Vlákno názorů k článku Certifikace elektronických obchodů – krok správným směrem od Jan Svoboda - Myslim, ze takoveto certifikacni "organy" postradaji smysl. Smysl...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 5. 2004 8:21

    Jan Svoboda (neregistrovaný)
    Myslim, ze takoveto certifikacni "organy" postradaji smysl. Smysl (i kdyz chaby) by mohly mit pouze v pripade, ze tyto organizace povedou nezavisli lide a nikoli lide jejichz firmy samy provozuji internetove obchody. Toto kriterium ale v pripade APEKu neplati, takze jsme zase v Kocourkove.

    Necht rozhodne zakaznik na zaklade pocitu, referenci a osobnich zkusenosti, kde a jak chce nakupovat. Razitko APEKU me rozhodne nepresvedci, ze mam nakoupit prave na tom, ci tom obchode.

    Navic co se tyce APEKU - ten alespon nejak fungoval. Obcas chodily zajimave informace o pripravovanych zakonech, informace od clenu ap. Pak odstoupil vykonny reditel a prislo nove vedeni s velkou pompou a velkymi revolucnimi sliby :). APEK se mel zasadne pretvorit, ale skutek utek. Vubec to nezije, vubec nic se nedeje. Podivejte se na web a pochopite.
  • 21. 5. 2004 11:44

    Ondřej Fryc (neregistrovaný)
    Bohužel s Vámi v mnohém musím souhlasit. Jako nový člen předsednictva jsem opravdu doufal, že se nám podaří to konečně rozhýbat. Jenže ono se nadšení srazilo s realitou. Po bývalém vedení zbyl jenom strašný bordel (to se ani nedá jinak nazvat), o čemž nejlépe vypovídá to, že nikdo ani nevěděl komu, kdy a co fakturoval, kolik je vlastně členů, jaké mají aktuální adresy, ap. Doménu Apek vlastní kdosi neznámý, elektronickou kalkulačku k účtu k eBance někdo, kdo zmizel a není k dosažení, některé "Certifikované obchody" vesele neplatí členské příspěvky už dva roky a nikdo jim to nemá za zlé atd. atd. Za tento nepořádek je pak v plné míře odpovědné minulé vedení a pan Leoš Prušvic osobně.

    První věc, co se musela udělat, byla dát trochu do pořádku účetnictví, banku, členskou základnu a věci související s účtem. Toto se již v rámci možností podařilo. Na rozvojové programy a změnu pravidel certifikace k tomu, aby fungovala tak, jak má, ještě - bohužel - nebyl čas.

    Funkce v předsednictvu Apek je neplacená a každý z nás ji dělá ve svém volném čase. Nemůžeme dělat všechno osobně, najali jsme proto v únoru člověka, který byl na půl úvazku placen k tomu, aby veškerý nepořádek "uklidil" a s Apekem se konečně začalo dít něco pozitivního.

    Bohužel se ukázalo, že Apek nelze dělat na půl úvazku z domova (Apek neměl ani svou kancelář). Proto jsme hlasováním k 1.5. rozhodli, že se najme malá kancelář a nový ředitel, který bude na plný úvazek a bude se starat pouze o APek. Věřím, že ho brzy najdeme a že bude dostatečně kompetentní, aby Asociace pro Elektronickou Komerci začala být tím, co má a kde ji všichni chceme vidět.

    Omlouvám se za dlouhý příspěvek ale snad jsem trochu objasnil zákulisí. Mimochodem jenom to, že předsednictvo má čtyři členy - dva z Brna a dva z Prahy - znamená, že neustále vedeme nekonečné diskuse po mailu a o všem hlasujeme. Kéž by bylo všechno tak jednoduché, jak to zvenku vypadá.

    Ondřej Fryc
    člen předsednictva Apek
  • 21. 5. 2004 11:55

    Michal Řepásek (neregistrovaný)
    A toto je mozna dalsi ironie celeho projektu APEK, kdy clen predsednictva (p. Ondrej Fryc) je provozovatelem nekterych "certifikovanych" obchodu - prosim neberte si to pane Fryc osobne, my dva jsme v primem konkurencnim vztahu a tak tato diskuse je uz od zacatku odsouzena k neobjektivite, vazim si Vas, ale clenem takoveto asociace za techto podminek byt nas obchod nemuze rozhodne byt.

