Katalogy firem jsou přežitek kdysi oblíbených zlatých stránek.
Teď máme 21. století! Je třeba zvolit úplně odlišný přístup:
- každá firma má web (minimálně vizitkový), kde se sama stará o aktuálnost kontaktů
- uživatelé použijí svůj oblíbený fulltext (http://www.google.cz) a tyto weby si najdou
- pokud uživatel hledá lokálně, použije svůj oblíbený fulltext s mapou (http://mapy.google.cz)
Proto jsou zcestné i otázky v anketě. Na co používat jakési obskurní katalogy plné nerelevantních odkazů, když stačí zadat do fulltextu co chci a kliknout na tři první výsledky?
Ano, je 21. stoleti, ale vetsina lidi neumi pouzivat internet jako vy. Zeptejte se svych rodicu. A kazda firma rozhodne nema web. Ptejte se v mensich mestech.
Přece jenom jednu novinku najisto.cz přináší, možnost zadat si poptávku, kterou lze poslat na vybrané firmy. Není to předběžný krok k poptávkovým systémům (jako je např. epoptavka.cz)?
No - vzhledem k tomu, ze znate cisla (AdFox,...) jste asi zamestnancem Centrum Holdings. A vzhledem k tomu, ze pouzivate Seznamacky katalog, si asi myslite, ze je Seznamacky katalog lepsi. Tedy mi prijde humorna Vase "duvera" ve Vas produkt. (Nepsal jsem nelogicka). Logicky samozrejmne pouzivate lepsi produkt.
Muzu se zeptat?
Jak ten fulltext umi vkladat nalezene firmy do spravnych mist na mape?
Ze by pouzival katalog? No ne, nechce se mi verit, vzdyt mame 21. stoleti! :-)
Nevim jak vy, ale osobne jsem pri hledani napriklad pneuservisu v okoli meho bydliste presel po chvili z fulltextu (google) na katalog. Bylo tam snazsi hledani a porovnavani.
V Kunraticích prostě jeďte k panu Andeltovi, Stop Servis na Vídeňské 52. Je to sice stodola, ale rychlé a profesionální. A nepotřebujete ani katalog firem :)
V dnešním internetu zahlceném blogy puberťaček, exhibicionistů a odkazů na nesmyslné stránky je kolikrát hledání konkrétní potřeby docela složité. Jasně, pokud hledám firmu XY tak do katalogu nepůjdu, ale pokud hledám nespecifikovanou firmu poskytující nějakou ne až tolik frekventovanou službu tak mi je kolikrát fulltext opravdu na nic. A myslím že i ortodoxní googlař to musí přiznat (o Seznamu ani nemluvím, to nemá z hlediska jejich pseudorelevance cenu).
V takovém případě jsou mi katalogy dobré, obzvlᚍ mimo Prahu. Ale zkoušel jsem najisto.cz a je snad ještě horší než Zlaté stránky před pár lety - a to už je co říct. Nulová přidaná hodnota proti ostatní, žádné "vychytávky" nebo taháky jako třeba zmíněné Volej zdarma u Zlatých stránek.
Souhlasím. Přestože SPIR uvedl, že loni využilo nějakou formu internetové reklamy 93% firem, tak například počet zápisů ve Firmy.cz bez webovek tvoří množina o velikosti cca. 70% ze všech. Takže těchto 70% živnostníků, podnikatelů, řemeslníků prostě nenajdeš ani na googlu, ani jiným fultextem. Navíc, pro většinu těchto lidí má význam jejich lokální podnikání a lidé v jejich okolí - potom jsou pro ně katalogy na internetu jedinou možností. A neříkejte, že každý má možnost si udělat www - to by byl zcestný argument.
No nevím zdali vy v Centru říkáte běžně uživatelům dementi, oni ti dementi mohou umět věci o kterých se vám ani nesní, ale pokud si myslíte, že své návyky kvuli nějakému dalšímu katalogu Centra změní, tak jste hodně naivní.
