Vlákno názorů k článku Podívejte se na nové logo a identitu, které od září nasadí Česká televize od Franta Pražák - Kompletní redesign je velmi nákladná záležitost pro každou...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 4. 2012 13:41

    Franta  Pražák

    Kompletní redesign je velmi nákladná záležitost pro každou firmu. ČT "si ji dovolila" v roce 2006, nyní nový gř přichází s kompletní změnou vizuálu po 6 letech. Koncesionáři by měli vědět, kolik stál redesign v roce 2006 (u kterého ČT nikdy nezveřejnila jeho základ, tedy logo Štěpána Malovce), ze kterého vycházel) a kolik stojí a ještě bude stát realizace a aplikace nového vizuálního stylu - znamená to "převléct" všechny nosiče (auta, budovy, vysílání na všech kanálech, tiskoviny atd., atd....). Jen nový grafický manuál je otázka minimálně 1 milionu. V roce 2006 byla vypsána veřejná soutěž, nyní ČT oslovila na přímo renomovaného grafika (to funguje jako obrana proti kolegům z branže, nebudou do loga tolik šít...). Obě cesty jsou možné, ale u instituce placené z koncesionářských poplatků bych čekal spíš tu veřejnou soutěž, zakázku. Kromě toho, že Petr Dvořák slíbil odborářům návrat ke starému logu, nemůžu se ubránit dojmu, že všechno jeho konání je motiváno tím, aby to hlavně udělal jinak - klidně hůř, ale jinak...Změna pro změnu. Co se týká vizuálu, nechci se k němu přliš vyjadřovat, osobně respektuji Aleše Najbrta, ale jsou jiná loga, která se mu povedla výrazně víc. Tohle připomíná CD Cargo, které tuším taky dělal on, nebo jeho studio.. A proč ČT sport? Přece Nova sport :-). Možná do toho rozseknutého O přijde ještě v budoucnu nápis Nova :-). Proč to ale musíme platit?

  • 19. 4. 2012 13:46

    xsc

    Tentokrát to bude ještě nákladnější, protože v tom roce 2006 nakonec na změnu firemního loga nedošlo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).