    Jeste jedna mala poznamka: je vcelku divne, jak muze APEK vydavat ony certifikaty, kdyz nikoho nezamestnava, name kancelar, nema domenu... atd.

    Musim se teda ptat: O CEM JE TENTO CLANEK!???
  • 21. 5. 2004 12:16

    noname (neregistrovaný)
    článek se jmenuje "Certifikace elektronických obchodů – krok správným směrem" a tak bych jej také bral, nikoliv o apeku (i když je to na to reklama). S nadpisem článku bych rozhodně souhlasi (s tím jak je to prováděno už ne, ale třeba se fakt snaží to změnit)
    To že to dělá někdo, kdo má vlastní obchod nepovažuji za chybu, protože není jinak moc kdo by to dělal. Už jsem psal banky či výrobci obchodního sw, kteří by zas mohli ovlivňovat pro své klienty, ještě mě napadají spotrebitele.cz či jak je ta jejich stránka - ty občas tuším také dělají nějaké průzkumy, nebo třeba nějací ti "test dnes" a podobně.
    Možná by to stálo za to domluvit se s těmi spotřebiteli a místo aby se to dělalo separátně, utrácelo se za budovy a ředitele, tak by se přispělo zástupcům spotřebitelů, ať to dělají oni nezávisle.
    A jestli vám nepatří doména či klíč k účtu, tak jediné řešení je okamžité založení jiné domény, přejmenování služby a založení nového účtu. Osobně bych určitě neposlal peníze na účet někomu, kdo tvrdí že má přístup na jeho účet někdo další neznámý.
  • 21. 5. 2004 12:19

    Ondřej Fryc (neregistrovaný)
    Pane Řepásku, upřímně, nerozumím Vám. Já osobně klidně spolupracuji i s konkurentem, pokud je to v zájmu "vyššího cíle". V předsednictvu sedím např. s obchodním-domem.cz a ač si na trhu jdeme po krku, v soukromí si normálně tykáme a bez potíží si v hospodě poklábosíme nad společnými problémy. Vždyť proboha zlepšení legislativních podmínek pro elektronický obchod, upravení certifikací tak, aby byly pro zákazníky vypovídající apod. je ve SPOLEČNÉM ZÁJMU! Náš celkový trh bude větší a podmínky radostnější - pro všechny zúčastněné.

    Jinak nechápu, jakým způsobem spojujete vydávání certifikátů s tím, jestli někdo má nebo nemá kancelář nebo jestli mu prostor někdo poskytuje třeba zdarma nebo to dělá z domova. Jediné, co je podstatné, je to, zda pro členy dotyčná organizace něco dělá.
  • 21. 5. 2004 12:21

    Ondřej Fryc (neregistrovaný)
    Psal jsem, že záležitost s bankou je naštěstí již vyřešena.
  • 21. 5. 2004 14:40

    Jan Svoboda (neregistrovaný)
    Dobry den pane Fryci,

    vazim si Vasi uprimne odpovedi. Pote co jste napsal ale nabyvam dojmu, ze pokud je v APEKu takovy neporadek v ucetnictvi a zrejme mnoho veci nebude mozno dohledat a zdokumentovat, muze byt jeho fungovani jen casovanou bombou - az prijde financak a na organizaci si smlsne.

    Rozhodne si myslim, ze by bylo lepsi, kdyby vznikla nova cista organizace, ktera za sebou nepotahne bremeno minulosti a s tim spojena rizika. Urcite ma takovato organizace velky smysl, ale s primarnim cilem pomahat vsem, kteri se toci kolem e-commerce a nikoliv certifikovat, tady at rozhoduje trh, tedy zakaznik.

    Organizace by mela mit realna a jasne deklarovana pravidla jak clenstvi, cilu a vyhod, ktere poskytne svym clenum. Mela by zrejme byt otevrena jak pro tuemske, tak ev. i zahranicni subjekty. Na jejim zalozeni by melo podilet portfolio firem a lidi kolem e-byznisu - od reklamek, P.R. agentur, odbornych medii, softwarovych spolecnosti az po provozovatele obchodu. Samozrejme to nelze delat po vecerech a zadarmo. Jsem presvedcen, ze par tisicovek rocne zaplati kazdy, kdo bude citit REALNE vyhody.

