Jsme internetová cestovní agentura Zájezdy.cz, spol. s r.o. a na www.zajezdy.cz prodáváme zájezdy různých cestovních kanceláří. Měl jsme velký zájem na certifikaci našeho obchodu, ale bohužel mi bylo po asi půlročním jednání sděleno, že pravidla APEKu nejsou pro obchody se službami a náš obchod nelze certifikovat. Tak jsme zase z APEKu rychle vystoupili. Od té doby nevím, kdo by nás tedy mohl certifikovat, tak pokládám APEK za zbytečný.
hmmm, to je také zajímavé. Asi služby nejsou komerce ;-)
myslím že dnešní reklamní článek se asi zvrtnul na článek "poraďte nám co dělat abychom byli lepší". Je tu myslím hodně problémů a hodně firem napsalo co si o apeku myslí a je teď na apeku jak se toho zhostí. Z diskuse totiž imho nevyplynulo, že by si provozovatelé mysleli, že je certifikace nesmysl ale že současný stav z toho dělá nesmyslnou službu. Být apekem, tak to beru jako výzvu. Není nač čekat pánové, berte to pozitivně, může být pouze líp. Za zvážení ale stojí, zda-li se nepřejmenovat, protože jak vidno nejenom doména vám nepatří, ale hlavně v očích klientů apek=bordel a to asi není dobrá vizitka. A jak tu píšou spotřebitelé - myslím že to jsou vaši hlavní potenciální spojenci, těch se držte, s nimi to můžete dokázat. Dokud nebude mít certifikace garanci kvality, je k ničemu. A aby měla garanci kvality, musí certifikace znamenat nikoliv to že byly zaplaceny poplatky a jestli budou nějaké poplatky, pak musí být i vůle kdykoliv nějakou porušující společnost vyřadit. A protože to bude asi politicky těžko proveditelné, stálo by za to zamyslet se, zda-li neudělovat nějaké zlaté, stříbrné a bronzové medaile a zobrazovat je na partnerských stránkách dynamicky, aby bylo vždy vidět kterou aktuálně mají (zkoumání by bylo pravidelné jednou za třeba tři měsíce v rámci poplatku případně po nějaké změně designu, když by někdo dostal špatnou známku, mohl by si zaplatit za nový test poté co to opraví). A asi by mělo být možné po kliknutí dostat se na stránku apeku věnovanou danému obchodu, kde by byly nějaké obecné statistické informace a i diskuse zákazníků k danému obchodu (s hvězdičkováním). A minimálně na začátku byste měli mít poplatky blížící se nule, protože jen tak získáte zpátky nějakou čest. Prachy můžete ždímat až budete něco znamenat.
A kromě certifikace toho že mají správně odkazy byste měli zkoumat i usabilitu a také byste mohli dělat i průzkumy spokojenosti mezi uživateli (elektronický dotazník, o jeho propagaci se pak jistě sami postarají obchodníci).
P.S.: jo a kvůli té transparentnosti byste si měli zařídit transparentní účet u ebanky kde může každý prohlížet od koho kdy přišlo kolik peněz, vyhnete se tak různým nařčením.
Dobrý den, APEK je bohužel přežitek, který Vám nezajistí úplnou bezpečnost, doporučím se obrátit na http://www.certifikace-anno.cz , tam Vám podají patřičné info. o certifikaci, která Vám zajistí i zajištění bezpečnosti proti úpadku.