"Reálná cena je nyní silně nadhonocena pro asi většinu inzerentů."
> soudíte podle sebe? nebo máte statisticky vypovídající a relevantní údaje?
> cena je určována poptávkou ze strany zadavatelů a ta se setkává, nebo nesetkává s nabídkou ze strany médií
> jste špatný ekonom, pokud se domníváte, že existuje jakási "reálná cena", která je určena přínosem kampaně - reálná cena je vždy jenom jedna: je dána akceptací nabídky média v souvislosti s poptávkou inzerenta
Portály dneska bojujou o klienta hlavně s telefonním seznamem. Je to poměrně jasné z prodeje přes armádu obchodních zástupců.
Google si portály nepřipouštějí jako konkurenci. Mně pak dělá potíže vysvětlit, proč když se klientovi daří na PPC-kampaních vydělávat, proč za ně nemůže utratit pětkrát víc (nemůže, protože na Googlu hledá jen pětina lidí). Mě to pak taky štve, protože si musím taky nějak naúčtovat vlastní práci, a ta se rozpouští v pětkrát menším přínosu pro klienta, než by mohla.
Domnívám se, že v tuto chvíli je cílem portálů zamlžit reálnou cenu i přínos.
Viděl jsem reálnou kampaň jedné velké banky, která investovala do reklamy na Internetu (ČR, převážně Seznam, poměrně velká částka) a výsledek?
Návštěvnost webu se zvedla, počítáno na page view a unikátní uživatele skvelá věc, ale při podrobnější analýze se ukázalo, že reálné zvýšení prodeje moc nenastalo. Tj. to nefungovalo.
Druhá věc je propagace značky. To se hodnotí hůře. Nicméně i zde to vypadalo, že vhodnější (myšleno účinější a levnější) jsou jiná media, spíše TV apod.
Reálná cena je nyní silně nadhonocena pro asi většinu inzerentů. Spíš mám někdy pocit, že se neplatí za to, aby to podpořilo produkt nebo značku, ale proto, že se myslí, že tak se to má dělat ...
Souhlas, mel jsem tu cest nahlednout do statistik reklamni kampane, kterou provedla jedna velka firma... V ojedinelych pripadech se cena za klik pohybovala i okolo 1000 Kc :)))
Mě se to zdá vcelku logické. Chtěl jsem inzerovat na Seznamu v několika kategoriích a po bližším seznámení se statistikou jiného inzerenta jsem zjistil, že jeden odklik by mě přišel na 50-70,- Kč.
To samozřejmě Seznam ví a proto tuto metodu nevolí.
Používám řadu inzertních médií a nejlépe si vede Google AdWords. etarget taky není špatný, ale je dost drahý - pro jeho obhajobu musím říct, že naopak od Google AdWords mi z etargetu chodí více lidí z business sféry.
Pokud bych to měl shrnout, naše tři významné portály využívají neznalosti inzerentů, kteří spíše slyší na brand než na účinnost.