    Uz moc kecam, sorry :)
  • 21. 5. 2004 17:13

    dvdr.cz (neregistrovaný)
    Jo tak s tím bordelem máte naprostou pravdu. Ačkoliv jsme vstoupili jako "přidružený člen", tedy bezplatně, s tím, že budeme dobrovolně doržovat podmínky, chodí nám pravidelně faktury na zaplacení plného členství.
    Snad se to teď vše změní...
  • 21. 5. 2004 19:27

    Ondřej Fryc (neregistrovaný)
    Nesouhlasím s tím, že by bylo lepší založit novou čistou organizaci a nechat APEK zdechnout. Jednak by to vrhlo velmi negativní stín na celou e-komerci u nás a druhak ten nepořádek JDE uklidit. Ač tedy úklid pár měsíců trval, určitě to stálo za to. Apek má v očích laické veřejnosti stále renomé - budovat nový brand by bylo silně kontraproduktivní a dost drahé.
  • 24. 5. 2004 11:46

    Josef Slezak (neregistrovaný)
    Dobry den pane Fryc,
    kdo je nyni tedy predsedou predstavenstva APEKu?
    Pokusili jsme se stat cleny, po nekolika urgencich nam pan Celustka poslal nasledujici email:
    ---------------------------------------------------
    Vazeny pane,

    Vami popisovane problemy souviseji s vymenou predsednictva a vykonneho reditele APEK, ktera probehla na valne hromade dne 12.11.2003. Jmenem noveho predsednictva se Vam za tyto problemy velice omlouvam.

    Mam ale i potesujici zpravy. Nove predsednictvo o Vasi prihlasce v minulem tydnu hlasovalo a Vase zadost byla schvalena. Dalsi postup bude jiz podle pravidel schvalenych na uvedene Valne hromade - bude Vam vystavena zalohova faktura a po jejim uhrazeni se stanete radnym clenem Asociace, se vsemi pravy i povinnostmi z toho vyplyvajicimi.

    Telefonni cislo a nektere dalsi udaje jsem pred par vterinami opravil, vcetne nazvu banky (ucet i kod banky byly a jsou spravne a existujici).

    Preji hezky den.

    S uctou

    Emil Celustka
    predseda predsednictva APEK

    ---------------------------------------------------
    tento email na prisel 12.12. 2003
    Od te doby jsme problem opet nekolikrat urgovali. Neprisla nam ani jedna odpoved. Je to uz pul roku...

    Muze mi tedy nekdo vysvetlit k cemu takova organizace je? Nebo svym chovanim davate priklad internetovym obchodum jak se maji chovat ke svym zakaznikum ? ;-)


    Josef Slezak
  • 24. 5. 2004 12:47

    Ondřej Fryc (neregistrovaný)
    Dobrý den,

    předsedou předsednictva Apek je od listopadu Emil Čelustka. Kam jste své urgence posílal nevím, zdali na jeho adresu, či na mail Apeku. Mail Apeku obstarával pan Vladimír Klement, kterého jsme najali na vytvoření "pořádku".

    Neschovávám se před problémy, kterými Apek prošel a snažím se vahou své 1/4 v předsednictvu stav věcí změnit.

    Ondřej Fryc
  • 21. 5. 2004 13:35

    danda (neregistrovaný)
    Spravne! Tomu rikam konstruktivni duch. Takze bude zrejme stacit, kdyz Apek bude mit kancelar a tim se stane pro pana Repaska duveryhodnym.

    Me treba je navonena kancelar nebo sekretarka celkem fuk. Me bude stacit to, že bude Apek neco tvurciho vytvaret. A to si myslim, ze spis nez kdokoli jiny dokaze vymyslet nekdo od fochu. Chtelo by to ale pane Fryc trochu pridat plyn, timhle tempem bych se toho nemusel dozit!
  • 22. 5. 2004 10:51

    Zdenek Smarda (neregistrovaný)
    Jojo, take jsem se u tohoto prispevku pobavil :-) Clovek se v rychlosti muze preklepnout nebo chvilkove ztratit kontrolu nad gramatikou, nicmene opakovany "preklep" neni preklepem. A jsou tam dokonce dalsi hrubky, coz je ostudne...
  • 24. 5. 2004 15:49

    timur (neregistrovaný)
    pro me je ostudne, kdyz nekdo neumi pravopis (napr. v rozsahu uciva zakladni skoly) a na opravnenou vytku reaguje tak jak reagujete. opravdu by mne, pane repasku, zajimalo, jak by vas obchod byl uspesny, kdyby jste vase www stranky pojali podle vaseho hesla, na forme nezalezi dulezity je obsah. to by jste byli za trdla, souhlasite?

