Vlákno názorů k článku Centrum Mail aneb e-mailoví klienti ještě nevymřeli od Riff - Od doby, co jsem si před x lety...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 4. 2012 22:11

    Riff (neregistrovaný)

    Od doby, co jsem si před x lety nainstaloval prvního klienta, nemám nejmenší potřebu pracovat s poštou přes nepohodlné rozhraní, nemít info o přijaté poště ihned v době doručení, skladovat poštu kdesi, kde o ní můžu jednoduše přijít, nemít přístup k poště v případě výpadku internetu/serveru, atd. Internetové aplikace mám rád, ale zrovna v případě pošty mi nativní aplikace poskytuje tolik výhod, že ta webová je pro mě jenom nouzovka.

  • 28. 4. 2012 0:52

    Jiří Macich ml.

    A jak řešíte přístup z více počítačů nebo mobilních zařízení? Smím-li se zeptat. ...

    pracovat s poštou přes nepohodlné rozhraní

    Mě Gmail přijde docela pohodlný. Určítě pohodlnější než někteří klienti. Žádná zásadní funkce, kromě možnosti pracovat s elektronickým podpisem, mi tam nechybí. Ale je to asi věc osobních preferencí.

    nemít info o přijaté poště ihned v době doručení

    A proč byste ho neměl mít? Jsou k tomu nejrůznější řešení. Dokonce rychlejší, než při stahování pošty klientem do počítače.

    skladovat poštu kdesi, kde o ní můžu jednoduše přijít

    Tohle jsem vyřešil přechodem na placené garantované služby.

    nemít přístup k poště v případě výpadku internetu/serveru

    To se teoreticky jeví jako jako problém. Sám jsem podobný argument dlouho používal. Ale prakticky? Nechci agitovat, ale kolikrát měl Gmail za poslední roky výpadek delší než pár minut, který by se týkal více než max. 5 % uživatelů?

  • 28. 4. 2012 1:25

    Riff (neregistrovaný)

    A jak řešíte přístup z více počítačů nebo mobilních zařízení? Smím-li se zeptat. ...

    Stačí zvolit, aby se po stažení pošta ponechala i na serveru.

    Tohle jsem vyřešil přechodem na placené garantované služby.

    Taky řešení, ale při použití klienta k tomu nevidím důvod ;-)

    To se teoreticky jeví jako jako problém. Sám jsem podobný argument dlouho používal. Ale prakticky? Nechci agitovat, ale kolikrát měl Gmail za poslední roky výpadek delší než pár minut, který by se týkal více než max. 5 % uživatelů?

    Nevím jak gmail, ale u jiných služeb už se mi to párkrát stalo. Určitě to není nějaký častý problém, ale když zrovna potřebujete narychlo dohledat nějaký kontakt/vytáhnout přílohu, ... tak to dokáže pěkně naštvat. Možná se poměry za ty roky zlepšily, ale moc bych na to nesázel...

    Jinak to co jsem jmenoval je jen část důvodů, jako další by se daly jmenovat pohodlná správa více účtů bez nutnosti neustálého přihlašování/od­hlašování do více služeb + jednotné rozhraní, jednoduché zálohování, např. v Thunderbirdu perfektní podpora html/css(v gmailu bez tabulek a inline stylů moc nepochodíte), hromada pluginů, atd. Jinak ať každý používá, co mu vyhovuje, osobně ale nedám na klienta dopustit.

  • 28. 4. 2012 1:51

    Jiří Macich ml.

    Stačí zvolit, aby se po stažení pošta ponechala i na serveru.

    Pak ale tedy skladujte poštu kdesi, což jste uváděl jako důvod, proč preferujete e-mailového klienta. Takže nevyžadujete čistě lokální uložení bez ponechávání pošty na serveru, jestli tomu teď dobře rozumím.

    Taky řešení, ale při použití klienta k tomu nevidím důvod ;-)

    Jasně, jenže já ty důvody mám a pět dolarů měsíčně za jednu schránku resp. jednoho uživatele mě nezabije.

    Nevím jak gmail, ale u jiných služeb už se mi to párkrát stalo

    Mě u Gmailu v rámci Google Apps (nejdřív bezplatný režim, nyní placená business varianta) za poslední tři roky ani jednou.

    Jinak to co jsem jmenoval je jen část důvodů, jako další by se daly jmenovat pohodlná správa více účtů bez nutnosti neustálého přihlašování/od­hlašování do více služeb + jednotné rozhraní,“

    Správa více účtů na jedno heslo není pro Gmail problém. Vše samozřejmě na jedno přihlášení z jednoho (webového) rozhraní.

    jednoduché zálohování

    Pokud nechci spoléhat jen zálohy v rámci placených služeb na straně poskytovatele služby, tak s patřičným softwarem mohu poštu jednoduše zálohovat lokálně přes POP3.

    hromada pluginů, atd.

    Pominu-li volitelné funkce, které lze aktivovat dle potřeby, spolu s možností používat widgety, tak jsem potřebu rozšiřování funkcí v Gmailu neměl.

    Jinak ať každý používá, co mu vyhovuje, osobně ale nedám na klienta dopustit.

    Souhlasím. Jen jsem si chtěl vyměnit názory a zkušenosti, určitě Vás nechci zrazovat od řešení, které Vám vyhovuje.

  • 28. 4. 2012 1:57

    Riff (neregistrovaný)

    Pak ale tedy skladujte poštu kdesi, což jste uváděl jako důvod, proč preferujete e-mailového klienta.

    Nějak vám tam vypadlo "kdesi, kde o ní můžu snadno přijít". Pokud o ní přijdu na serveru, tak se vůbec nic neděje, protože mám poštu zároveň u sebe na disku. Takhle to bylo myšleno.

    Správa více účtů na jedno heslo není pro Gmail problém.

    I pro ne-gmail účty?

    Souhlasím. Jen jsem si chtěl vyměnit názory a zkušenosti, určitě Vás nechci zrazovat od řešení, které Vám vyhovuje.

    Tak v tom se shodneme ;-)

  • 28. 4. 2012 2:21

    Jiří Macich ml.

    I pro ne-gmail účty?

    Ano. Libovolný účet s přístupem přes POP3 nebo IMAP, z nějž se pošta stahuje jako do klienta. Potřebujete-li zprávy z jednotlivých účtů oddělit, stačí vytvořit automatický filtr na přidělení štítků. Pak s nimi lze pracovat jak pohromadě, tak jako byste je měl v dílčích složkách, kdy štítky fungují vlastně jako virtuální složka.

    U odpovědi můžete uvést libovolnou adresu, takže jak třeba vždy jen primární, tak dle potřeby adresu vybraného účtu. Nemusíte to ani pokaždé vybírat. Lze nastavit, že odpovídat se má vždy z té adresy, na kterou původní e-mail směřoval.

    Odchozí poštu můžete posílat přes SMTP server od Googlu nebo libovolný jiný server.

    Navíc je Gmail (alespoň pokud vím v Google Apps) možné volitelně zabezpečit jako internetové bankovnictví, kdy vedle jména a hesla potřebujete ještě kód, který se vám pošle na mobil. To se podle mě i při sebesložitějším hesle hodí. Doma nebo v práci (prostě na bezpečném počítači) však můžete být volitelně trvale přihlášen, takže žádné neustálé opisování kódů, kdykoliv chcete k poště.

    Implementace Google Apps do firem je jednou z věcí, kterou se živím, takže o tom „trochu“ vím :-)

  • 28. 4. 2012 2:40

    MK (neregistrovaný)

    Kdo se k těm mailům dostane u Google a nebo kohokoliv jiného? Bude mi Google a nebo Centrum nebo Seznam garantovat, že nedojde k porušení např. NDA? Pokud bych si nechával posílat poštu na jejich mail? A to i v případě, že by implementovali šifrování, tak stejně by muselo dojít na jejich serveru k rozšifrování a pak jen SSL přenos ke mě. Kdo mi zaručí, že to neuvidí ne 100, ani ne 10 adminů, ale ani jeden? Nebo pokud se někdo k tomu dostane, uhradí mí Google škodu? Jaké mi dává finanční záruky za tu službu? Jaké kompenzace a garance za svoje zaměstnance? Příkladů je hodně, gmail, seznam a další jsou pro mne jen boxy na spamy pro registrace někde na webu. Pro reálnou a profesionální práci na úrovni musím použít kvalitního klienta.