Zvlášť pokud ten katalog nepřináší nic zasádně nového, kromě možnosti spamovat všechny najednou a nezlobte se, na to masy neutáhnete.
jasně, vzali se za ruce a šli, úúpně všichni, a všichni do seznamu) a teď to funguje úúplně samo, zkrátka produkt budoucnosti, funguje bez lidskýho zásahu
"Jít v budoucnu podobnou cestou, jako například konkurenční Mediatel Centrum Holding, zatím neplánuje: "Když už jednou v databázi funkční kontakt vyhledám a najdu, je mi zpravidla jedno, zda volám za devadesát halířů, nebo zadarmo."
To je blbost jako vrata. nevím jak to dělají v Centrum holdings, ale já si rád obvolám víc firem a rozhodnu se dle nabídky. To je dost zásadní rozdíl.
:-))))) dlouho jsem se takto nepobavil :-))))))) Je fakt, ze Idnes prisla nedavno se svym katalogem ( prodava ho sice nejvetsi spodina v dejinach ceskeho netu, coz jsem nechapal ze strany Mafry..., ale proste chteji vice penez a tito "prodejci:-)" jim to najisto zaridi ;-) Centrum je jako vzdy v posledni dobe opet druhe, tentokrat prave za idnesem. Jde jen a jen o to vytriskat penize za kazdou cenu, protoze je Centrum nema jiz kde brat. Vyse zminovany Adfox generuje malo, aby utahl cele Centrum, jine sluzby se tezko uzivi a spise ztraceji. Misto toho, aby se v Centru venovali treba Adfoxu, nechali si komplet utect tym Adfox, nezustal tam nikdo tzn. ani jeden clovek v tymu Adfox!!!!... Misto toho, aby se venovali rozvoji nejake zajimave sluzby, tak se venuji nesmyslnemu katalogu - to je zoufala nehoraznost tuto myslenku jeste vynaset do nebes, jako prevratnou sluzbu... Konec katalogu prisel jiz drive a tahat z lidi penize stylem ala IT je dost velka ubohost... Poradil bych nechat dozit centrum, vyhodit vsechny lidi, nechat se prodavat Impressionama, IT a za 3 roky maji Waburgove neco zpet z toho baliku, co je nesmyslne nakupy staly :-))) Proboha zacnete uz neco poradneho delat, nebo skoncite strasne rychle, coz je podle me skoda...
"Celý svět žije fenoménem Web 2.0, ale pánové z Centra právě objevili katalog!"
- mohu se zeptat, co ve fenoménu Web 2.0 nahradilo klasické katalogy? Děkuji za odkazy.
PS: zatím jste mi neodpověděl, zda existuje nějaký ten fulltextový projekt, který umí ze stránek firem parsovat jejich adresy a umisťovat je do map. Opravdu mě to zajímá. Děkuji.
Myslim, ze jste nepochopil skutecnost, ze Web 2.0 aplikace jsou i bezne aplikace, ovsem s dodatecnou a uzitecnou funkcionalitou. Aplikaci web 2.0 muze byt i tento katalog Centra.
Jenze neni. Kde je naseptavani? Dnes naprosty zaklad. Proc se mi pri klikani na pismena abecedy nacita a obnovuje nova stranka? Proc se neobjevi ihned? Proc si nemohu hlavni kategorie usporadat podle sebe? Proc nemohu k detailum spolecnosti pridat komentar? Proc se mi pri kliknuti na kontaktni e-mail neotevre okno s novou emailovou zpravou od Centrum.cz? atd. atd.
