Je ale určitě obdivuhodné, že Mall dokáže zvládat pořád velmi rychlý růst bez značných externích investic, pouze s využitím standardních bankovních instrumentů.
Mozna je to tim, ze nepodlehli megalomanii z vlastniho PR :-) Pro me je spise prekvapive, ze moje zakaznicka zkusenost s nimi se v prubehu casu nemeni.
A ta zkušenost je, prosím, jaká?
Jinak jen k tomu odkazu na Germicu... Proč dáváte odkaz na germica.cz? To už samo o sobě bije do očí :-) Myslím, že správná adresa je germica.de.
když už si spolu dopisujeme... napsat "germica nefunguje" je trošku něco jiného než "jeden link na Germica nefunguje při vypnutém Javascriptu". Ale k věci:
1) pokud porovnáváme jakákoli čísla, musíme porovnávat porovnatelné. Tedy jaká čísla jsou s DPH a jaká bez, jaká jsou auditovaná a jaká jsou konsolidovaná. My otevřeně říkáme, jak je to u nás. Zjistit, jak je to u konkurence, aby to bylo porovnatelné, je práce novinářů, ne naše.
2) tržby polské pobočky společnosti Internet Mall, a.s. (resp. dnes již Netretail Holding B.V.) bychom si skutečně rádi nechali pro sebe. Nás těší, že se řadíme mezi pět největších polských obchodníků a za tuto pozici se rozhodně nestydíme :)
3) máš úplnou pravdu, že akcionářů má nyní Internet Mall více než v začátku, ale všichni se rekrutují z vlastních řad. V současné době už je 11 % společnosti v držení zaměstnanců. Informace o podmínkách vstupu andělského investora Eduarda Míky do společnosti Internet Mall, a.s. není veřejná.
- drobná poznámka k nefunkčnosti linku na germica.de: link mířil "do zdi" při vypnutém Javascriptu, tedy spíše technicky neošetřeno, při zapnutém se tam rozbalí menu s několika nabídkami, které je funkční.
- zdravím Petra Krále do Mallu. Petře, myslím, že v principu neudáváme zásadně odlišné informace, samozřejmě ty jsi přímo u zdroje a já musím spoléhat na své nespolehlivé špióny :).
1) Obrat Mallu. Je to věc názoru, ale u obchodních firem je standardní neudávat tržby včetně DPH, neboť u plátců (kterými jste) firmou DPH pouze propluje a je odvedena státu. Tj. účtuje a vykazuje se ze základu, a to u výnosů i nákladů. Připočítávání DPH mě přijde jako příliš průhledná snaha si jaksi "navyšovat" výnos. Vaše tržby za uzavřený fiskál samozřejmě neznám - ostatně i vy je odhadujete, neboť vám fiskál skončí teprve za měsíc, i když březen oproti odhadům asi nebude znamenat nějaký výrazný výkyv.
2) Tržby zahraničních poboček: bylo by samozřejmě daleko transparentnější, kdybyste přinejmenším oddělili Slovensko jako "speciální případ", a udali čísla jako "zahraničí 20%, z toho Slovensko xx%", jistě není nutné explicitně udávat čísla za Polsko a Maďarsko, když to chcete držet jako obchodní tajemství. Ale tím, že se zveřejnění těchto údajů vyhýbáte, tak to samozřejmě působí, jako kdyby skutečně "nebylo se čím chlubit", tedy že tím vlastně potvrzujete mé údaje či odhady.
3) Investoři v Mallu. Firma (jako Internet Mall) existuje, jestli se nepletu, od roku 2002, a v roce 2002 do ní vstoupil Eda Míka jako investor, nyní je rok 2008 - tedy myslím, že výraz "řada let" celkem sedí. Rovněž - oprav mě, jestli se mýlím - má firma nyní více akcionářů než v začátku, tedy to množné číslo je na místě. Jinak zcela souhlasím, že p. Míka je investor s vysokou "přidanou hodnotou", na druhé straně bych jej asi nenazýval "andělem" - vstupoval do ne už malé a slušně etablované firmy (bilezbozi s.r.o.), tedy jistě jiným způsobem, než když dva mladí kluci přijdou za "andělem" s nápadem a on jim na pivní tácek napíše šek na 50 000 Kč, ať to teda rozjedou. Je ale určitě obdivuhodné, že Mall dokáže zvládat pořád velmi rychlý růst bez značných externích investic, pouze s využitím standardních bankovních instrumentů.