  • 28. 4. 2012 2:49

    Jiří Macich ml.

    Pokud máte vysoké nároky na ochranu soukromí, které může uspokojit jedině lokální šifrování (což je zjevně Váš případ), tak samozřejmě dané řešení není pro Vás vhodné.

  • 28. 4. 2012 11:05

    x (neregistrovaný)

    U gmailu naopak souhlasite v ramci podminek s tim, ze si s vasimi daty mohou delat co chteji, libovolne je vyuzivat, prodavat, rozdavat ...

    Takze "bezpecnost" je cista iluze.

  • 28. 4. 2012 11:03

    x (neregistrovaný)

    Placene "garantovane" sluzby vam garantuji leda kulovy, nebo vam snat vas poskytovatel sluzeb uhradi skody, ktere vam zpusobi v pripade ztraty emailu kvuli cemuz vy prijdete o praci za miliony? Tezko co, zadny takovy totiz neexistuje.

    Vazne nevim co muze bejt rychlejzi nez to, ze si klient sahne na schranku a v radu ms vyskoci notifikace ... Ale ze vy zijete pred 100 lety v bludu, ze se maily musi nejdriv postahovat, je vas problem a vase neschopnost si klienta nakonfigurovat.

    Je uplne jedno jak casto ma vypadky gmail, podstatny je, ze vypadek z pohledu uzivatele = libovolny vypadek na trase, a me je celkem uprdele jestli nejde logalni wifi nebo jestli chcipnul gmail, vysledek je stejny = nedostanu se k mailum. Fak zuzo pak byt u zakaznika, neco snim resit a nemit k dispozici predchozi kumunikaci ...
    Pravda, muzu si to vsechno vytisknout ...

  • 28. 4. 2012 11:50

    Jiří Macich ml.

    Placene "garantovane" sluzby vam garantuji leda kulovy“

    Smluvně garantuje minimálně zálohování a obnovu dat, prioritní technickou podporu.

    uhradi skody, ktere vam zpusobi v pripade ztraty emailu kvuli cemuz vy prijdete o praci za miliony?

    Minimálně se lze v takových případech o náhradu škody soudit. Což Vám obecně zbývá jako jediná možnost, ve většině případů, když Vám někdo způsobí škodu (kterou nekryje nějaké pojištění) a není to vyloženě grant, že se bez tahanic vyrovná mimosoudně.

    Vazne nevim co muze bejt rychlejzi nez to, ze si klient sahne na schranku

    Desítky notifikačních utilit, widgetů, rozšíření a plug-inů umí totéž, takže tohle bych nebral jako argument pro desktopového klienta.

    me je celkem uprdele jestli nejde logalni wifi

    Mě taky, jelikož mám záložní konektivitu resp. hned několik ;-) Offline toho e-mailový klient neumí o moc více než offline Gmail. Přístup k doručené poště mám. Připravit zprávu k odeslání můžu. Co víc umí offline klient?

  • 30. 4. 2012 8:27

    x (neregistrovaný)

    Mno pokud vas bavi sebou tahat nejlepe 3 telefony, aby ste mel signal tam kde ten ci onen operator signal nema a modlit se, aby se zrovna neco nepodelalo nekde cestou (protoze kdyz chcipne trebas NIX, tak vam je "zalozni" konektivita na kulovy), a jestli nemate problem s tim, ze tu 10MB prilohu, kterou prave ted potrebujete, budete hodinu stahovat pres ten mobil ...

    Vazne nevim proc bych mel pouzivat nejake wigety na to ci ono, kdyz od toho mam normalniho klienta, kterej bez problemu obslouzi nekolik emailovych uctu (firemnich i soukromych) a nemusim resit jak je ktere webove rozhrani dementni.

  • 30. 4. 2012 13:55

    Jiří Macich ml.