    p.s. vzdycky si vzpomenu na serial o robinu hoodovi, kde serif z nothinghamu sprdnul guye z gisbornu: ciny, ciny, ciny. obvykla vymluva aby se nemuselo myslet...
  • 25. 5. 2004 12:13

    timur (neregistrovaný)
    me nezere ze preklepy dela kazdy, ja jsem jen reagoval ve stejnem stylu, jako vy, na nesmyslny argument pana repaska. muzete si vsimnout, ze jsem mu nevytykal chyby, ale hloupou vymluvu...
  • 11. 1. 2010 11:27

    KAREL JANATA (neregistrovaný)
    Ppřidám také jeden příspěvek. Já se domnívám, že tyto certifikace dokáží oddělit zrno od plev. APEK je dobrý, ale myslím, že certifikovaná on-line služba s kterou mám vlastní zkušenost, sehnal jsem tuto certifikaci na www.certifikace-anno.cz je mnohem přesnější a dokáže stanovit, který obchod je kvalitní a který ne, což se třeba u APEKU těžko dá zjistit a touto certifikací prošly i firmy, které moc kvalitní nejsou.
  • 21. 5. 2004 12:43

    Michal Řepásek (neregistrovaný)
    Na SPOLEČNÝCH ZÁJMECH ve prospěch zákazníka se schodnem, už se ale asi neschodnem na tom, že to může dělat kvalitně organizace, která nemá dle mého názoru nutné zázemí, ke kterému podle mě patří minimálně stůl, počítač, přípojka k internetu a osoba (říkejme jí třeba auditor), která bude takřka permanentně dohlížet na dodržování podmínek takovéto asociace.

    To co mě je osobně proti srsti je neustálé definování APEKu garantem čehosi kvalitního, když sám APEK funguje tak jak jste uvedl výše...

    Apek je pro mne v současné době "boudou" na lidi kteří chtějí důvěřovat nálepce "Asociace pro elektronickou komerci"!

    Nic proti vznešeným zájmům, které jste definoval výše, ale tento článek není rozhodně v tomto duchu - je to spíše PR pro APEK a rádoby tvorba povědomí o tom, že kdo není členem APEKu, tak nemá kvalitní obchod!
  • 23. 5. 2004 14:12

    Michal Řepásek (neregistrovaný)
    Dle meho nazoru je ostudne, kdyz je pro nekoho forma sdeleni dulezitejsi nez obsah, presto za upozorneni dekuji.
  • 24. 5. 2004 12:50

    Jakub Moc (neregistrovaný)
    Pane Slezaku, ja vam to reknu naprosto presne, k cemu takova organizace je - vam je lapidarne receno k hovnu; mimo to nekterym jednotlivcum slouzi k tahani penez z kapes jejich clenu, kteri se nechali napalit. :-) Tak se tam nehlaste a investujte penize uzitecneji, zajdete napr. s kamarady na pivo. ;-)
  • 24. 5. 2004 21:27

    Jarda (neregistrovaný)
    Ja nevim co vas zere, preklepy dela obcas kazdej. Nechci tady delat soudce, ale p.Repasek se alespon podepsal na rozdil od timura, kterej ve svem prispevku kaze cestinu a sam tam ma nekolik chyb (treba ze u jmen a zacatku vet se pisou velka pismena).
  • 24. 5. 2004 21:56

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Prestoze to je ostudne, byvavalo zvykem, ze do diskuse, ktera se tykala neceho jineho se takovehle veci netahaly. Ti, co cesky umi to videli take a ty ostatni to patrne stejne nezajima. Navic, oponenta lze na podobne veci upozornit primo (kdyz na nej je k dispozici kontakt).

    To uz ale zalezi na tom, jestli spis chcete dotycnemu pomoci, nebo jestli spis chcete poukazat na to, jak jste vy v necem lepsi nez oponent nebo jestli ho dokonce chcete timto zpusobem docela obycejne "shodit". Rozhodne je to takhle mene prace nez oponovat argumentum a nevyzaduje to tolik sebeovladani jako by vyzadovalo mlcet, pokud uz dojdu k zaveru, ze oponent nedosahuje takove urovne aby byl hodem reakce (navic, v elektronicke diskusi je velice obtizne mlcet tak demonstrativne, aby si toho ostatni vsimli a rekli si "to je ale borec") ...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).