Pro zacatek by stacilo aby do soupravy byl skutecne zarazen vuz 1 tridy a fungovala klimatizace. Nebo aspon vetrani.
Ne ze prijede dobytcak s druhou tridou, nefunkcni klimou a ani nejdou otevrit okna. Ono ani nemusi dojet s klimou. Ale stacila by vymena vzduchu.
Jizdu na cas moc neovlivni. To je zalezitost SZDC.
2. 7. 2025, 12:46 editováno autorem komentáře
Tak ono kdyby jsme si nehrali na "komercni soutezeni" a nepretezovali koridorove trate... tak by to take vypadalo jinak. Ale holt kdyz musi jet hromada kratkych vlaku jednim smerem, protoze si holt hrajeme na soutez dopravcu... tak pak jakekoliv drobne zpozdeni se propisuje na vlaky vsude okolo. To neni o CD, zpozdeny jezdi i Regiojet nebo Leo - to je o cele infrastrukture - ono kdyz z ni chcete vytriskat maximum stylem, ze se misty jezdi i na 170% optimalnich kapacit, tak to svoje dopady holt mit bude.
Mozna jde o to vypsat soutez jen na realne kapacity a ne planovat takovy overcommiting. K monopolnimu dopravci bych se nechtel v zadnem pripade vracet. I kdyz jsou i staty kde jim to funguje. Upadek Ceskych drah si jasne pamatuji jeste po prelomu milenia. Nikdo pricetny mel-li moznost necestoval vlakem pokud byla alternativa.
Nebyt zmen a konkurence jezdili bychom stare dobytcaky s kozenkovymi sedackami, skakajicimi na nekvalitnim svrsku a dieselovymi lokomotivami jejichz kour by byl od parnich lokomotiv k nerozeznani.
Tak alespon jezdime dobytcaky "z bazaru" kde se uz da nejak cestovat na urovni.
To popisuješ RegioJet? Kdykoli jsem s ním jel, tak to tak bylo. Na internetu najdeš hodně kritických recenzí na RegioJet.
Pokud jde o ČD, tak ten se za ty roky docela posunul a žádný dobytčák už to není. Na lokálkách se čím dál více prosazuji moderní Pantery, které jsou čisté a klimatizované. Na dálkových jsem málokdy potkal s tím, že by něco nefungovalo.
Souteze na realne kapacity jsou uz nejaky patek a rozhodne je uz davno nevyhrava jen statni dopravce. Ale to neznamena, ze v nekterych (lukrativnich) smerech nezatouzi vyjet i ten soukromnik na sve komercni riziko...
A ze by u soukromniku bylo vse slunickove bych taky netvrdil :-) Nektere soupravy jsou dnes naopak horsi nez to, s cim jezdi CD.
Zatim jsem nezazil Regiojet kde by nebyla prvni trida. Ale jezdim s nim jenom hlavni trasy koridory. Nejezdim s nim trasy kde funguje jako smluvni dopravce v ramci kraje. Tam dava smysl ze na pendl pro lidi dojizdejici za zamestnanim/do skoly proste prvni tridu neda vubec.
Muj prispevek byl k pripadum kdy koupim listek na 1 tridu vc. mistenky, vlak by mel mit vagony prvni tridy ale ty neprijedou. To se mi stava hodne casto.
Duvod treba proc volim 1 tridu nebo aspon tiche vozy je moznost pracovat, vyhnout se hluku od neukaznenych turistu,opilcu a hlavne matkam s rozmazlenymi decky ktere rvou celou cestu. Protoze proti tomu nepomahaji ani poradna NS sluchatka.
Jak muzou na lokalkach jsou Regiopantery dost omezene pri tak nizke elektrifikaci kterou ma CR (afaik 34%). Vzdyt dokonce ani na nekterych tratich prochazejicich Prahou nejsou troleje - je nekdo doma v zapadni casti prahy? Dokonce ani trasa planovane trate na letiste a na kladno neni elektrifikovana.
Panebože, to je blábol. To vaše "bez netu" mě stojí vyšší stokoruny za hodinu, představte si. Čili klidně dva tisíce za cestu jedním směrem. Takže taky třeba deset patnáct tisíc za měsíc nebo nedejbože víc pokud jezdím častěji než jednou týdne. Jakkoliv chápu, že váš čas nestojí ani za starou belu. Ale to skutečně neznamená, že to tak má každý.
A jízdenky ČD opravdu "neustále nezdražují" a samy o sobě jezdí včas. Drtivá většina zpoždění dnes jde na vrub železniční infrastruktuře.
"Úroveň" je něco, co existuje jenom ve vaší hlavě, nikde jinde. A těm vagónům s koženkovými sedačkami dnes chybí asi jenom zásuvky. Jsou podstatně příjemnější než kdejaká moderní hrůza.
A ten "nemonopol" bohužel začíná vypadat tak, že vlaky na sebe nenavazují, tam, kde mi stačila jedna levná jízdenka kupuju dvě nebo mě to jízdné stojí dvakrát tolik a na cestu posledními spoji mohu zapomenout protože na sebe nepočkají. Železnice je systém. Nemonopol může fungovat ale musí být striktně regulovaný. Když se z železnice stanou jen atomické tratě, jako systém se rozpadne. Třeba v takové UK by mohli vyprávět...
12. 7. 2025, 17:32 editováno autorem komentáře