Tak už mám zpět právě tu obrazovku co byla původně. Teda skoro. Nějaká šílená reklama z ní dělá paskvil. Nebo Centrum.cz testuje, zda umíme rolovat. Kdo si tipne, jaká změna bude příště!
Včera jsem sem umístil větičku, že se mi blbě čte modrá na fialovém podkladě. Dneska to tu nevidím. Nevzpomínám si, že bych se vyjadřoval nějak přehnaně neslušně nebo dokonce vulgárně, tak proč ta cenzura?
Vedete tady zbytecne slozity debaty. Shodneme se na tom, ze kdyby NIC pekl rohliky, tak si je tam koupite jen jednou a podruhy uz ne. Prodavacka je hnusna a protivna, rohliky drahy a stary, v obchode spina a bordel.
Kdysi kdosi na to vymyslel skvely lek - konkurenci. Smitec.
Když srovnám Centrum.cz staré a ještě starší Centrum s novým, je nový design je celkem příjemný, jen nevím proč musí mít ty "záložky" hranaté okraje. Rozhodně to nebyla taková "pecka", jako při změně minulé, kdy se přecházelo od příjemně žlutošedé na křiklavě oranžovou. Tehdy jsem myslel, že snad budu muset odejít, ale člověk si nakonec zvykne i na .....
Nové logo má snahu ukázat jakousi dynamičnost, ale přijde mi takové nevypovídající. Od změny moc času neutklo, napoprné mi přišlo mírně řečeno divné, a den ode dne se mi líbí míň a míň.
Když už tu máme třetí výročí Centra, neuškodilo by přečíst si nějaký zajímavý článek o celkové finanční situaci portálů. Hlavně o Centru nikdy moc informací nebylo. Že by se u příležitosti výročí vlastníci rozhodli kromě designu zlepšit i informovanost odborné veřejnosti?
Mě osobně stále zajímá, kolik z 50 milionů Kč investic Centrum už proinvestovalo, nebo alespoň jestli portál už kryje provozní náklady, jak dopadly před delší dobou tak halasně proklamované plány na expanzi do zahraničí, etc..
Hm, těsně vedle, mělo to být http://jirsak.hyperlinx.cz. Tam stejně nic není, doma už stránky připravuju, tak jsem si říkal, že je taky začnu uvádět do diskuzí, ale ještě s tím počkám ;-)
Tak jsem se na ten Atlas zase jednou podíval. No, titulní stránka je o něco lepší, než bývala, e-mail je taky vzhledově určitě lepší. Jenom ta hláška na konci:
"Výpadek IMAP server - Došlo ke krátkodobému výpadku IMAP serveru. Situaci řešíme, děkujeme za pochopení." Takže na mé poslední větě z minulého příspěvku asi není potřeba měnit nic...
Nemůžu si pomoci, ale z trojice Atlas, Centrum, Seznam mi design Atlasu přijde rozhodně nejhorší a nejnepřehlednější. I když jsem výjimečně na Atlas zavítám, nepřehlednost mě vždy odrazuje. A co se týče funkčnosti... No, seznam služeb je opravdu úctyhodný, ještě kdyby ty služby také fungovaly.
Nejen podle vzhledu, kladu duraz predevsim na funkcnost, kterou ma dle meho nazoru Atlas vice nez slusnou - tedy jako portal. Kuprikladu jeho email nemohu posoudit, jelikoz mam vlastni na placene domene. Ale vzhled maji v porovnani s ostatnimi portaly zcela nejlepsi a vyjimecny.
jakožto uživatel personalizovaného moje.centrum.cz musím s lítostí dodat, že se dost zhoršila navigace, jelikož nahoře zmizely odkazy pro pohyb mezi moje, bonuse, e-mailem, atd. a predevším v prostoru pod horním bannerem zmizela navigační lišta se všemi službami na centru. zůstaly jen odkazy v patičce stránky. dost smutný případ... velké, tlusté "-"!
na druhou stranu musím říct, že centrum.cz vylepšilo třeba e-mail (nevím, jestli to náhodou neproběhlo dříve?), kupříkladu je nyní možno si nastavit přeposílání mailů jako text a ne jako přílohu, což byl doposud jediný možný způsob. velké, tlusté "+"!
a design je mi v podstatě fuk, vlastně jen nechápu proč?
Zkoušel jsem to v Mozille, která má AFAIK stejné renderovací jádro jako Netscape, a zobrazuje se mi to naprosto v pohodě. Zkusil jsem i Netscape 4.78 a i tam ta stránka vypadá na poměry velice slušně. Rozhodně slušněji než jak tento prohlížeč předstírá podporu CSS.
