Vlákno názorů k článku Certifikace elektronických obchodů – krok správným směrem od Tomáš Havránek - Dobrý den, APEK je bohužel přežitek, který Vám...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 12. 2009 18:32

    Tomáš Havránek
    Dobrý den, APEK je bohužel přežitek, který Vám nezajistí úplnou bezpečnost, doporučím se obrátit na http://www.certifikace-anno.cz , tam Vám podají patřičné info. o certifikaci, která Vám zajistí i zajištění bezpečnosti proti úpadku.
  • 21. 5. 2004 18:34

    noname (neregistrovaný)
    hmmm, to je také zajímavé. Asi služby nejsou komerce ;-)
    myslím že dnešní reklamní článek se asi zvrtnul na článek "poraďte nám co dělat abychom byli lepší". Je tu myslím hodně problémů a hodně firem napsalo co si o apeku myslí a je teď na apeku jak se toho zhostí. Z diskuse totiž imho nevyplynulo, že by si provozovatelé mysleli, že je certifikace nesmysl ale že současný stav z toho dělá nesmyslnou službu. Být apekem, tak to beru jako výzvu. Není nač čekat pánové, berte to pozitivně, může být pouze líp. Za zvážení ale stojí, zda-li se nepřejmenovat, protože jak vidno nejenom doména vám nepatří, ale hlavně v očích klientů apek=bordel a to asi není dobrá vizitka. A jak tu píšou spotřebitelé - myslím že to jsou vaši hlavní potenciální spojenci, těch se držte, s nimi to můžete dokázat. Dokud nebude mít certifikace garanci kvality, je k ničemu. A aby měla garanci kvality, musí certifikace znamenat nikoliv to že byly zaplaceny poplatky a jestli budou nějaké poplatky, pak musí být i vůle kdykoliv nějakou porušující společnost vyřadit. A protože to bude asi politicky těžko proveditelné, stálo by za to zamyslet se, zda-li neudělovat nějaké zlaté, stříbrné a bronzové medaile a zobrazovat je na partnerských stránkách dynamicky, aby bylo vždy vidět kterou aktuálně mají (zkoumání by bylo pravidelné jednou za třeba tři měsíce v rámci poplatku případně po nějaké změně designu, když by někdo dostal špatnou známku, mohl by si zaplatit za nový test poté co to opraví). A asi by mělo být možné po kliknutí dostat se na stránku apeku věnovanou danému obchodu, kde by byly nějaké obecné statistické informace a i diskuse zákazníků k danému obchodu (s hvězdičkováním). A minimálně na začátku byste měli mít poplatky blížící se nule, protože jen tak získáte zpátky nějakou čest. Prachy můžete ždímat až budete něco znamenat.
    A kromě certifikace toho že mají správně odkazy byste měli zkoumat i usabilitu a také byste mohli dělat i průzkumy spokojenosti mezi uživateli (elektronický dotazník, o jeho propagaci se pak jistě sami postarají obchodníci).
    P.S.: jo a kvůli té transparentnosti byste si měli zařídit transparentní účet u ebanky kde může každý prohlížet od koho kdy přišlo kolik peněz, vyhnete se tak různým nařčením.
  • 21. 5. 2004 17:32

    Igor (neregistrovaný)
    Jsme internetová cestovní agentura Zájezdy.cz, spol. s r.o. a na www.zajezdy.cz prodáváme zájezdy různých cestovních kanceláří. Měl jsme velký zájem na certifikaci našeho obchodu, ale bohužel mi bylo po asi půlročním jednání sděleno, že pravidla APEKu nejsou pro obchody se službami a náš obchod nelze certifikovat. Tak jsme zase z APEKu rychle vystoupili. Od té doby nevím, kdo by nás tedy mohl certifikovat, tak pokládám APEK za zbytečný.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).