Vysílání sponzorských odkazů na ČT je ukázkovým příkladem toho, kterak lze obcházet zákon. To by asi veřejnoprávní televize dělat neměla a nemá to snad ani za potřebí. Podle jejího kodexu by měla svým vysíláním nastavovat jisté společenské normy hodné následování (měla by být určitým způsobem výkladní skříní morálního chování), kam ono obcházení zákona určitě nepatří.
Chápu, obcházet zákon je zvyklý v této republice kde kdo, je to jistý společenský folklor. Proč se toho ale účastní televize financovaná příspěvky lidí, je mi záhadou.
ČT moc dobře ví (a určitě i paní mluvčí), že onen uzákoněný zákaz reklamy, potažmo zákaz propagovat výrobky na ČT1 byl vytvořen proto, aby se v ČR ,,nebortil,, trh s reklamou a aby se hrálo fair-play vzhledem k televizím, které jiné zdroje financí než reklamu, nemají.
ty se hlavne uklidni! a nech si ty tve histericke vykony pro kanara banku-reginu-novaku! ze ct propaguje sve porady, ktere vydava na dvd nebo knizne, je v naprostem poradku. a sponzoring ma zakonem primo povolen. stejne tak product placement, nebo reklamu na vsech kanalech, u kterych to vyzaduje primo ziskani licence.
Sponzoring = Reklama
Upoutávka na komerční produkty = Teleshoping
Pokud to zákonodárci vidí jinak, je to sice smutné, ale na věci to nic nemění. Jde jednoznačně po obcházení zákona. To je vůbec česká specialita, ojebat co se dá. A pak má být legislativa stručná a přehledná ...
Upoutávky, vysílané na produkty z Edice ČT, jsou úplně normálním teleshopingem a je ˇpřitom úplně jedno jestli komerčně prodávané zboží v nich inzerované nějak souvisí nebo nesouvisí s produkcí ČT nebo s jejími zaměstnanci (často bývalými). Prostě nesouvisí přímo s vysíláním a hlavně je jejím cílem vytáhnout z lidí další peníze, tedy má ryze komerční motiv.
Sponzoring je, jinak řečeno, finanční podpora, výměnou za propagaci komerčního zboží nebo služeb. Od reklamního spotu se sponzorský spot fakticky liší pouze tím, že není od souvisejícího pořadu oddělen znělkou, čímž je jeho efekt ještě větší.
Já bych byl na ČT naštvaný, kdybych byl knihkupcem neprodávajícím "jejich" knihy. V upoutávce téměř vždy zazní něco ve smyslu "Knihu dostanete u dobrých knihkupců." To znamená, že knihkupec, který nemá a ani nechce mít nějaký jejich brak je špatný knihkupec? Kdo dává ČT právo posuzovat, jak je který knihkupec dobrý, navíc na základě toho, jestli má na pultě nějaký pitomý kalendář od Cibulky?
se všichni rozčilujete? Nova už pochopila, že ikdyž se snažila snížit podíl reklamy na ČT a pořádně zalobovala a asi jí to stálo i nějaké finance, tak stejně inzerenti nepřešli k ní, ale našli si ještě jiné způsoby jak inzerovat - internet, tisk atd. proč by si ČT nemohla vydělat nějaké drobné přes sponzorské odkazy, je to méně otravující než reklama na Nově nebo Primě, která běží během jednoho filmu každý 20minut a trvá pomalu déle než film ;)
Poláci maj pravdu, tehle národ není schopnej se vzchopit a něco udělat. Místo toho si bude radši stěžovat na internetu, ale na nějakou ráznou akci nemá goule. Na Ukrajině stačí jedno slovo a celej národ je v ulicích. ČT může vysílat co chce, protože tehle národ je opravdu ustrašenej, aby dosáhl nějakých změn. Zítra jdu demonstrovat před ČT a kdo bude chtít, může se připojit.
Tenhle národ hlavně nebude demonstrovat kvůli každé bl*bosti, kterou si vymyslíte. Ostatně chtěl bych vědět, kde by kvůli takové ptákovině demonstrovali, na Ukrajině naproti tomu jde o směřování země na léta dopředu. To jsou jen ty vaše vlhké internetové sny, že něco dáte na FB a spousta trotlů se připojí. Lajkovat budou každou hloupost, ale ven je nikdo nevytáhne. Ale můžete to zkusit a hlavně pozvěte zpravodajství TV Prima, ať mají ve zprávách co vysílat :-)
tak ono nam tady bank zacina zase pekne vyskakovat. asi zapomnel vzit prasky! navic jeho chovani ma logiku. nemuze na prime zhodnotit nic kladne, protoze prima na podzim skrz na skrz propadla, takze mu nezbyva nic jineho, nez se obouvat do ostatnich. kde jsou ty sliby, ze prima zacne podporovat cesky film. od sveho vzniku doted podporila mozna 3 filmy, ktere se neopovazuje odvysilat ani odpoledne. a dalsi tv tvorba primy je neskutecne podradna.
Byl jsem tam, ale sám. Viděl to z okna Bohumil Klepetko a řekl mi, že to nemá cenu a pozval mě do Rohlíku na čaj. Na víc prý nejsou v ČT peníze, zvlášť, když propadla Liga mistrů, která je z našich poplatků stála hromadu peněz. Příští rok to asi přenechají už jen Primě, pokud se jim nepodaří vytřískat peníze ze zakázaného teleshoppingu a reklam, které prý šikovně skrývají pod hlavičku Edice ČT a product placement. Víc nevím, ale i tak to jsou cenné informace ne? Možná je Luky hodí do placeného článku.
Po precteni paragrafu se obavam, ze ma pani mluvci pravdu.
Ta dira v zakone se jmenuje "oznameni o sponzorovani" a zakon to oznameni CT nejen povoluje na vsech programech, ale dokonce ho ani nijak casove neomezuje.
A tak mame Vecernicek oblozeny hned trojitym oznamenim o sponzorovani (Tablety od Sencoru, Barbie od Mattela a Matylda od Polabskych mlekaren).
A "sponzorovane miniporady" pak uz jen privadi neomezeny "reklamostroj" na vsech programech CT k dokonalosti:
http://img.ceskatelevize.cz/boss/document/244.pdf?v=2
Ať je to povolené nebo nepovolené. Kdyby aspoň dodržovali časový harmonogram programu.
Schválně jsem si vzal úsek před posledním dílem Sanitky 2 a stopkami zjistil, jak na tom je.
Podle harmonogramu měl začít ve 20:05, ale v reálu začínal až o 4 minuty později. A právě ty čtyři minuty byly napěchovány reklamním pořadem ("Jak na internet") se dvěma sponzorovanými vzkazy, 6 upoutávek ČT a 6 sponzorovanými vzkazy, které byly kupodivu v součtu jedné minuty.
Ale i tak ty čtyři minuty byly na poměry ČT hooodně dlouhé. Prostě to přehnali a bylo to bezhlavé plýtvání časem.