Zrušení reklamy tehdy nebylo gesto, ale ustoupení tlaku komerčním TV, které si myslely, že tu 1mld z reklamy na ČT získají snadno celou. Jenže se ukázalo, že asi polovina reklamy z ČT zůstala neprodána, protože ČT má jiné diváky než komerčky. Původní návrh byl zachování reklamy s tehdy platným omezením a poplatek 120Kč. Takže nakonec prohráli všichni. Poplatek je vyšší, komerčky z těch peněz získaly jen část a ČT s reklamou stále otravuje, byť ji přejmenovala na sponzoring.
Vzhledem k tomu, že se zvýšení koncesionářských poplatků omlouvalo vymizením reklamy z ČT1, je vymýšlení minipořadů oblepených z obou stran dvěma, třemi, čtyřmi reklamními sděleními, které nemají do klasické reklamy příliš daleko, skutečně ojebávání zákonů. To, že pro ČT je vzor BBC, jsou jen prázdné kecy v peci.