Rádo se stalo :-) Teď už je moje jediná výhrada vůči novému Centru odporně nakynuté a nekorektní HTML... to, že to je kopie Yahoo, to mi (na rozdíl od Yahoo) nevadí, naopak :-)
P.S. Nejhezčí je HTML konstrukce <td></form></td>... Takové odpornosti se používaly kvůli tomu, aby NN4 neodsazoval za formulářem (a šlo to udělat i bez křížení tagů), ovšem vzhledem k tomu, že v NN4 je homepage nového Centra tak jako tak úplně rozbitá, tak opravdu nechápu, k čemu to tam může být potřeba :-( Pokud se v dnešní době předělává nějaká stránka od základu, tak je hloupost ji nenapsat úsporně, moderně a VALIDNĚ.
mam rad Centrum, ale nevim nad cim premysleli tech avizovanych nekolik mesicu:-))) Pokud si nahrajete homepage Centrum.cz, do druheho okna Yahoo.com a do tretiho Seznam.cz a zacnete mezi nimi prepinat, zjistite ze Nove centrum ktere se pripravovalo nekolik mesicu a zminena agentura si urcite nauctovala peknou palku je okopnuty Yahoo.com s nekterymi napady ze Seznam.cz. V centru sli az tak daleko, ze neokopli jen rozvrzeni temat, ale dokonce i graficka ouska z Yahoo (prava strana). Take hlavni ikonky jsou si hoodne podobny atd atd ....
Delam internetove stranky na zakazku a tak vim, ze zakaznik musi mit pocit ze jsem se s nimi nadrel, jinak by mi nezaplatil poradne. Pokud bych okopnul design a daval ho do noveho centra(prace na par hodin), postupoval bych stejne jako zminena agentura - stovky hodin prace fundovanych grafiku a designeru. To je asi jako by nekdo z velkou pompou oznamil ze vynalezl toaletni papir a pak by ho z velkou pompou ukazal ostatnim:-)
Taky to s temi novymi uzivateli je nesmysl, na nasem internetu jsou karty davno rozdany a navstevnost se hyba o par procent- podle me je to jen reklamni zvast
Doplneni: Po nekolika mailech s p. Lahvickou jsme prisli na reseni problemu. Ono neposilani kodovani Content-type bylo zavineno tim, ze pouzival jakysi zahranicni nahlizec, ktery poslal svuj agent, takze dostal stranku bez hacku a carek.
Spatne zobrazovani u nej na pocitaci bylo zpusobeno tim, ze jeho Mozilla posilala spatne ktera kodovani chce a mela novou verzi, kterou nezachytil hack v mod_czechu. Uz jsem to opravil :-) (Jeste doplneni - my jsme pouzivali Mozillu pod Windows 1.2.0, ktera uz kodovani posilala dobre).
Jen bych podotknul, že na Seznamu není superstitial (to je v podstatě popup s přednahraným obsahem, zapomenutý formát), ale to, čemu oni sami říkají ilayer (zřejmě podle stejnojmenného HTML tagu, který kdysi dělal něco podobného v Netscapu 4) a je to většinou absolutně pozicovaný průhledný Flash. Rozhodně mám ale radost, že Centrum je první český (velký) portál, kde třeba dnes není ani jedna grafická reklama (tj. pokud není prodaná, tak se vůbec nezobrazuje). To trochu kompenzuje překynuté HTML :-)
Souhlasím, je tady patrný vliv Yahoo.com i Seznam.cz - pánové z "Moonu" si asi moc práce nedali - naznačuje to i v článku zmíněný fakt, že "nová" je pouze HP, ostatní služby jsou jen přemalované a změny tolik avizované přehlednosti mnohdy i ubraly... ale jestli to Centrum platí, tak to bude asi dobré :o)
Nijak zvlast do toho nevidim, ale kodovani tam taky nevidim a Mozilla mi tvrdi, ze stranka je v kodovani iso-8859-1 :-) Napriklad u Seznamu, ktery ho taky posila jako HTTP hlavicku, ho vidim normalne a Mozilla ho pozna jako iso-8859-2:
Nové Centrum sice vypadá jako Yahoo, ale na Yahoo nejsou reklamní formáty jako na novém Centru.
Podle mého názoru je zde patrná inspirace Seznamem, protože ten má horní menší reklamu 120x60, prostřední HTML reklamu 185x88 a superstitial. Všechny tyto formáty jsou i na Centru (akorát HTML formát v pravém sloupci je poněkud větší).
"Jednou tolik" a "dvakrát tolik" je, podle mě, významově totéž. Háček je v tom, že když řeknete "jednou tolik" myslíte ve skutečnosti "ještě jednou tolik" i když tam to "ještě" výslovně neřeknete.
Docela mě překvapilo, že v Mozille se mi u nového Centra poněkud zprznila čeština, ovšem důvod je jednoduchý - hp Centra teď vůbec neposílá, v jakém kódování češtiny je (ani jako metatag v HTML, ani jako HTTP hlavičku).
