Jedno kompletni reseni veskerych technickych problemu s placenim za obsah na internetu prineslo jiz pred rokem (asi prilis brzy) I LIKE Q.
Pokud pominu obchodni stranku projektu (podpora ve forme aliance vyznamnych serveru pouzivajici I LIKE Q pro placeni obsahu atd ...) ktere mohou mit nemaly vliv na prosazeni tohoto nastroje, tak po technicke strance tento system je hotovym resenim predplatneho a odpovedi na otazky zde zminovane.
Zakladni vlastnosti I LIKE Q pro placeni za obsah na internetu :
1. Pohodli : za obsah jde platit skutecne pouhym klikem. Pokud se uzivatel prihlasi k I LIKE Q penezence na kteremkoliv webu pouzivajicim tento system, penezenka se mu jakoby nalepi na prohlizec a kdekoliv uzivatel dale na internetu zavita muze platit za obsah pouhym kliknutim ze sve penezenky .Bez vyplnovani hesel, udaju a jinych nepohodlnych ... Vsechny transakce jsou online, tzn. ihned po zaplaceni se o tom server dozvi a muze okamzite poskytnout obsah.
2. Jednoznacna identifikace : Tim, ze ma uzivatel penezenku, je pro kterekoliv www stranky pouzivajici I LIKE Q jasne identifikovatelny jakmile prijde na dane stranky, aniz by musel vyplnovat jakekoliv logovaci udaje. Timto vlastne server poskytujici obsah okamzite vi o ktereho uzivatele jde (dostva od I LIKE Q jednoznacny identifikator penezenky) a ve sve databazi hned vidi zda jiz platil a na jak dlouho a vlastne i jakekoliv dalsi udaje ktere si o uzivateli nasbira . Dulezite je ze vsechny informace o uzivateli ktere si nasbira ma pouze server a ne centralne I LIKE Q. I LIKE Q poskytne pouze pri prichodu uzivatele na server serveru jednoznacny identifikator penezenky, aby server mohl s timto uzivatelem pracovat jako po zalogovani aniz by jej timto obtezoval.
3. Universalita : Vyuzitim I LIKE Q odpada problem s rozdelovanim prostredku, jelikoz uzivatele plati primo severum ke kterym chteji mit pristup. Tato vlastnost umoznuje posunout placeni za obsah z predplatneho az na uroven platby za pristup, dotaz, resp. clanek.
4. I LIKE Q neni vazano na zadnou banku, muzou ji vyuzivat vsichni uzivatele internetu. (neomezuje na klienty gsm bankingu, nebo ebanky atd...) Navic klient plati tam kde chce mit pristup a nemusi si kupovat cely balik predplatneho na vsechny servery, ktere ho vlastne ani obsahove nemusi zajimat.
Nemohu mluvit za p. Zandla ani nemám důvod jej obhajovat před Vaším napadáním. Ve veřejné konferenci však p. Zandl sám přišel se zajímavou myšlenkou, že velké servery naopak v zájmu ustavení SF ustoupí těm menším.
Když obdrží velký server místo 250 tisíc měsíčně "jen" 200 tisic, tak ho to nepoloží. Jestli však malému serveru "vypadne" ze SF měsíčně místo nesmyslných 70 korun třeba 1,5 tisíce, může mu to pomoci zaplatit alespoň doménu a hosting.
Veřím, že právě menší servery mohou pomoci zatraktivnit portofolio SF a že ta se nestane jen akcí pro 10 největších.
To co píšete vypadá velmi krásně, až neuvěřitelně :-)
Když je to tak jednoduché, proč už to přes Vaši službu nemá každý server snažící se o zpoplatnění svého obsahu?
Není třeba Váš systém moc drahý, nebo náročný na implementaci pro menší než velké servery?
Jinak se mi líbí Vaše nezávislost na poskytovatelích obsahu, ale je otázkou zda jeden z velkých hráčů na českém trhu nebude chtít vstoupit do SF jen za podmínky používání jeho modelu mikroplatebního nástroje :-( Tím by dle mého názoru celou myšlenku SF dosti zásadně naboural, uvidíme co ukáže budoucnost ...
myslim ze hlavnim problemem je ze doted nikdo nenasel odvahu zpoplatnit svuj web. dobrovolne platby jsou jen sranda, az ted to asi nekdo zkusi..dle cenniku vill. stoji ilikeq 1000kc jednorazove a jak jsem se informoval ve villusionu plna implementace zabere cca 1den nebo ji udelaji za cca 5000kc.
Hned na začátku článku čtu "Vynechme diskusi nad tím, zda se najde dostatečně kvalitní materiál, "
Myslím, že v tom je kámen úrazu. Tady někdo hledá kouzelné řešení, jak zpoplatnit weby, které na to ale prostě kvalitou "nemají"...
Až tady budou weby běžně vydělávat zpoplatněním obsahu pomocí stávajících metod (a proč ne třeba právě ILIKEQ), je aktuální pomýšlet o nějakém "skupinovém" systému, který to zjednoduší/vyřeší lépe (pokud to je vůbec reálné)