Ale v tom je také základ úspěchu :-)))) Správně navolit slova tak, abychom dostali správné uživatele. Nemýlím-li se, tak nedávno byla na Lupě reklama na školení zaměřené na AdWords - jak správně nadefinovat kampaň.
Pokud by vše bylo jednoduché jako 1-2-3, což na internetu stejně nejde, tak by to nebylo ono. Výhoda toho, kdo umí nastavit kampaň je v tom, že získá návštěvníka třeba za čtvrtinovou cenu oproti konkurenci. Úspěšný pak vítězí. Je to úplně stejné, jako boj o kvalitní domény, kvalitní umístění banneru apod.
Projekt jako wifi . cz je součástí jisté "reklamní sítě". Tato síť v podstatě funguje tak, že jedna společnost zakoupila různé atraktivní domény a provozuje na nich textovou reklamu.
Samotná doména nemá žádný přínos pro uživatele, není tam žádný užitečný obsah a firma jen využívá skutečnosti, že člověk při hledání často jako první zkouší kombinaci "www.neco.cz".
Tato "reklamní síť" se naštěstí neobjevuje na dobrých pozicích ve vyhledávačích.
Nebo ve článku o úmrtí Karla Zicha se myslím nabízela možnost "potápění".
Hovořil jsem o tomto problému s člověkem z etargetu a ten mi sdělil, že se snaží nevhodný kontext odstraňovat. A pokud si dobře vzpomínám, může to nějak ovlivnit i samotný provozovatel.
A proc jste radsi nezaskrtl tlacitko, ze kontextove odkazy nechcete? Prijde mi, ze "vylevate s vanickou i dite".
a konkretne wifi.cz) na tu stranku se ocividne dostanou lide, kteri wifi chteji - tedy se mi zda, ze ty reklamy, ktere se tam tykaji wifi, by mohly mit ucinnost dobrou, ne?
> Ono nějak vadí, že se to zobrazí na více místech?
Ano. Napr. http://www.wifi.cz/ obsahuje kontextovou reklamu, kde jedinym kontextem je jmeno domeny. Clovek, ktery prijde na takovou stranku nema jinou moznost nez zavrit prohlizec nebo kliknout na jednu z reklam, pricemz to udela spise automaticky. Kvalita takoveho trafficu je *velmi* mizerna.
No a takovych stranek je v etargetu plno. Bohuzel. Kvuli tomuto jsem je prestal pouzivat.
Google i Overture nabízí velice detailní míření - ale ne přímo. Musíte mít vlastní software propojený s danými systémy. Pak dokážete zadávat reklamu typu "chci reklamu na slovo X na španělsky hovořící uživatele Yahoo! z Brooklynu do 10 centů, ale nejhůře do třetí pozice (pokud by to bylo níž, pak nebrat) a na AllTheWeb, španělsky hovořící obyvatelé, Brooklyn, do 7 centů, ale pouze pokud bude volná první pozice. Jestliže nebude volné první místo a cena bude více jak 7 centů, pak zanalyzuj účinnost za posledních 48 hodin a v případě, že by se vyplatilo inzerovat do 10 centů, zadej automatickou kampaň. Pokud by byla cena nad 10 centů za první místo, pošli mi maila (to jako že daný software pošle e-mail)."
Jo, to jsou panečku systémy. :-) A dokáží i mnoho dalších úžasných věcí.
Koukal jsem se na to ještě jednou a už dokonce vím PROČ jsem udělal tu chybu :) - oni tam při dobíjení přes eBanku mají tabulku, kde pod sloupečkem kredit mají napsáno "5000 Kč", pak človek 5000 Kč zaplatí a pošlou mu mail s názvem "Vas kredit byl uspesne zvysen o 5,000 Kc + 100 Kc bonus! ". Jenže připočtou jen 4285 Kč na kreditový účet (čehož si člověk nevšimne, protože na statistiku kreditu se nedívá).
Mají to ale v samotném textu mailu (který člověk nemá důvod číst) i ve statistice kreditu (kterou také moc nečtu) napsané korektně, tedy nic proti etargetu... jen je to danění hodně skryté a trochu matoucí.
Ale je. Zalogujte se tam a kliknete si na jejich seznam. Jen to moc nemarketuji.
> Samozrejme, ze Google, muzete si nastavit zobrazeni dle jazyka, dle statu, zobrazovani na partnerskych servrech Google ano/ne atd.
Uhybate. Puvodne jste mluvil doslova o "moznost vyberu vyhledavacu" - a to vam neumozni zadne PPC (ani Google).
> Samozrejme, ze Google, muzete si nastavit zobrazeni dle jazyka, dle statu, zobrazovani na partnerskych servrech Google ano/ne atd. (...) Zadnou tuto moznost E-target nenabizi,
Na to se da odpovedet bud
(a) ale ano, nabizi, pouze v jine podobe; nebo
(b) vzdyt ty vyse ocitovane volby nedavaji v pripade etargetu smysl
Kdyz to rozvedu:
stat a jazyk) pouzijete bud etarget.cz nebo etarget.sk - tim si vybere sit partnerskych portalu a s nimi spojeny jazyk a zemi
zobrazovani na partnerskych servrech Google) pro etarget jsou vicemene vsechny portaly partnerske, takze tohle ano/ne nedava smysl (resp. je totozne s zapnout/vypnout kampan)
navic mozna zapominate, ze si muzete vypnout kontextove reklamy
> Samozrejme si nastavite i vylucovaci slova,
To by etarget mel dodelat, v tom s vami souhlasim.
