Vlákno názorů k článku České portály nestojí o peníze z PPC od Yuhů - Martine, výborný článek, moc chválím. Měl bych pár...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 10. 2004 12:06

    Yuhů (neregistrovaný)
    Martine, výborný článek, moc chválím. Měl bych pár připomínek ke tvé terminologii, konkrétně v následujícím textu. Píšeš:

    > Revoluce kontextové reklamy stojí na třech základních principech:

    > Reklamní sdělení se zobrazuje v kontextu hledaného dotazu.
    > Pozici reklamy určuje nabídka v aukci.
    > Cena se počítá za odklepnutí odkazu (pay per click, PPC).

    moje poznámky:

    1) dle mého názoru používáš nevhodně (respektive netradičně) slovo "kontext". Kontextová reklama se obvykle chápe jako reklama cílená na související obsah, na con-text. Nikoli na vyhledávané slovo nebo dotaz. Ty jsi tady slovo "kontext" použil jako "souvislost", což je dle mého názoru zmatečné. Správně by mělo být:

    * Reklamní sdělení se zobrazuje na základě hledaného dotazu (nebo v souvislosti)

    2) Nabídka v aukci nemusí být jediným kritériem pro určení pozice reklamy.

    3) Slovo "odklepnutí" mi přijde příliš výstřední. Myslel jsem, "že mě klepne". Nešlo by používat "kliknutí" nebo "proklik"?

    Ale jak říkám, jsou to jenom okrajové detaily.
  • 27. 10. 2004 14:12

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Zase se červenám. :-)

    Reklama přímo ve vyhledavači je spojená s dotazem, to je pravda. Když jsem to psal, pořád se mi do hlavy cpal kontext z AdWords, respektive z etargetu (tam to snad ani nejde vypnout).

    Nabídka v aukci nemusí být jediným kritériem, já vím, pole považuju ji z těch mnoha (obou? :-)) kritérií za principiálnější.

    Odklepnutí mám jako napůl nevážně míněnou odvozeninu od klepnout (click) a poklepat (doubleclick), což jsou ofiko překlady z angličtiny.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).