Nekde se tu pise o tom, ze u City Bank muzes 6x zkusit se dostat na ucet a pak se ten zablokuje.
Ted jsem prave nekde cetl, ze tohoto zacinaji zneuzivat, protoze naschval vam takto treba kazdy den zablokuji ucet. Robot hleda cisla a pak na ne jednoduse posle treba 7x stejne heslo. Ze by bankovni konkurence?
Takze toto asi nebude ta spravna cesta.
Omezení počtu pokusů v systémech používajícich heslo osobně považuji za správnou cestu.
Jak detailně má propracovaný systém ochrany Citibank (nikoliv City bank) nevím, je tu pochopitelně víc možností, třeba omezení počtu pokusů podle IP adresy, za určitý časový interval a podobně. Jak si s tím poradili a poradí programátoři v Indii je jejich věc. Citibank používá stejný systém i v dalších zemích.
A s tím robotem - vyloučit se to jistě nedá, ale je jisté, že zatím to nikdo neudělal, to bych o tom musel vědět, protože bych už měl zablokovaný přístup k účtu. A je těch čísel jen pár tisíc. Takže tam třeba nějaká ochrana je.
No hesla nejsou tim nejlepsim zabezpecenim to se obecne vi (V M-Best KB, a.s se pouzivaji 3!!! a neni to k nicemu). Zvlaste v kombinaci s vypojovanim v pripade neuspesnych pokusu. To pak ten system nemusim mit vubec. Problemy ktere s tim souvisi byly popsany v teto diskusi jinymi. Nutno priznat, ze asymetricky klic Expandie je v sousasnosti tim nelepsim resenim. Zachovava mobilitu, umoznuje vytvaret hierarchii opravnenych (ucetni posle do banky prikazy (ktere se neprovedou do provedeni autorizace) a majitel si platbu muze oautorizovat treba z Ameriky atd.) Az se bude snimat zornice oka v kombinaci s otiskem prstu popr. DNA, tak budeme v zabezpeceni zase o kousek dal :-)) Nakonec na Expandii obecne zatim kritiky moc neni (vyjma toho, ze je mala a muze byt snaze vytunelovana majitelem (CP). Po technicke strance snad nema chybu.
Na vhodnost různých způsobů zabezpečení můžou být různé názory. A co banka, to trochu jiný systém.
Hierarchie je jistě užitečná věc, pokud vím, v Citi na ní pracují.
Pro mě je na Citibank sympatické to, že má podstatně levnější služby a lepší kursy než Expandia. A na rozdíl od Expandie kompetentní lidi na hotline. Zajímavé bude, jak se vyvine jejich platební brána.
Ovšem Citibank míří na jinou klientelu než Expandia, takže si zase až tak moc nekonkurují.
Asi rok už Expandii a její služby nesleduji, takže neznám současný stav, ale předtím občas technické problémy měla, jak s provozem vlastního systému, tak s autorizací platebních karet. Pamatuji se, že na to téma proběhly nějaké diskuse třeba na Živě. Ale mezi slepými jednooký králem.