Reklama přímo ve vyhledavači je spojená s dotazem, to je pravda. Když jsem to psal, pořád se mi do hlavy cpal kontext z AdWords, respektive z etargetu (tam to snad ani nejde vypnout).
Nabídka v aukci nemusí být jediným kritériem, já vím, pole považuju ji z těch mnoha (obou? :-)) kritérií za principiálnější.
Odklepnutí mám jako napůl nevážně míněnou odvozeninu od klepnout (click) a poklepat (doubleclick), což jsou ofiko překlady z angličtiny.
Martine, výborný článek, moc chválím. Měl bych pár připomínek ke tvé terminologii, konkrétně v následujícím textu. Píšeš:
> Revoluce kontextové reklamy stojí na třech základních principech:
> Reklamní sdělení se zobrazuje v kontextu hledaného dotazu.
> Pozici reklamy určuje nabídka v aukci.
> Cena se počítá za odklepnutí odkazu (pay per click, PPC).
moje poznámky:
1) dle mého názoru používáš nevhodně (respektive netradičně) slovo "kontext". Kontextová reklama se obvykle chápe jako reklama cílená na související obsah, na con-text. Nikoli na vyhledávané slovo nebo dotaz. Ty jsi tady slovo "kontext" použil jako "souvislost", což je dle mého názoru zmatečné. Správně by mělo být:
* Reklamní sdělení se zobrazuje na základě hledaného dotazu (nebo v souvislosti)
2) Nabídka v aukci nemusí být jediným kritériem pro určení pozice reklamy.
3) Slovo "odklepnutí" mi přijde příliš výstřední. Myslel jsem, "že mě klepne". Nešlo by používat "kliknutí" nebo "proklik"?