Nedávno jsem se na to dotazoval u zdroje a při vnitrostátním cestování můžete prý ukázat "jízdenku" třeba i na displeji notebooku. Ale v praxi jsem to nezkoušel.
Největší počet prodaných dokladů tvoří jízdenky eLiška pro cesty mezi jednotlivými krajskými městy České republiky.
Tohle bude nejspíš lež, protože počet jízdenek eliška je velmi omezen. Mě osobně se ještě nikdy nepodařilo jej koupit a to kupuju jízdenky pouze přes e-shop a s předstihem. Je jaksi v rozporu, že většina jízdních dokladů jsou elišky a zároveň se prakricky nedají koupit.
Zajímavostí je, že v e-shopu Českých drah loni proběhlo patnáct procent z veškerých online plateb obchodníkům realizovaných platební kartou.
Co je na tom překvapivého? Jaký by mělo význam koupit si jízdenku na dobírku?
BTW ČD je podivná firma. Otočila už milion jízdenek v e-shopu, ale přesto je tam nabídka jenom "základní" - rychlíkové spoje s místenkou.
Chtelo by to zrusit nuceny tisk tech jizdenek na papir (pokud je jeste stale nutno) - to mi prijde jako vylozeny nesmysl.
eLisky se vytisknou z automatu na nadrazi, tam je to v poho.
staci pridelit kazdej unikatne cislo a cestujuci by si na nu musel davat pozor, pri kontrole by sa toto cislo zanieslo do systemu a pouzita inde by bola neplatna, takze by si cestujuci musel dosledne strazit svoj listok, ale na meno je to jednoduchsie bez online overovania v systeme
Nemůžu si pomoci, ale opět lžete. Nyní, stejně jako celý dnešní den, jsou VŠECHNY eLišky na příštích 14 dní dostupné, jak se můžete přesvědčit nejen na http://vlakem.net/akce/ , ale i přímo na https://eshop.cd.cz/eliska.aspx , pokud byste nevěřil.
to je právě ten jeho problém - je omezen na ČR, naproti tomu paypal je jaksi celosvětový. Pokud nebereš jeho rozšířenost a tím i použitelnost za jedno z měřítek kvality, tak sorry, ale to je pak marná diskuse.
Už vidím, jak si cizinec bude pořizovat paysec aby si mohl koupit jízdenku v eshopu.
To byste musel uvést i argumenty. Netuším odkud berete data pro zobrazení dostupnosti dokladu v daném okamžiku, ale ta mnoho nevypovídá o počtu dokladů prodávaných celkem ani o poměru slevových dokladů ke všem dokladům. Než někoho prohlásíte lhářem, měl byste mít po ruce více, než na rychlo spíchnutý web s nejistými údaji.
Tvrzení ČD zní, že většina prodaných jízdenek tvoří slevové jízdenky eliška.
Z vašich stránek vyplývá, že na dnes, zítra ani na pozítří si již nikdo žádnou jízdenku nekoupí, neb jsou elišky vyprodány. Cestující mezi Prahou a Ostravou podle vás buďto pojedou ve středu, nebo odloží svou cestu nejméně o týden.
Naopak já tvrdím, že toto není chování typického zákazníka e-shopu a ikdyž slevová akce eliška může být lákadlem, zákazníci nakupují jízdenky protože potřebují cestovat a na e-shopu proto, že se chtějí vyhnout pokladně. Není proto pro mě překvapením běžnost plateb kreditní kartou (i přes to, že ČD nabízí pouze kartu+paypal) a nevěřím tvrzení o poměru prodeje elišek k běžným jízdenkám.
Tak se ještě naposled snížím k tomu vám odpovědět a doporučím vám doplnit si vysvětlivky.
Já si z tohoto odnáším, že pro svou příští cestu vlakem se opět pokusím koupit si elišku. Možná se mi to tentokrát již povede. Za svými tvrzeními si ale stojím, neb nebyla vyvrácena.
no pokud tam dam podminku, ze si ho musis chranit, tak pokud si budes stezovat, ze ten kdo ho pouzil prvni ti ho ukradl, tak se mi zda, ze je to tak trochu tvoje smula, takze v tom fakt nevidim problem..
Není se čemu divit, jestli je pravda, že ministerstvo dopravy je obsazeno na základě homosexuální orientace místo odbornosti. Že státní dráhy můžou fungovat i dobře vidíme na mnohých místech v zahraničí, nejblíže např. v německu.
"Zajímavostí je, že v e-shopu Českých drah loni proběhlo patnáct procent z veškerých online plateb obchodníkům realizovaných platební kartou. České dráhy to uvádí s odvoláním na Sdružení pro bankovní karty."
Jinak receno, ani to nevi. Museli se obratit na nekoho jineho :)
ten jejich eshop je fakt běs, jízdenky pouze na jméno, nutná registrace, nemožnost koupit si zpáteční jízdenku (to mi fakt hlava nebere, co tím autor myslel).
I ta slavná eliška funguje tak, že si koupíte jízdenku na netu a pak stejně musíte vystát frontu na nádraží u pokladny, kde vám ji teprve vytisknou (když zrovna nestávkuje systém). Alespon to takto fungovalo před časem, kdy jsem si přes to ty elišky kupoval.
Prostě elektronické služby v podání ČD jsou sice na úrovni ostatních služeb ČD, ale zcela nesrovnatelné s jinými přepravci - např. rezervační a prodejní systém StudentAgency
Na vytisteni eLisky staci ty automaty - predpokladam, ze na vetsich nadrazich budou a tam povetsinou fronta nebyva. Mimochodem, uplne stejne se kupuji jizdenky na vlak treba i v Anglii - taky zaplatit a v automatu vytisknout (tam je to asi hlavne kvuli turniketum).
To zní teoreticky hezky, ale v praxi by to nefungovalo. Ony k tomu Deutsche Bahn asi mají nějaký důvod.
Jak byste (být železniční společností), sestavil předpis pro průvodčího pro situaci, kdy by se mu ve vlaku sešli takoví dva filutové se stejnou jízdenkou? Oba by tvrdili, že je to jejich jízdenka, že toho druhého neznají, a že jim ji musel nějak ukrást. Přitom nejde o malé částky, takhle online se prodávají i jízdenky za stovky EUR a máte miliony zákazníků, mezi kterými se "chytráci" budou objevovat.
Průvodčí přece nemůže cestujícímu říct, sorry vaše jízdenka neplatí, když to mu nemá jak dokázat.
Princip, že samotný KÓD má hodnotu a platí tomu, kdo ho použije první, můžete použít akorát u dobíjecích kupónů do mobilu, kde pro případnou reklamaci má zákazník v ruce originál.
V Německu jsou taky online jízdenky na jméno. Ostatně jinak to ani fungovat nemůže, to by ji pak někdo mohl vytisknout dvakrát a nešlo by rozeznat, která z nich je platná.