Vlákno názorů k článku Centrální předplatné internetového obsahu od Štěpán Mrázek - Nedokážu si představit, že bych měl platit za...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 5. 2002 13:40

    Štěpán Mrázek (neregistrovaný)
    Nedokážu si představit, že bych měl platit za všechny servery ve skupině SF, ať už to bude bráno jakýmkoliv způsobem, pak se stejně moje platba rozpočte všem. Proč mám platit za server, který se zabývá řekněme tématem A (nechci se zde nikoho dotknout), když mě tato problematika vůbec nezajímá a jsem ochoten platit JEN serveru, který se zabývá tématem B (či C, D, atd.) ?

    Jinými slovy za svoje oblíbené servery jsem ochoten platit, ale chci platit jim a už ne ostatním, které nečtu. Jako schůdný model vidím jeden centrální ověřovací systém, který mě identifikuje a zároveň řekne konkrétnímu zpravodajskému serveru, zda mám přístup k jeho placenému obsahu. Pokud získám dojem, že chci mít přístup na další server, tak si prostě v registraci zaškrtnu další server a převedu požadovanou sumu na účet.
  • 6. 5. 2002 14:45

    JV (neregistrovaný)
    To už si holt musí ošetřit provozovatel toho systému. Když podlehne pokušení "dáme jim jen všechno naráz, ať hodně platí", ubudou jim pravědpodobně drasticky čtenáři. Kdo je zvyklý na internetové platby, je IMHO natolik zkušený uživatel, že by si byl schopen informace získat i ze zahraničních serverů.
    Ale když se budou starat o zákazníky a řídit zásadou "náš zákazník - náš pán" místo snahy o maximalizaci krátkodobéo zisku za každou cenu, tak se mi ta myšlenka líbí. Když nabídnou možnost předplatného v různých kategoriích i pro každý server zvlášť, když na nepředplaceném serveru dostanu nabídku "pro registrované účastníky SF sleva 20% při čtení jednoho článku" atd. mají IMHO na trh šanci.
    Snaha o krátkodobé rejžování je riskantní, protože pak jejich tržní pozicí může snadno otřást konkurence, která jednoduše nabídne zákazníkům lepší služby. Když naopak budou zákazníkům nabízet dobré služby (viz výše, jak si to představuji), získají si stabilnější zákaznickou základnu a vstup konkurence na trh bude mnohem obtížnější. Jde jen o to, zda se budou chovat jako rozumní podnikatelé nebo jako všelijací "takypodnikatelé". O nic víc v podnikání vlastně nejde.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).