Já se divím, že se lidi bojí platit na netu přes nějakou secure bránu banky, ale všude v krámech mávat kartou, na které jsou všechny údaje nutné k zaplacení na netu (číslo, platnost, cvv) a stačí, aby jí někdo vyfotil, se nebojí. Já to mám naopak, samozřejmě někam do Číny jedině PayPal, ale přes secure bránu u nás nemám problém, za to fyzicky někde tahat kartu problém mám - ano vím, mohu pořád měnit limity, ale to už postrádá to pohodlí.
Vetsina lidi ma inetovy transakce zakazany (v pripade RB dokonce uplne vsichni, protoze banka prece vi nejlip co klient potrebuje), takze vam foto karty bude nanic.
BTW: Jak poznam "secure" branu? Co ze to je? Podotykam, ze se IT zivim, takze si dovolim tvrdit, ze mam celkem obsahle znalosti toho, jak si neco overit, a mozna prave proto je pro me problem (a zcela zasadni) to, ze mi banka (v cr) dava platebni prostredek, jehoz bezpecnost nejen ze neumi zajistit, ale predevsim ji nehodla garantovat.
Jak poznáte "secure" bránu a co to je? Jedna z těch, které znám, se pyšní logem "3D Secure" a využívá ji většina velkých českých ešopů. Bezpečnostím rysem této platební brány je, že údaje z karty neputují k obchodníkovi, ale jen k firmě, která platbu zprostředkovává, tj. Global Payments (viz gpe.cz), takže se nestane, že vaše číslo karty a CVV bude v MySQL u každého ešopu, kde kartou zaplatíte. Tj. je to poměrně bezpečné řešení.
To o sobe samo tvrdi onen web, a nebojte se, mi zakaznici to maji na svych webech taky implementovano, ale jak si mam ona tvrzeni overit zvenku? Aha, nijak, nezbyva nez verit - a to uz nevidim zasadni rozdil mezi duverou obchodnikovi a duverou nejakymu (pochybnymu) zprostredkovateli.
Problem je predevsim v tom, ze ja nemam nejmensi duvod duverovat (libovolne) ceske bance. Kdyby duveryhodne byly, tak by se podle toho chovaly a bez kecu vracely $$$ na ucet.
No, ja myslím, že by v první řadě bylo taky potřeba, aby se chovali lidi jako lidi a ne jako vykutálená hovádka.
Je potřeba to vidět taky z druhého úhlu pohledu. Proč se nepoužíva PayPal, třebaže on tímto způsobem ručí? Protože lidem se zdá, že procenta z transakcí jsou příliš vysoká.
Obecně si myslím, že u nás na něco takového nejsou lidé připraveni. Všichni jenom chodí a přemýšlí jak druhého ojebat. Chtěli by služby zadarmo, ale zároveň by chtěli aby někdo nesl finanční náklady na získávání pěnez za ně. No a když už to nic nestojí, proč si prostě něco nekoupit, počkat až zboží dorazí a pak tvrdit, že jsem si nic neobjednal? Banka mi peníze vrátí sice hned, ale než něčeho dosáhne u soudu....
Úplně v živých barvách vídím tu hromadu lidí, co se budou pokoušet toho zneužívat.
A pak je tady druhá věc - reklamace plateb přes kartu se muže řešit přes karetní společnost a ne banku. Jedinná vada je, že to trvá asi tak 1/2 roku.
Není třeba chodit daleko - odvrácená strana mince automatického vracení plateb se ukazuje například zrovna zde: http://forum.finexpert.e15.cz/viewtopic.php?f=316&t=1176286&p=9071833#p9071833
když mi někdo vyčistí účet, budu vědět kdo a je to jen jeden subjekt, který nemá moc motivaci to udělat, protože má stálý kěeft a smlouvy s bankami, zatímco když kartou zaplatím třeba googlu a dalším bez implementovaného 3D secure, tak pak si teoreticky může zkusit můj účet vyluxovat kdokoliv, kdo od nich data koupí a já nebudu vědět kdo je prodal