Libi se mi jak tu vsichni propaguji Google's Ad-words jako nejlepsi reklamni format. Podle meho nazoru je opravdu uzasny, ale pouze v USA, u nas je vicemene nepouzitelny. Na co je mi dokonale zacileni a skvele moznosti nastaveni kampane, kdyz mi proste neni schopen ty lidi privest, protoze nejsou? Nejsem-li e-shop prodavajici elektroniku Sony, nebo jeste lepe TELEVIZE jako takove, tak nemam sanci protocit relevantni objemy (pokud omezim kampan na CR).
Zkusil jsem frazu ze sve branze a stale jsem zobecnoval, zobecnoval a zobecnoval. Nakonec jsem pouzil naprosto obecny vyraz, ktery uz je dle meho nazoru prilis malo zamiren (moje stranky ho pokryvaji tak z 10%) a presto mi napise Google, ze sice dam za proklik smesnych 1.6Kc, ale prumerne udela ctyri denne. To je fakt na nic.
Pokud ma Google skutecne tech zminovanych 25% market share, tak to znamena, ze agenti Seznamu prodavaji skutecne teplou vodu, protoze pak jsou reklamy u nich nejdrazsimi prokliky na svete. Mozna tak na branding dobry, ale presne zamereni proste nema dostatecny objem.
1) Mezi přesností cílení a objem návštěvnosti je vždy nepřímá úměra. V tom se žádné médium neliší. Liší se jen tím, jak přesné cílení umožňují a jaký mají potenciál objemu návštěvnosti.
2) Snad nikdo (já rozhodně ne) nezpochybňuje, že Seznam u nás má potenciál návštěvnosti jednoznačně nejvyší. Bohužel dost často nejde tento potenciál využít kvůli kombinaci nevýhodné ceny a nepřesného cílení.
3) Google má naopak minimálně o dvě třídy přesnější cílení než Seznam, ale zároveň cca. o polovinu až dvě třetiny menší potenciál návštěvnosti. Někdy to nevadí, častěji to vadí. V podstatě nikdy to ale není argument pro to Google vůbec nepoužít.
4) Otázka je, čemu říkáte dostatečný objem. Vyhledavače (a tím myslím všechny dohromady -- jak Google, tak Seznam, tak všechny ostatní) jsou vždy trh sám pro sebe. Ten trh nějaký objem má a vy z něj vždy můžete dostat jen určitou část. Jestliže po vašem produktu někde není poptávka, pak se s ním možná pokoušíte vstoupit na špatný trh.
5) Nikdy nedejte na to, jaký objem návštěvnosti vám Google dopředu odhadne. On to odhaduje podle stávajících inzerentů a pokud jich je málo nebo žádní (obojí je v češtině dost časté), napíše vám úplné nesmysly. Realita se může lišiti o stovky procent.
6) Naučte se kampaň AdWords pečlivě optimalizovat -- textem inzerátů (testujte různé texty), provázáním inzerátů se slovy (strukturování kampaně), výběrem slov a frází (jediný výrobek lze obvykle pojmenovat mnoha desítkami až stovkami frází). Důslednou optimalizací kampaně na objem návštěvnosti nezřídka ztroj- i zčtyřnásobíte návštěvnost při zachování přesnosti cílení.
Jen pro zajímavost, nedávno jsem optimalizoval kampaň AdWords v oboru cestování a nakonec se mi podařilo dosáhnout podílů příchodů z Googlu a Seznamu 54:46. Přitom má ta firma na Seznamu placené odkazy za cenu o dost vyšší, než kolik je stojí AdWords a když jsem kampaň dostal do ruky, byl ten poměr asi 15:85.
"Panasonic" - "silne" zobrazovani a 251 zobrazeni za den. Ja bych si predstavoval 2500 zobrazeni/den. Seznam otoci slovo Philips 220x za den. Neuveritelne malo. Jak je to mozne?
na adwords jsem pred par lety vydelal pouhou propagaci jinych americkych prodejcu par tisic dolaru, tak mi tu netvrdte ze je to na nic :)
ne vazne i kdyz jsem driv provozoval obchod s mobily, zpocatku jsem vyuzival seznam s navratnosti tak 200 az 300%, pak jsem otocil k adwords a i pre cenu trochu vice prace s peci o kampan vzrostl ROI nekolikanasobne.
Z vlastni zkusenosti reklama na centru ci atlasu byvala(nevim jak dnes) nekdy kolem 2000 az 2001 naprosto neucina