Par slov za 1,50, E-target ma minimalni poplatek 5 Kc bez DPH, tedy zadne slovo neni za 1,50-tedy alespon to ET nenabizi na rozdil od G.
Který PPC systém podle vás toto "základní" nabízí?? Google ani Overture to myslím není (s overture ale nemám zkušenost) a nic jiného snad češi nepoužívají. Takže kdo?
Samozrejme, ze Google, muzete si nastavit zobrazeni dle jazyka, dle statu, zobrazovani na partnerskych servrech Google ano/ne atd.
Samozrejme si nastavite i vylucovaci slova, aby jste zbytecne nevyhazoval penize oknem, v jinem prispevku uvadim priklady.
Zadnou tuto moznost E-target nenabizi,
to ze neni moznost vyberu vyhledavacu
je jen dalsi nevyhoda, ne kazdy chce inzerovat vsude,
na vetsine servru bych si reklamu samostatne nedaval, proto mi to take zadnou praci nesetri.
Shrnuti-moznost vyberu partn.servru - G. ano, ET. ne
-vylucovaci slova - G. ano, Et. ne
-cena - G. 1,20 ET. 5.95/ne 1,50/
Samozrejme, ze to vadi, pokud prichazi zbytecne kliky,
E-target ma navic to, ze nemuzete zadavat vylucovaci slova,
to je dalsi jeho nesmyslnost, kdo nekdy pouzival a plati Google, vi, ze je to zcela beznou soucasti, myslite, ze kdyz nekdo prodava napr. hry ze pro nej je relevantni spojeni napr, warez hry ,free hry, download hry zdarma nazev hry atd. To jsou jednoduse u E-targetu zcela vyhozene penize a pro nej naopak prijem za zbytecne proinvestovanou reklamu.
Ale v pripade ze se plati za proklik, tak proc by me vadilo, ze ke me prijde nekdo kdo hleda to co nabizim z nejakych obskurnich vyhledavacu? Me nemoznost presnejsiho zacileni taky vadi, ale toto mi zrovna nevadi. Vadi me ale ze kdyz dam "TV" tak nemuzu dat proti tomu kontra -program jako na guglu, kdyz dam Sony tak nemuzu dat -ericsson, Toshiba -notebook apod. Pak k nam chodi za drahe penize lide, co si mysli ze si u nas koupi mobil nebo notebook.
> Minimalni cena neni 4.2 pro platce DPH, ale 5 Kc bez DPH/s DPH 5,95/
Možná dělám nějakou hloupou chybu v úvaze, ale furt mi to vychází kolech těch čtyř korun. Koukal jsem se na fakturu, která mi od etargetu předevčírem přišla, a je tam 4201,70 Kč bez DPH, neboli 5000 Kč s DPH. Za to jsem dostal "5100 Kč kreditu", tedy 1020 prokliknutí při standardní ceně. Jsem plátce DPH, tedy cena mi vychází 4,12 Kč za klik (4201,70 děleno 1020).
A to nemluvím o tom, že je tam pár slov i za 1,50 Kč (s DPH).
> E-target neumoznuje ani to zakladni tj. moznost vyberu
Který PPC systém podle vás toto "základní" nabízí?? Google ani Overture to myslím není (s overture ale nemám zkušenost) a nic jiného snad češi nepoužívají. Takže kdo?
> aby si clovek mohl vybrat z 39 treba jen 5 vyhledavacu
Ono nějak vadí, že se to zobrazí na více místech? Vždyť platíte za kliknutí. Vždyť vám tím šetří práci - nemusíte reklamu vyřizovat na desítkách serverů, prostě ji jednou zadáte a zobrazí se všude možně.
Minimalni cena neni 4.2 pro platce DPH, ale 5 Kc bez DPH/s DPH 5,95/
E-target neumoznuje ani to zakladni tj. moznost vyberu
vyhledavacu, jen pridava dalsi a dalsi nezajimave portaly,
aby si clovek mohl vybrat z 39 treba jen 5 vyhledavacu
/tak nejak to bylo v pocatku-Quick,Redbox,Volny,Tiscali/, tato moznost neni. Dokud se vnucuje reklama na portalech, o ktere ne kazdy ma zajem, jsou to v podstate z vetsi casti vyhozene penize pro zakaznika,
navic za podstatne vyssi cenu nez u kvalitniho vyhledavace.Proc nuti reklamu na portalech, o kterych zakaznik nestoji, je pro mne nepochopitelne,
zpocatku se to zdala byt zajimava sluzba, nyni si to uz nemyslim.
Jojo, asi jo, ale obvykle mi ta cena vyjde o trošku dráž než těch 5 korun. Stejně tak u AdWords mi ne vždy vyjde těch 5 centů. A u Centra překvapivě existují množstevní slevy, takže tam je cena fixní a klesá.
Ta slova přece nenastavuje etarget, ale inzerent...
Nejsem si 100% jistý, ale zdá se mi, že v článku by u tohoto systému nemělo být psaných 6 Kč, ale buď 5 Kč (pro neplátce DPH) nebo 4,20 Kč (pro plátce DPH).