na adwords jsem pred par lety vydelal pouhou propagaci jinych americkych prodejcu par tisic dolaru, tak mi tu netvrdte ze je to na nic :)
ne vazne i kdyz jsem driv provozoval obchod s mobily, zpocatku jsem vyuzival seznam s navratnosti tak 200 az 300%, pak jsem otocil k adwords a i pre cenu trochu vice prace s peci o kampan vzrostl ROI nekolikanasobne.
Z vlastni zkusenosti reklama na centru ci atlasu byvala(nevim jak dnes) nekdy kolem 2000 az 2001 naprosto neucina
"Panasonic" - "silne" zobrazovani a 251 zobrazeni za den. Ja bych si predstavoval 2500 zobrazeni/den. Seznam otoci slovo Philips 220x za den. Neuveritelne malo. Jak je to mozne?
1) Mezi přesností cílení a objem návštěvnosti je vždy nepřímá úměra. V tom se žádné médium neliší. Liší se jen tím, jak přesné cílení umožňují a jaký mají potenciál objemu návštěvnosti.
2) Snad nikdo (já rozhodně ne) nezpochybňuje, že Seznam u nás má potenciál návštěvnosti jednoznačně nejvyší. Bohužel dost často nejde tento potenciál využít kvůli kombinaci nevýhodné ceny a nepřesného cílení.
3) Google má naopak minimálně o dvě třídy přesnější cílení než Seznam, ale zároveň cca. o polovinu až dvě třetiny menší potenciál návštěvnosti. Někdy to nevadí, častěji to vadí. V podstatě nikdy to ale není argument pro to Google vůbec nepoužít.
4) Otázka je, čemu říkáte dostatečný objem. Vyhledavače (a tím myslím všechny dohromady -- jak Google, tak Seznam, tak všechny ostatní) jsou vždy trh sám pro sebe. Ten trh nějaký objem má a vy z něj vždy můžete dostat jen určitou část. Jestliže po vašem produktu někde není poptávka, pak se s ním možná pokoušíte vstoupit na špatný trh.
5) Nikdy nedejte na to, jaký objem návštěvnosti vám Google dopředu odhadne. On to odhaduje podle stávajících inzerentů a pokud jich je málo nebo žádní (obojí je v češtině dost časté), napíše vám úplné nesmysly. Realita se může lišiti o stovky procent.
6) Naučte se kampaň AdWords pečlivě optimalizovat -- textem inzerátů (testujte různé texty), provázáním inzerátů se slovy (strukturování kampaně), výběrem slov a frází (jediný výrobek lze obvykle pojmenovat mnoha desítkami až stovkami frází). Důslednou optimalizací kampaně na objem návštěvnosti nezřídka ztroj- i zčtyřnásobíte návštěvnost při zachování přesnosti cílení.
Jen pro zajímavost, nedávno jsem optimalizoval kampaň AdWords v oboru cestování a nakonec se mi podařilo dosáhnout podílů příchodů z Googlu a Seznamu 54:46. Přitom má ta firma na Seznamu placené odkazy za cenu o dost vyšší, než kolik je stojí AdWords a když jsem kampaň dostal do ruky, byl ten poměr asi 15:85.
Libi se mi jak tu vsichni propaguji Google's Ad-words jako nejlepsi reklamni format. Podle meho nazoru je opravdu uzasny, ale pouze v USA, u nas je vicemene nepouzitelny. Na co je mi dokonale zacileni a skvele moznosti nastaveni kampane, kdyz mi proste neni schopen ty lidi privest, protoze nejsou? Nejsem-li e-shop prodavajici elektroniku Sony, nebo jeste lepe TELEVIZE jako takove, tak nemam sanci protocit relevantni objemy (pokud omezim kampan na CR).
Zkusil jsem frazu ze sve branze a stale jsem zobecnoval, zobecnoval a zobecnoval. Nakonec jsem pouzil naprosto obecny vyraz, ktery uz je dle meho nazoru prilis malo zamiren (moje stranky ho pokryvaji tak z 10%) a presto mi napise Google, ze sice dam za proklik smesnych 1.6Kc, ale prumerne udela ctyri denne. To je fakt na nic.
Pokud ma Google skutecne tech zminovanych 25% market share, tak to znamena, ze agenti Seznamu prodavaji skutecne teplou vodu, protoze pak jsou reklamy u nich nejdrazsimi prokliky na svete. Mozna tak na branding dobry, ale presne zamereni proste nema dostatecny objem.