No, mám to ve firmě taky. :_) Kreativec přijde s nějakým nápadem s tím, že je to "cool". Řeknu mu: "Je mi úplně jedno, zda je to cool nebo hot, ale podle psychologických zákonů a uznávaných teorií to nebude zabírat. A to mě zajímá." Kreativec jde a musí svou práci, kterou by ale jistě lidé z ISOLATE ocenili, předělat. Už to není tak cool, ale je to účinější.
Některým kreativcům by občas neškodilo pár kurzů psychologie a neustálé vědomí, že jim může být z reklamy, kterou vytvářejí, třebas špatně, ale hlavně že zabírá na cílovou skupinu.
Reklama prostě není od toho, aby se někomu líbila, ale aby prodávala.
AAA je příklad reklamy, na kterou nemusí být žádný kreativec. Vezme se pár základních pravidel, ty se dají dohromady, estetický zážitek je na..., ale funguje to.
Ano někteří z našich pracovníků ještě studují. Šest z nich ale má již ukončeno vysokoškolské vzdělání. Takže nevím, v čem je problém. :_)
Mít divizi je něco špatného?
Co se vám nelíbí na našich referencích? http://www.robertnemec.com/reference/
Nemyslím si jistě, že aby firma mohla podnikat a nebyla označována za obskurní nebo pofidérní, tak musí být velká nebo dokonce obrovská. Seznam hlavních činností, kterými se vaše firma zabývá, však naznačuje, že jste něco mezi PVT, Globe Internet, Ogilvy, Ernst&Young a IBM, od každého něco. Umíte zákazníka připojit konektivitou o libovolné kapacitě, ať je kdekoli. Umíte mu vytvořit web postavený na takřka libovolné technologii. Umíte mu hostovat web na úrovni "Enterprise" s dosažitelností 99.9%. Umíte postavit B2B aplikaci nebo "cokoli jiného". Současně pro zákazníka provedete marketing na Internetu, vyškolíte jej v čemkolik vyberete mu lidské zdroje. A současně "Nejsme plátci DPH".
Tohle všechno dohromady, pane Němče, neumí v Česku a ani na světě žádná jediná firma. Kdo se tím chlubí, má přitom kanceláře na vysokoškolských kolejích, není plátce DPH a zatím žádnou opravdu velkou zakázku neudělal, se nesmí divit, že jej někdo obviní z pofidérnosti a neserióznosti. Doba firem "Export-Import Hruška, Práce všeho druhu, Nikdo neumí udělat co, co my umíme slíbit", už totiž dávno pominula.
Nicméně by mě, a nejen mě zajímaly odpovědi na mé otázky v úvodu příspěvku: počet lidí na full-time a tržby.
1. Žádný. Otázka je, zda-li myslíte práci placenou i neplacenou. Pokud neplacenou nepočítáte (pracují třeba v občanském sdružení), pak tři lidé pracují výhradně pro mne(sebe nepočítám). Ono udržet dnes programátory a spol. na uzdě, aby neměli žádné jiné šolichy je celkem problém. :_)
2. Nejsme žádná společnost, podnikám jako fyzická osoba. (Nikde přece neuvádím žádné "s.r.o." nebo něco takového. Takže uvádět mé příjmy by zde bylo myslím trochu nepatřičné - už jenom z toho důvodu, že mi příjmy plynou i z jiných činností, podílů atd.
Ale asi takto - 10 milionů je (doufám reálný :-)) cíl pro příští rok. Tento rok je to samozřejmě méně. Minulý rok byl startovní (v současné podobě) a jednalo se jenom o nějaké drobné, kde můžete klidně počítat jenom v řádu statisíců.
Naším hlavním businessem jsou internetové aplikace a marketing. Ale snažíme se nabídnout komplexní služby, takže když chce zákazník připojení, dostane připojení (od Tiscali), když webhosting, dostane webhosting (od IGNUMu). Prostě věci, které nejsou naším core-businessem, z pochopitelných důvodů outsourcujeme.
Nevím, proč bych se měl zašťiťovat imaginárními zákazníky. Na http://www.robertnemec.com/reference jsou u zákazníků uvedeny telefonní čísla a e-maily, takže stačí zvednout telefon nebo napsat e-mail a hned se o nás dozvíte více.
Navíc některé reference nemůžeme zveřejnit (z dobrých důvodů ochrany zákazníka).
Jinak naši zákazníci Lupu nečtou - nevím, proč by měli. :-) Jejich byznysem je něco jiného než ICT. Na to mají nás. :_)