    Mno pokud vas bavi sebou tahat nejlepe 3 telefony, aby ste mel signal tam kde ten ci onen operator signal nema

    Na co tři mobily? Stačí tři SIM karty :-) Ale zatím jsem si vždy vystačil s připojením přes mobilní síť nebo nějakou veřejnou Wi-Fi síť.

    kdyz chcipne trebas NIX, tak vam je "zalozni" konektivita na kulovy

    Pak nastupuje offline verze, která pokryje prakticky totéž, co desktopový klient bez kontektivity

    Vazne nevim proc bych mel pouzivat nejake wigety na to ci ono, kdyz od toho mam normalniho klienta

    Vždyť nemusíte. Vaše preference, Vaše věc.

  • 30. 4. 2012 22:32

    Riff (neregistrovaný)

    Vždyť nemusíte. Vaše preference, Vaše věc.

    No ale tohle by zajímalo i mě. V čem má výhodu používat jeden program pro notifikaci, další program pro zálohu, další pro offline prohlížení zpráv a bůhví co ještě, když to všechno můžu mít pohromadě v jediné aplikaci? Nemůžu si pomoct, nedává mi to smysl. Ale když vás to takhle baví...

  • 1. 5. 2012 2:29

    Jiří Macich ml.

    Já jen se jen (zjevně neúspěšně) snažil vysvětlit, že ty konkrétní vznesené požadavky mají řešení. Obecně ale platí:

    1) Pro klid na duši musíte zálohovat poštu jak lokálně uloženou klientem, tak skladovanou na serveru. Je tedy jedno, jestli použijete software pro zálohu dat z lokálního úložiště e-mailového klienta nebo ze serveru poskytovatele e-mailu. Je pravda, že v případě klienta můžete mít zprávy jakoby zálohované už díky současnému lokálnímu uložení a uložení na serveru, ale na to bych se v případě freemailů nespoléhal.

    2) Žádnou notifikační utilitu nutně instalovat nemusíte. Zavřený e-mailový klient Vám neoznámí nově doručený e-mail stejně jako neotevřené webové rozhraní. V obou případech byste potřeboval notifikační utilitu, pokud nechcete nechat nonstop běžet e-mailového klienta či webové rozhraní v prohlížeči. Já mám například Gmail připnutý v prohlížeči, který prakticky nezavírám, takže o novém e-mailu se dozvím přes jeho favicon. Obejdu se tudíž bez jakékoliv utility.

  • 29. 4. 2012 22:53

    Pavel Šimerda

    „Mě Gmail přijde docela pohodlný. Určítě pohodlnější než někteří klienti.“

    Než někteří? To by se dalo přeložit jako: „Existuje několik e-mailových klientů, kteří jsou ještě horší než Gmail“

  • 30. 4. 2012 2:10

    Jiří Macich ml.

    Tak to by byl určitě horší překlad, než běžně poskytuje Google Translate ;-)

    Teď na rychlo z hlavy mě v tuto pozdní/brzkou hodinu napadá samozřejmě stařičký Outlook Express, dále pak třeba The Bat, Eudora, IncrediMail, Pegasus Mail, Foxmail, SpiceBird, Postbox, klient integrovaný do SeaMonkey, klient integrovaný do Opery, Windows Mail (nikoliv Windows Live Mail) a do určité míry i Thunderbird, ale ten bych si v případě zájmu dovedl přizpůsobit k obrazu svému.

    U těch ostatních jsou důvody „proč ne“ různé (zastaralý software, zastaralé uživatelské rozhraní, exotické uživatelské rozhraní, překombinovanost, svázání s jiným programem). Ideálním (nikoliv však zcela bezchybným) e-mailovým klientem podle mého osobního názoru je pro osobní použití Windows Live Mail a pro business využití Outlook 2010.

    Já osobně mám rád programy vypadající jednoduše a přitom nabízející řadu pokročilých funkcí a možností přizpůsobení, což z mého pohledu Gmail (z Google Apps) jako webová aplikace za daných podmínek a okolností splňuje téměř na sto procent.

  • 30. 4. 2012 8:32

    x (neregistrovaný)

    Napsat, ze the bat je horsi nez gmail a naopak vychvalovat naprosto nepouzitelny utlouk muze opravdu jen ciry pitomec, radsi sem uz nic nepiste.

    (mimochodem, utlouk stale jeste ma zcela zasadni problem s IMAP ucty, o tom, ze v pripade pripojeni do exchange NEUMI vic nez jeden ucet ani nemluve).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).