prostě se chovám slušně, nic víc, nic míň. Přiznejme si otevřeně, pokud prodáváte kvalitní věci s v místě dostupným servisem není to tak velký problém. Ročně mám tak 1-2 nezaviněné reklamace a pár jiných drobných problémů. To pro své zákazníky rád obětuji.
Minulý měsíc jsem koupil v nejmenovaném eshopu neomezenou CS Link za 1208 Kč. Ma kartě je akce 1 měsíc Totalu a 2 měsíce Filmu zdarma! Za kolik korun to oni nakupují,když to tak levně prodávají?
Skylinku se jenom jak bumerang vrací jeho vlastní přístup, kdy sám dával prodejcům rabat na karty 50Kč (ano - bylo to pouhých 50Kč!!!). Takže teď si to, co sami zaseli, pěkně sklidí i s úroky. Kdo s čím zachází, s tím taky schází!
Tak takovému zákazníkovi zkuste vysvětlit, že má sice kartu levně, ale v případě problémů servis kdesi v dáli. Kdežto při koupi u vás poskytujete pro své zákazníky i potřebný následný servis. Třeba přeladění přijímačů, kontrola karty v případě problémů atd. Ze své praxe mám pár zákazníků, kteří se při problémech hrozně rozčilují jak je možné, že to či ono nemá servis v Praze. Říkám jim, když jste si to koupili na netu z Ostravy musíte to tam holt poslat na servis. A td....
Sorry, ale nutnost přeladění přijímače není věc, za kterou by mohl prodejce nebo montážník (a nemůže za to samozřejmě ani zákazník), takže není důvod to dělat zadarmo nebo to dělat vůbec. Aktivací karty souhlasí zákazník s podmínkami Skylinku (nebo CS Linku) a tudíž jakýkoliv vztah je pouze mezi těmito dvěma subjekty a ne tebou, který tam právně prostě nejseš.
Já si nestěžuji, prostě mám pár zákazníků, kteří přeladění sami nezvládnou a pokud mají zařízení i instalaci ode mě tak jim to rád jako pozornost udělám. Pokud koupili jinde a chtějí jen přeladit, či třeba seřídit parabolu s tím, že už si to namontovali tak zaplatí za vše a vždy.
OK, je to tvoje věc jestli děláš grátis nebo za peníze. Ale rozhodně to není žádná povinnost od dalších prodejců a montérů takto činit. To jenom aby si někdo z uživatelů nedělal kdovíjaké naděje nebo si to dokonce vynucoval.
Tak netvrdím že se dá koupit všude za dvanáct stovek ale za 1500 Kč se prodává zcela běžně. Skylink je většinou o pár korun dražší. Takže oficiálně je to možná přesně tak jak je uvedeno v článku tj. T-Mobile za 1590 Kč a Skylink za 1999 Kč /ale opravdu jen u Skylinku/ ale v praxi tu Skylink kartu koupím za naprosto stejné peníze /ne-li někde ještě levněji/ jako T-Mobile.Vzhledem k tomu že tyto ceny jsou už nějaký pátek tak jsem si zatím žádné cenové války nevšiml.
Chápu Vaše znepokojení Davide, jako prodejce. Ale je třeba si uvědomit, že právě přístupové karty jsou zboží, které stárne v této technologii nejpomaleji. Bez pohyblivých mechanických součástek se jen velmi pomalu opotřebovává. Nebýt přechodů na novější kryptovací metody, žádný vnitřní koloběh by neexistoval. Dalším problémem bude naplnění penetrace těchto karet. Podle některých informací, třeba na Severní Moravě, se blíží DVB-S 100% použití v tamních domácnostech. Potom už zbyde jen paběrkování u těch diváků, kteří si budou satelitní příjem obstarávat pro další TV v domácnosti, tam je ale provoz s DVB-T velkou bezplatnou alternativou. Nebo si opatří sdílení karet. Proto stavět zisk jen na prodeji karet je slepá ulička, se kterou dlouho nevystačíte. Cenová politika e-shopů Vás může znepokojovat, ale jejich podnikání nelze označovat za debilní. Je jen jiné, než to Vaše a zisk asi tvoří na jiném sortimentu, nebo právě větším obratu na levnější nabídce. Zkrátka mít marži blížící se 100% je také nehorázné a volání po zachování tohoto stavu je úsměvné. Ostatně, něco snad brání v prodeji karet za konkurenční cenu ve velkých řetězcích?
A to je právě to, pane Ševčíku,v čem je problém. Tyto e-shopy nemají téměř žádné režije a provozní náklady a tak jim stačí profit na CS Link (Skylink) kartě v řádu desítek korun!! V kamenném obchodě je to o něčem úplně jiném (mám náklady téměř 30tis./měs!!!). Jsem pro to, aby cena karet CS Link i Skylink zůstala stále okolo hranice dvou tisíc Kč!! CS Link toto nesmyslně nedrží a dokáže nabídnout o dost svou kartu výhodněji, ale neuvědomuje si, že je to úplně zbytečné, protože lidé by tu kartu koupili i za dva tisíce a nehledě na to, že tím bourají trh. Poslední dobou se mi také stává, že mi do obchodu příjde člověk a ptá se, za kolik mu nabídnu kartu. Pak mi říká, že na e-shopech jí našel podstatně levněji. Většinou mu odpovím, ať si to tedy z toho e-shopu objedná, když myslí, pouze v ojedinělých případech mu slevním o 100-150,-, aby mi úplně neutekl (když nutně potřebuji tržbu). Je to ale hrozné, zrovna dekodovací karty patří mezi lukrativní zboží prodejců a dalo by se říci že i asi to nejztěženější, z čeho má nejlepší marži. U ostatních produktů (televizory, sat.i DVB-T receivery musí obchodníci s marží hodně hodně dolů, aby mohli konkurpvat těm řetězcům (Electroworld, Euronics, Proton atd.) a tak tato karta zůstává jako jediná, na které něco málo může prodejce vydělat. Pak příjde nějaký debilní e-shop s marží 25,-Kč na kartě a totálně všechno zbourá.