Například dobírka dost komplikuje dodání někam do firmy... Pokud zaplatím předem (teď nechme stranou, zda převodem nebo kartou), tak vlastně nic neřeším a přijde mi to do firmy, kde má recepce trvalou službu, takže to dojde s jistotou a já se jen pak stavím u děvčat :-)
S dobírkou by to bylo daleko složitější.
Další věc - je hezké, že jako provozovatel obchodu hořekujete nad dvěma procenty při platbě kartou. Jenže pro vaše zákazníky je zase platbou "za nic" poplatek za dobírku - není to služba zdarma. Při koupi něčeho drahého je to už zanedbatelné (navíc pak leckdy dá shop poštovné zdarma), ale při drobnějších zakázkách pod 1000 korun je cena za dobírku pro zákazníka dražší než to, co by vás jako obchodníka stála platba kartou...
Musím říct, že pro dodání do velké firmy je právě lepší dobírka z jednoduchého důvodu:
Řidič si vás najde, jinak dává balík zpátky do auta a na depo.
Když je zaplaceno předem, hodí to někam do prázdna na první stůl co uvidí. To můžete pak zjistit, že to je u nějaké jiné firmy v objektu, atd. To se mi stávalo běžně. Už to nedělám.
Nevím proč se tolik brojí proti dobírce, ale není na ní přece vůbec nic špatného. I mě jako provozovateli eshopu plně vyhovuje a nevidím na níc historického. A pokud někdo nesnáší papírové peníze, může zaplatit buď normálně převodem z účtu nebo kartou zaplatit dobírku při převzetí - umožňuje to například PPL!
Jediné, komu může vadit malé procento online plateb v eshopech jsou provozovatelé karet, kteří u nás přichází o své 2% z objemu tržeb "za nic".