Hlavne je komicke, kdyz vidim "skladem" polozky o kterych vim na sto procent, ze v republice proste nejsou a ani nebyly. Pak tam takhle vydrzi par tydnu, nacez jim to zacne byt blbe a daji tam nejake to dodani do "48 hodin". :-)
Mozna byste byl prekvapen velikosti skladu nejvetsich obchodniku. Ostatne se tyto informace daji pri trose snahy i najit na webu. Mall, Kasa, Vltava, Obchodni dum - ti vsichni disponuji sklady s rozmery tisicu metru ctverecnich.
Ale neni to jen o skladech - nekde funguji synergie s dodavateli, kteri jsou schopni pozadovane zbozi primo poslat zakaznikovi "jmenem obchodnika" (takto tusim funguje Obchodni dum, ale 100% jisty si nejsem).
Podstatou je mit co nejlepe napojeny skladovy a logisticky system na webove rozhrani obchodu. Pokud se vam podari nastaveni 100% online, tzn. ve chvili kdy vyprodate sklad, okamzite se objevi na webu info o delsi dodaci dobe - mate napul vyhrano (pomineme-li ceny v obchode).
Stejne se vam muze stat, ze zbozi, ktere je oznacene "skladem" proste nedojde hned, protoze proste to napojeni neni kvalitni a je to treba stara informace nebo zkratka dany obchod ma "bordel ve skladu".
Myslím že je to běžný i třeba v USA. Studentskejch firem podnikajících na papíry rodičů je tam hromada... hlavně je tam na to infrastruktura, stačí mít kontakt na dobrého dropshippera a je to bez starostí (bez části starostí)...
Toto je místní specialita kdy studenti kteří si umí naprogramovat vlastní obchod, nepo použít některý z volně dostupných obchodů, se skontaktují se skutečným prodejcem a dohodnou se že si od něj přeberou zboží a této firmě budou za provize přeposílat objednávky k vyřízení. V případě objednání kdy nikoho fyzicky nepotřebujete to ještě bývá schůdné, bohužel problémy nastávají pokud potřebujete sehant živého člověka.
No některé e-shopy provozují studenti (soudě podle DIČ), kteří nemají podle mne fyzicky skladem ani položku. Samozřejmě zde je pak otázka, zda to jsou schopni dodat tak, jak prezentují a určitě je nelze srovnávat třeba s kasa.cz.
Ale nedávno jsme kupoval českou mapu pro navigaci Blaupunkt v podobném "studentském" e-shopu a přišla slušně během několika dní.
Přesně, i menší obchody mají hodně zboží skladem. Třeba "EVA" (zaměřuje se hlavně na levnější značky), ta má v Mělníku normální "supermarket", nebo "Obchodní dům", ten má celkem 3 sklady (Praha, Mladá Boleslav a Brno), kdysi jsem si byl pro nějaké drobné zboží osobně ve skladu v Praze a taky nebyl nejmenší.
Tak záleží na obchodě, ale třeba několikrát zmiňovaný Mall má hodně velký sklad, takže bych tomu věřil. Byl jsem si tam pro televizi před vánocema a docela jsem na ten hangár čuměl.
Nemyslím, že by tvrdili, že mají vše skladem. Ale když se podívám na položky, kde svítí ikonka "skladem", přijde mi jich hrozně moc. To by museli mít obrovské sklady.
Podle mne mají nějakou dohodu s dodavateli o bleskovém dodání, jinak mi to nejde na rozum. Ale zdůrazňuji, že jsem se doposud pohyboval pouze v klasickém maloobchodě, na internetu asi vše funguje jinak.
Jako maloprodejce bych rád expandoval i na web. Jsou na netu někde k tomuto nějaké podrobnější informace, nebo si je firmy střeží? Myslím obecné fungování e-shopu - smlouvy s dodavateli a tak.
Vůbec nechápu, jak to funguje. Přece nemohou mít ty e-shopy tolik zboží ve vlastním skladu tak, jak uvádějí. To mají smlouvy s dodavateli takové, že uvádějí, že to mají skladem, a ve skutečnosti to dovezou od dodavatelee během třeba dvou hodin?