Mincovní automate, srovnáváte nesrovnatelné. Noviny, ale i běžné webové stránky mají omezenou plochu a to dost limituje možné obchodní modely prodeje inzerce. Jenže my se tu bavíme o placených odkazech ve vyhledavačích, a to je něco zcela jiného.
Pro výsledky vyhledávání je charakteristické především toto:
Nepochybně jde i v takto specifických podmínkách prodávat inzerci klasickým způsobem, jenže se tak nevyužije všech možností vyhledavačů a přináší to horší výsledky jak inzerentům, tak samotným vyhledavačům.
Proto vznikl model PPC a je typické, že s ním přišly právě vyhledavače. Je totiž optimální jak pro ně samotné (prodají reklamu sice levnější, ale zato v mnohem větším objemu), tak pro inzerenty (mají lepší kontrolu nad návratností), tak pro uživatelé (vidí reklamu relevantní jejich okamžité potřebě).
Zkrátka, chytré vyhledavače umějí na PPC hodně vydělat a ještě se přitom zavděčit jak inzerentům, tak uživatelům. Méně chytré vyhledavače to prostě neumějí.
To, o čem píšete je případ teleshoppingu. Ten bývá účtován v závislosti na skutečných obchodních přínosech pro inzerenta. Důvod, proč to tak televize dělají, je ale asi trochu jiný, než v případě PPC reklamy ve vyhledavačích.
Zákon nabídky a poptávky PPC rozhodně nepopírá, právě naopak. Je to systém, který oběma stranám -- vyhledavačům i inzerentům -- umožňuje nalézt rovnováhu mezi nabídkou a poptávkou mnohem snáze a rychleji.
Naproti tomu např. současný model Seznamu si může o rovnováze nabídky a poptávky nechat jen zdát. Obchodně zajímavá slova tam jsou nesmyslně levná a vyprodaná na dlouho dopředu. Měně atraktivní slova nikdo nechce, protože jsou moc drahá. Srovnejte si to s Googlem, kterému se daří prodávat i takové fráze jako běžešelemovací řůčovičky.
"Celou dobu je řeč o tom, že chcete vyšoupnout přeplacením někoho jiného z jeho místa na Seznamu."
Jak jste na to přišel? Můžete mi ocitovat, kde něco takového píšu?
"Takže: Proč by vám Seznam neuměl prodat místo, když ho umí prodat jinému? A potom napíšete, že je místa spoustu."
Příklad: Předpokládejme, že jsem majitel cestovní kanceláře specializované na Nový Zéland. Dále předpokládejme, že na Nový Zéland jezdí jen velmi málo českých cestovek a žádná z nich zatím v Seznamu neinzeruje. Do třetice předpokládejme, že zájezd na Nový Zéland hledá na Seznamu méně než 500 lidí měsíčně. Upozorňuji, že to je jen příklad a vůbec netuším, jak je to s Novovým Zélandem ve skutečnosti.
Za současného stavu bych jako majitel takové cestovky na Seznamu inzerovat nemohl. Trojslovné fráze typu "zájezdy Nový Zéland" mi neprodají, a i kdyby mi je prodali, za 4000 Kč na měsíc by to při tak malém počtu dotazů bylo neúnosně drahé. Obecná slova typu "zájezdy" by se mi vzhledm k úzké specializaci vyplatila ještě mnohem méně. Takže jsou tady hned čtyři "poškození":
U PPC systémů se sice něco takového může stát také, ale je to velmi vyjímečné, protože systém typu AdWords samovolně konverguje do stavu, kdy jsou všechny čtyři výše jmenované subjekty či skupiny perfektně uspokojeny.
Už si rozumíme?
http://www.jakpsatweb.cz/weblog/a/1098871740-proc-ceske-portaly-nestoji-o-ppc-reklamu.html
Je to asi trochu OT, ale uvědomuji si, že vás zřejmě matu tím, jak stále pro zjednodušení píšu, co bych koupil, za co bych kolik zaplatil apod. Takže jen na vysvětlenou: