No ja bych rekl, ze jde take o obchodni model. Pokud mam automaticky system, tak je mozne, aby se o pozice drazilo.
Jestlize ale prodavam pres sit obchodniku (jako ceske portaly), tak obchodnik tezko muze prijit a rict, "Za 1000,-, budete mit prednostni odkaz a po 400 prokliknutich zmizi. Ale kdyz mi nabidne nekdo vic, tak tam ten odkaz nebude a musite pockat, az se proklika ten jeho.".
Pokud by to obchodní zástupce takto podal, tak je mamlas. Správné podání PPC reklamy má být pozitivní, nikoli plné negativních slov, jak to vtipně napsal Michal Kára (zmizí, nebude, musíte počkat).
Já bych PPC systémy prodával takto: "Vy víte, kolik si můžete dovolit zaplatit za to, že vám přivedeme uživatele. Nikdy nezaplatíte víc. Za všechny peníze, které nám dáte, dostanete konkrétní přínos ve formě uživatelů. Pokud zjistíte, že u nás už máte konkurenci, stačí zaplatit víc a budete nad ní."
Ze zkušeností bych řekl, že negativní marketing je nyní častější metodou prodeje, kterou používají portály v ČR. Alepoň pokud jsem měl co kdy dočinění s někým ze Seznamu, ale i Centra.
Hlavně Seznam jedná z pozice síly.
Myslím si, že ale ještě nikdo neudělal opravdu seriozní výzkum přínosu reklamy pro inzerenta. Konečně portály na tom nebudou mít zájem a všichni kdo prodávají reklamu taky ne...
Ne ze by na tom pristupu neco nebylo ;-) Ale problem vidim nasledujici:
Dle meho odhadu vetsina zadavatelu reklamy stale chape zprostredkovani reklamy predevim jako zprostredkovani mista na dany cas za dane penize. Nedokazi "prepnout" a pracovat s reklamni kampani, ve ktere plati primo za kazdeho privedeneho zakaznika a jeji cas a financni prostredky nejsou presne urceny.
Proto obchodnik sice muze rict "mate 1000, za to od nas dostanete 400 prokliku", ale kdyz se ho zakaznik zepta "a kdy ta kampan bude", tak mu nemuze rict nic konkretniho a vyse zminene zakazniky to IMHO odradi.