Tohle snad nema komercni vyuziti? Ale samozrejme ze ma. Takhle je to obycejny katalog, kterych jsou na internetu TUCTY. Jeden jako druhy.
ona je otazka jak dlouho to volani zdarma bude bezet a kolik hovoru na jeden subjekt bude povoleno, jako marketingova podpora v temto case mozna dobre.. :)
No dlouho asi ne, ale ono to má i opačný efekt - když si pak následně zaplatí Volej zdarma já jakožto inzerent ve Zlatých stránkách, můžu volat přes tuto službu já zadarmo (kdo se trochu zamyslí a vyzkouší jejich funkce - najde to sám). Takže vlastně nabídnu zákazníkům, ať mě kontaktují zadarmo a ještě ušetřím na svých telefonních hovorech. Myslím, že tohle se Mediatelu opravdu povedlo.
A k Najisto.cz - už teď najisto vím, že ho používat nebudu.
No to jsem na ten standard zvědavý - jen výroba téhle prohlídky je dražší než české ceny za zápis v katalogu.
A navíc tohle už nabízí Seznam.
V zahraničí už fungují videoreklamy - například rakouský Herold, holandské DTG aj. - a vzhledem k tomu že jsou to stejně jako Mediatel firmy z jednoho hnízda, je jen otázkou času, kdy to nabídnou i Zlaté stránky :-)
"Virtuální flashová prohlídka provozovny, podle Centra budoucí standard prezentací" ... tak pro informaci Centra: 90% pocitacu ktere znam v nasi firme a u znamych, ma TRVALE blokovane flashove serepeticky. Nezatracuji timto flash, ale z puvodne prakticky vyuzitelneho nastroje (za jaky povazuji i stavajici myslenku Centra) se stala blikajici, poskakujici, otravujici nocni mura webovych stranek. *** Mohu-li tedy vyslovit prani: at jsou prezentace ve flashi, ALE i alternativni ne-flashove obrazkove verze. Malo kdo si deblokuje flash kvuli prezentaci nejake firmy v katalogu ...
Klidně na něj přejdete, ale aby to udělal ještě někdo. Položte si ruku na srdce, zamyslete se a možná vám to dojde.
centrum holdings si už úspěšně vyzkoušelo, že portál plus portál rovná se jedna celá plus něco málo navíc. Teď zkouší kolik to bude, když to zase vydělí 3? :-)
Těším se na ekonomické výsledky za rok 2008 a 2009. Uvidíme kdo měl pravdu.
"pneuservis kunratice"
pořadí výsledků:
1. katalog seznam.cz
2. firma
3. firma
4. katalog seznam.cz
5. katalog sluzby.cz
6. alexa
7. katalog google.com
"pizza jizni mesto"
1. Gymnázium Jižní Město
2. wikimapia
3. What to Do in Prague (cuni.cz)
4. eurohotel Praha
5. eurohotel Praha
6. facebook
7. youtube
8. Volný čas - Plzeň-město
9. MySpace.com - Huggi - 21
10. Ventana Hotel Prague
Já vím, špatně jsem určitě zformuloval dotazy (ten druhý je hodně podivný :-)), každopádně v katalogu jsem oba "naklikal" mnohem rychleji a dostal se tak k odpovědi rychleji.
design - velmi jednoduchy a cisty, tudiz naprosto prehledny
navigace - na 2-3 kliky dostanu to co chci
ve vysledcich neni pocet nalezenych zaznamu - me to nevadi
obsazenost nekterych sekci - obavam se ze bez uvedeni konkrt. sekci je vase vytka spis hazenim hnoje. Muze jit o sekce kde je zkratka nizsi konkurence a nezapomente ze jde o start projektu
provazani s mapama - co vam prosimvas nefunguje? lokalita na api u vizitky mi sedi, planovani trasy prenese parametry na amapy a provede vypocet, mapka samotna reaguje pomerne rychle (chrome, Mozilla)
"motto" - ano, je strasne... pravdepodobne tvoril nekdo z DEV
"logo" - odrazi myslenku "jednoduchosti" a "intuitivnosti", nechapu proc je spatne.
ve vysledcich obcas je jen mesto, ackoliv dana firma ma celou adresu ve vizitce - zajiste chyba
koderskejch chyb a obecne chyb na frontendu je tam jak maku. zkuste si treba jen zmeni velikost textu v nastaveni prohlizece nebo si zkuste jak se ten web chova v ruznech relevantnich verzich prohlizecu a rozliseni. Hruza !!!