To, že je to úplně rozpadlé (= v podstatě nepoužitelné) v NN 4.x a zabírá podstatně více než staré Centrum (teď cca 28 kB HTML, stará stránka měla určitě pod 20), jsou jen některé důsledky toho, že HTML té stránky má otřesnou kvalitu (celkem by mě zajímalo, jestli a kolik za něco takového Centrum zaplatilo).
Na druhou stranu grafika mi připadá v pohodě, Yahoo se mi vždycky docela líbilo :-)
Centrum jsem mel vzdy rad, jeho grafika se mi líbíla, logo vyhovovalo, vyuzival jsem mail, s kterym jsem nemel nikdy zadny problem, dokonce jej povazuji za nejlepsi na ceskem internetu, ale nova grafika je fakt hnusna. Skok zpatky. Skoda.
pokud hodnotite kvalitu sluzby podle vzhledu, tak prosim...ale je to kratkozrake...
to by me pak zajimal vas nazor napr. na google.. ktery ma infterface jak roku WWW 0 ... a pritom je to jeden z nej serveru na netu... a podobne tak u rady dalsich serveru
Na Centrum jsem vůbec nechodil, byl jsem tam všehovšudy snad dvakrát někdy před rokem, takže lze říci, že původní design jsem neznal. Proto jsem byl velmi překvapen, když jsem otevřel zmíněnou "sbíječkovou" stránku (kterou jsem otvíral v pozadí a tak jsem přišel o onu úžasnou flash animaci na začátku - tu jsem si musel pustit až na podruhé), že mám odstraňovat ten šedivý hnus v pozadí. Na první pohled je to krok zpět (dokonce bych řekl úkrok stranou).
Původní design byl poutavější, přehlednější, zajímavější. Teď to je neslané, nemastné, nezajímavé. Tohle je sojová náhražka designu. Logo je nesmyslné, poplatné módním trendům, které nejpozději do roka odezní a pak to vypadat velmi hloupě.
Podival se vubec nekdo na novou homepage Centrum.cz v prohlizeci Netscape? Pokud uz o lidech z Men on the Moon mluvite jako o profesionalech, zajimalo by me, jak je mozne, ze si neporadi se styly, tak aby ty stranky vypadali alespon trosku normalne. Mam pocit, ze kdyz to jde jinde, viz Atlas, Seznam, Tiscali, snad i Uzdroje(pro ty, kdo rikaji, ze Netscape je mrtvy], proc to nejde v Centru? Takhle si profesionalni praci nepredstavuju a vzhledem k tomu, ze si za to agentura dozajista nauctovala znacne penize, je to o to vic tragicke, ze se lide z Centra nepozastavili na vzhledu stranek i v jinych prohlizecich.
Me nova grafika docela odpuzuje, barvy jsou nevyrazne a navozuji predstavu obleceni ze sekace, styl grafiky tlacitek (ikonek) nahore mi pripomina Interval a padesata leta... Tohle ze delala profesionalni agentura? Leo
Navýšit o jednou tolik chápu jako navýšení o jednonásobek.
Tedy v matematickém vyjádření je na výšení X o jednonásobek:
X + (1 * X)
Což je 2 * X. Tolik Vaše věta.
Věta citovaná:
Centrum by rádo získalo 500 tisíc návštěvníků.
500 000 = 1 * X
Centrum má v součastnosti X návštěvníků.
= > X = 500 000 - Centrum má v současnosti 500 000 návštěvníků.
Tak proč může vybočovat třeba Atlas.cz? Je zcela svůj, nádherně přehledný a dle mého názoru poskytuje největší škálu nabídek.
Pokud něco hledám v katalogu (tedy ne přes vyhledávání) občas mrknu na Seznam, protože občas má něco navíc, ale jeho design je jak z první éry internetu, což mě silně odrazuje.
no, tak to je zbytečné slovíčkaření, všichni asi chápou jak to bylo myšleno... spíš bych se pozastavil nad tím číslem - 500 tisíc nových návštěvníků! to je dost, ale opravdu příliš, optimistické, skoro bych řekl nereálné čílo... ale věřit si můžou, hoši... za to nic nedají (ani za to nic nedostanou :o)))
k novému designu Centra - no, není osklivý, ale to nebyl ani ten předešlý... takže tak trochu zbytečnost - problém Centra nebyla a není jeho přehlednost... ale to je věc pánů Zakladatelů...
Nemyslím si, že by Centrum bylo podobné Yahoo víc, než je zdrávo. Služby sloužící stejnému účelu budou mít vždy podobnou strukturu. A co se týče grafiky? Když si Seznam přebarvíte z červené na modrou, tak na tom bude stejně... Ostatní portály jsou na tom taky podobně.