K tomu poslednímu odstavci: současné dvojka a trojka (tedy Mall a Kasa ;-)) takto již několik let postupují a pár podobných koupili.
Jen postupně naráží na své stropy ve svém tradičním sortimentu (eshop s ledničkama má každé druhé elektro), proto se ho snaží rozšiřovat a zároveň rozkročit co nejvíce geograficky.
Podle komentářů pod článkem má Mall 1.9mld vč.DPH v součtu všech poboček, 13% z toho je zahraničí, zbývá 1653 mil. Ale v tom je zahrnut meziroční nárůst jednoho čtvrtletí!
Takže je to hádání z vody, zda je v ČR větší Mall nebo Alza.
Ale PR Mallu si na slůvku "největší" dlouhodobě zakládá, ať už si pod tím představuje cokoliv ;-)
trochu jsem se zasmál nad touto argumentací. "Největší" je totiž podle mého hodně diskutabilní. Peníze v obratu totiž ještě nic neříkají o profitabilitě. Jestliže (NAPŘIKLAD) Alza produkuje průměrnou marži 5% pak její cash marže za celý rok dělá 70 mil Kč ... To jsou peníze, které v reálu můžete rozdělit.
No a pak Vám na stejný výsledek stačí obchod s luxusním zbožím, který má roční obrat 235 mil. ale marži 30% :-)
No a ruku na srdce, co je pro Vás lepší? Posílat spoustu krabiček se spoustou reklamací? NEVĚŘÍM !
Naprosto souhlasím s Vašim příspěvkem a i s celým článkem, který je výborný. Provozujeme čtyři odlišné specializované obchody o jejichž chod a expedici se stará naše rodina a za loňský rok nám tyto obchody přinesli tržbu necelých 113 mil a při maržích 40 - 60% které na zboží máme, se neschopnosti těchto velkých kolosů můžu od stoluzasmát jen zasmát. Ono není žádné umění prodávat zboží s 3-5% marží jak to dělají tyto společnosti a díky tak nízké ceně dosáhnout velkých obratů, jenže po odečtení nákladů jim toho moc oproti nám nezbude. Neprodáváme elektroniku ani podobný sortiment, u kterého se objevují často reklamace a díky blbosti obchodníků si vzájemně dohnali marže k tak žalostným číslům.
Ještě nižší marže spolu s nízkým cenami (to spolu souvisí - distributoři IT dají podobnou /stejnou cenu joudovi, který odebere za 5 tis ročně i firmě, která u nich utratí 20 mil) mají právě eshopy distributorů IT. Alza už má nějaké režie a je možná na těch 5 % v průměru - na některých věcech má i přes 30%(40 - 50 -100 , co já vím), ale důležité je, že má zpětné bonusy od HP a ...
Alza je dnes v pozici, že výrobci jednají přímo s ní.
Ke Kase a Mallu - jejich závislost na distributorech je jasná, proto má Alza razantnější růst.
No ano, největší asi podle obratu. Zisk celého Mallu za moc nestojí.
Ale na druhou stranu, raději bych měl zisk 40 milionů při obratu 2 miliardy než při vašich 100 milionech. Protože až na váš sortiment naběhne konkurence, se ziskem se rozloučíte, kdežto u nich se nic nezmění.
V našich oborech je konkurence poměrně velká, jenže všichni včetně výrobců a dovozců máme zdravej rozum a držíme ceny na stejné úrovni, máme toto dáno i smluvně, že můžeme hýbat s cenama maximálně o 5% dolu od doporučených cen. Díky tomu se všichni snažíme získat zákazníky kvalitou poskytovaných služeb a ne cenou, která vede k úpadku firem, které nenabízí ke zboží přidanou hodnotu a vede nutně k poklesu kvlaity služeb pro zákazníky v rámci finančních úspor. Především je toto zboží ale nezajímavé pro studenty, pro které se třebas prodej počítačů za nízké ceny stal běžnou brigádou a díky politice velkoobchodů, která nerozlišuje skutečné velkoodběratele od příležitostných odběratelů, se jejich trh potácí na hranici přežití.
Zisk celého Mallu za moc nestojí? Při té expanzi do zahraničí, kam cpe nepochybně spoustu peněz, si myslím, že naopak patří sejmout klobouk. A krom toho důsledné zatajování zisku od všech ostatních (velkých) svědčí o tom, že jsou hluboko pod vodou. Zejména párkrát zmíněná Kasa by asi neprodala 30% za 30 mil, kdyby byla zisková, že?
Párkrát tu zaznělo že by pánové udělali líp, kdyby se soustředili na CZ. Richard Müller zpívá, a to podepisuju, "svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč".
Chlapi, držím vám palce! Mě se to líbí, že do toho jdete.
To sice ano, než na ten sortiment naběhne konkurence tak pán už má dost vyděláno, což by při marži 5% rozhodně neměl. Navíc pokud je to specializovaný obchod tak je pravděpodobné že do toho hned tak někdo neskočí.
Sám bych si vybral provozování menšího obchodu s větší marží než většího s malou marží. Ale to záleží samozřejmě na vkusu každého soudruha :-)