Vlákno názorů k článku České e-shopy neumějí vyhledat zboží od anonym - Přiznám se, že se ani nedivím, že vyhledávání...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 7. 2007 9:36

    anonymní
    Přiznám se, že se ani nedivím, že vyhledávání dle parametrů je tak málo rozšířené. Mám totiž následující teze podložené zkušenosti z okolí:
    1. Řadu lidí nějaké podrobné parametry nezajímají. Vyjímkou jsou techničtěji založení lidé stylu ajťáků. Možná se budete děsně divit, ale znám řadu lidí, co přijdou do krámu a řeknou, že chtějí mikrovlnku do patnácti set a to je jejich jediný požadavek. Vůbec je netrápí, že mohli koupit lépe, získat více funkcí nebo jinde nižší cenu.
    2. Realizace hledání dle parametrů je dost náročné na peníze - údržba a plnění databáze + velmi často nejsou o daném výrobku dostupné všechny informace a pak se může stát, že ve výběru nebude zobrazován.
    3. Stejně to v praxi funguje tak, že techničtější člověk si nejprve kdekoliv vybere konkrétní model podle vlastností a pak tento konkrétní model hledá v nejlevnějším dostatečně důvěryhodném/renomovaném e-shopu. Takže ty dražší e-shopy, které by měly mít finance na to, aby parametrické hledání zavedly, by byly samy proti sobě, protože u nich nalezené zboží by zákazníci často nakoupili jinde, kde je mají levněji.
  • 30. 7. 2007 12:34

    pepak (neregistrovaný)
    1) Verim, kdybych kupoval mikrovlnku, tak postupuju prave takhle (protoze o mikrovlnkach vim houby a nepocitam, ze bych ji chtel pouzivat tak casto, aby mi stalo za to si ty informace zjistovat).

    3) Nesouhlas, ze dvou duvodu:

    a) To "kdekoliv" je docela problem najit a i kdyz to najdu, neni vubec jiste, jestli to bude relevantni (treba je to prilis stare - to byl nedavno muj pripad, kdyz jsem hledal desky s ISA sloty; nebo se to k nam nedovazi a individualni dovoz z ruznych duvodu neni prijatelny). Pokud si neco podle parametru vyhledam v obchode, mam aspon sanci, ze to nekdy dokazali prodat a treba ten zazrak dokazi i zopakovat.

    b) Mozna jsem vyjimka, ale zjistuju, ze pokud jsou cenove rozdily dost male (a to v IT docela jsou), tak radsi koupim tam, kde to mam jednodussi - kde uz mam vytvoreny ucet, kde nemusim zapinat skriptovani, kde zaplatim kartou apod. Maximalne zohlednim, jestli si to muzu okamzite vyzvednout (vcetne toho, jak se k tomu obchodu dostanu a jak daleko budu muset tahat jak tezkou krabici). Ze za techto podminek casto vyhraje eBay, to uz je jen nahoda :-)
  • 30. 7. 2007 12:44

    anonymní
    1) Ta mikrovlnka byla příklad, velice podobně postupoval třeba známý, který kupoval automatickou pračku

    3a) Tím kdekoliv jsem myslel v libovolném e-shopu na daném trhu. Samozřejmě vím (a počítám, že ostatní hledači dle parametrů taky), že v informacích bývají chyby a ověřuji si informace na několika místech. Problém samozřejmě je deset prodejců odebírajících od stejného velkoobchodu a tudíž disponující stejným popisem. Mimochodem - zrovna na mall.cz jsem při hledání ledničky narazil na tolik nesrovnalostí (oběma směry - jak to, že uvedené vlastnosti lednička neměla, tak i to, že lednička byla ve skutečnosti lepší než dle popisu).

    3b) Záměrně jsem nepsal v původním příspěvku nejlevnější, ale nejlevnější důvěryhodný. Myslel jsem to v širším úhlu, prostě ten obchod, kde mám nejlepší podmínky (přičemž cena má velmi často velkou váhu) a ne ten obchod, na kterém jsem zboží dle parametrů našel. Takový ekvivalent omrknutí ledničky v kamenném obchodě a její následné objednání z e-shopu. Náklady (v prvním případě na provoz hledání dle parametrů, v druhém na držení ledničky na prodejně) nese jeden, zisk však realizuje někdo úplně jiný.
  • 3. 8. 2007 23:20

    aliasek (neregistrovaný)
    Jsem překvapený, jak je tento váš názor shodný s mým. I když nepopírám, že do budoucna odhaduji vliv preciznějších služeb (včetně vyhledávání dle parametrů) za klíčovější pro konečné nákupní rozhodnutí, tak ještě tak 2-3 roky se na našem území zjevně většina obchodů bude uzavírat bez ohledu na jakékoli parametry.
  • 31. 7. 2007 9:46

    Jirka (neregistrovaný)
    naprostý souhlas
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).