...a proč neposlat dobírku do zahraničí? Balík je pojištěn, takže když se ztratí - jedině dobře :-). Jediné co hrozí je nepřevzetí odběratelem a tedy náklady na poštovné - to se dá vzhledem k očekávanému zisku akceptovat.
Já to vezmu podle nás. Jednoduše jsme hodili balík na poštu (spolu s ostaními) a poslali ho na dobírku (ta se vyplňuje v CZK, je přepočtena kurzem dodávací pošty).
Celá práce navíc bylo vyplnění jiné průvodky a do faktury se počítalo vyšší dopravné (to pošta sdělí i po telefonu).
a co logistika? Kdyz nekdo chce neco ze zahranici ode me, je to celkem opruz, musio se s tim dojit na postu, zabalit to, spocitat naklady... (kdezto lokalni zbozi si preprava odveze sama)
Veskery (financni) efekt zadny, spise jako evergreen, folklor :-)
Pritom to jde resit, smlouvami s prepravci, no ale budu to resit kvuli "par kouskum"? Ne.
Tak prece pochop ty Nemce, az tam budou mit 2x mesicne objednavkui do ceska, tak to treba poresi. Ale urcite ne ten uplne nejlevnejsi co jsi si ho nasel pres nejaky price grabber, proste je to o profitu, to je cele, ja je chapu...
Chápu, že by tím žádné terno neudělali, na druhou stranu je to nic nestojí a rizika nevidím jako neúměrná.
V "mé" bývalé firmě jsem takovýmto způsobem expandovali na Slovensko. Nejdřív se ozvalo pár soukromých zákazníků, jestli bychom jim neposlali jedny hodinky, protože na místě nebyl žádný distributor. Poslaly je jedny, dvoje, troje, ... no a pak jsme usoudili, že slovenský trh nebude až tak marný a navázali jsme tam spolupráci s několika prodejci.
Stejně tak můžou začít tihle. Žádné další investice, pouze když se "náhodou" ozve zákazník z ČR (Maďarska, Polska, Slovenska,..) tak ho nepošlou do háje. A časem mohou (ale také nemusí) zjistit, že ten trh není až tak malý. A expanzi jim tak vlastně zaplatí zákazník (vyšší poštovné do zahraničí).
Blízko tomuto způsobu začaly německé cestovky. Spoustu lidí zjistilo, že zájezdy (zvláště do exotičtějších destinací) jsou v Německu výrazně levnější než u nás a tak si je přes Internet začali objednávat. Cestovky jim přitom nešly žádným způsobem naproti (např. alespoň lokalizací stránek), "jen" tím, že byly ochotny poslat vouchery do ČR - a přitom čím dál víc Čechů si v Německu zájezdy kupuje.
No a když zjistily, že cz trh není až tak marný, tak začaly pomalu vstupovat (Neckerann).
Nicméně pro ty obchody se jedná jen pro zanedbatelný trh (z Čechu nakupujících na internetu počet těch co jsou ochotní si objednat ze zahraničí), kvůli kterému se nevyplatí zvýšená rizika s tím spojená.
Zrovna tak jako většina českých zákazníků radši nakoupí v dražším českém obchodě.
Myslím si, že zahraniční obchody by pro průnik na naše území toho ani tolik dělat nemusely, často by stačilo jen, kdyby byly ochotné zboží posílat na naše území.
Třeba německý "Medion", chtěl jsem si tam koupit notebook (op. systém v němčině by mi nevadil), ale poslat do ČR prostě odmítli :-(