Nedotazene, nedodelane.
btw: pane kordik nenechte se vysmat: zkuste si ty koleje a restauraci ve svitavach najit a uvidite ty vysledky :-))))
AdFox vydělává, zápisy v katalogu se obnovují, reklama se točí, garance se plní... KDO CO NEPOCHOPIL ??????????
Zase nějakej frajer s bugzillou, noscriptem, noflashem a ja nevim cim jeste nasranym do Mozilly bude kritizovat projekt.
Zkus si, ty chytraku, vest projekt, zodpovidat za budget, plany, terminy, lidi, garance.... Zkus..
Kdybys to zkusil nebudes psat takovou zhovadilost kterou si tady vyplodil.
Najisto.cz je krok uplne jinym smerem. Myslim ze pozitivni... uvidime zdali se podari udrzet vidinu 95 % overenych cisel v praxi.. pokud ano, prechazim na tento katalog, zatim pouzivam seznamacky, protoze je "nejvetsi" (ale souhlasim s panem voparilem.
Do budoucna bych prosil přidat mapu na Homepage. Někdy je rychlejší a výhodnější začít volbou kraje, nikoliv oboru který mě zajímá.
Navigace neintuitivní (proč "odkaz" nevypadá ne celým webu jednotně??)
ve vysledcich hledani nenaleznete odpoved na pocet nalezenych zaznamu (zrejme proto, ze byste okamzitym srovnanim prisli na to, ze databaze je velmi slaba a ma smysl chodit do Firmy.cz nebo Zlatejch stranek)
obsazenost některých sekcí hrozná - někde nenajdete skoro žádné firmy, nebo třeba 20 firem na celou ČR - co to jako má bejt za vykradenou databázi???
Propojení s mapama strašný - nefunguje
claim - "katalog se kterym se dovoláte" - tvurci si patrně
Logo - nop to je hrůza, to dělal grafikn nebo "grafik"??? :-)
ve výsledcích u firem někde adresu najdu, někde jenom město, někde nic - to je jako co?
Mám vážnou pochybnost kolik na tom dělalo skutečných profíků, zdá se mi, že to dělali lidi, který tomu produktu moc nerozumí, je to dost amatérský.
Pánové z centra v rozhovoru tedy jenom práší a zakrejvaj pravej stav věcí a evidentních slabin produktu.
Zajima me, jake jsou moznosti placenych prezentaci. Jeslti to bude opet pausal za obdobi, nebo, kdyz se v clanku panove ohaneji konverznim pomerem, jeslti se bude platit za pocty zobrazeni nebo dokonce kliku.
Platit pausal za obdobi a prezentovat, ze vyhodou noveho katalogu bude lepsi konverzni pomer nez u konkurence je totiz cira zhovadilost. Zvlaste kdyz si vemem pomer navstevnosti firem seznamu a centra a jejich cen. Kdyby centrum melo pomerove stejne "drahe" zapisy, tak by zapisy na najisto.cz mely byt skoro zadarmo.
přes 60 % uživatelů ČR používá k hledání seznam. těchto 60% uživatelů pravděpodobně neřeší jestli jim na stránce bliká reklama, nevědí co to je cookies, někdy dokonce namísto zadání URL adresy do adresního řádku ji nacvakají do searche a kliknou na první výsledek..
Myslíte že tito dementi řeší problémy, kterými jste obtěžkán vy? Internet jsou klikací noviny. Ti kdo si to nemyslí jsou většinou zaměstnáni právě tím, aby ty klikací noviny tvořily.
Jinak s vámi ale souhlasím... 1 + 1 nemusí být vždycky 2... jenže ono je vždycky jednoduché kritizovat něco co je vidět.